Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Subdubwise:

Folding@home har nu släppt OpenMM 5.1, så om du inte redan foldar med ditt grafikkort borde du börja göra det! Det genererar jättemycket poäng numera!

Är inte jätteinsatt i Folding@home, men räcker det med att uppdatera till den senaste klienten för att detta ska fungera?

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Är inte jätteinsatt i Folding@home, men räcker det med att uppdatera till den senaste klienten för att detta ska fungera?

Klienten med versionsnumret 7.3.6 har funnits ute ett ganska bra tag nu, och man behöver inte uppdatera klienten för att ta del av dessa GPU-uppdateringarna som ger drastiskt ökade poäng.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Subdubwise:

Klienten med versionsnumret 7.3.6 har funnits ute ett ganska bra tag nu, och man behöver inte uppdatera klienten för att ta del av dessa GPU-uppdateringarna som ger drastiskt ökade poäng.

Läses detta in automatiskt eller behöver jag göra något från min sida för att det skall aktiveras?

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Läses detta in automatiskt eller behöver jag göra något från min sida för att det skall aktiveras?

För mig fungerar det automatiskt, precis som det är tänkt att göra! I och med att detta är färdiga uppdateringar behövs inga "extra-argument", såsom "client-type: beta" eller "extra-core-args: -gpu-vendor=ati", för GPU-sloten, eller någonting annat heller för den delen.

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Läses detta in automatiskt eller behöver jag göra något från min sida för att det skall aktiveras?

Jag vet inte om det bara är ett sammanträffande, men det verkar som att du behöver skriva in "client-type: beta", i fältet "Extra client options" under fliken "Expert", för att få dessa GPU-WU:s som genererar så här mycket poäng. Det låter konstigt dock, med tanke på att detta borde vara förbi beta-stadiet, så som jag har uppfattat det åtminstone!

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Subdubwise:

Jag vet inte om det bara är ett sammanträffande, men det verkar som att du behöver skriva in "client-type: beta", i fältet "Extra client options" under fliken "Expert", för att få dessa GPU-WU:s som genererar så här mycket poäng. Det låter konstigt dock, med tanke på att detta borde vara förbi beta-stadiet, så som jag har uppfattat det åtminstone!

Jag får kolla på det när jag kommer hem, tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Äntligen min första miljon!:D

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Woohoo! 10 miljoner poäng.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett Woohoo i och med 2 miljoner poäng.

De nya högre poängen för grafikkort gör dock att konkurrensen hårdnat.. Vilket är bra för laget!
-Till hösten kanske min kommande 4P-rigg är färdig att dra in än mer

Permalänk
Inaktiv

Woho nu är min 4p rigg upprättad! Och samtidigt min vanliga dator på 24/7 nu blir det poäng boost.

NU KÖR VI!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlang:

Woohoo! 10 miljoner poäng.

Woohoo! nu är jag inte många poäng efter dig Snart 10 miljoner poäng

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk

Om ungefär 8 timmar går vi om "Team MacOSX" och kniper därmed plats nummer 17! Grymt bra jobbat!

Top 5 i SweC-laget ligger nu allihopa på 200'000+ PPD
Top 20 i SweC-laget ligger nu allihopa på 50'000+ PPD

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2011:

Woohoo! nu är jag inte många poäng efter dig Snart 10 miljoner poäng

Snyggt jobbat 2011, lägger ett till woohoo för 2 miljoner poäng på mindre än en månad. Snart går det inte folda för fullt då värmen i lägenheten blir olidlig.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

woohoo för plats 42 bland top producers - this is the meaning of life! *

*) The Hitchhikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Hur hög PPD kan man få, snabbt gissat, med 8 stycken 3570K på 4.2 GHz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Hur hög PPD kan man få, snabbt gissat, med 8 stycken 3570K på 4.2 GHz?

Jag får ca. 9'000PPD med en 3570K @ 3,8GHz (och använder alla fyra kärnor), men då tyngs den väl ned lite av GPU-beräkningarna också.
Så om du menar 8 fysiska processorer, så bör du väl kunna få ca 80'000PPD, åtminstone.

En egen Woohoo: Jag fick nu en WU med beräknad credit på 28000! Mycket trevlig nyhet.. (på GPU, kanske jag skall tillägga)

-För de som sett mina tidigare poster om en 4P-rigg: Det får vänta till åtminstone i Augusti, innan dess hinns det inte med. Troligtvis blir det till att bygga en egen låda till den också.. Finns intresse till projekttråd/galleri?

Permalänk
Medlem

Givetvis finns intressa att följa bygget!
Lycka till!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

Woohoo, för att jag återupptagit folding. Räknas det?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv

Lämnade in min första WU sedan 2010 någongång idag... Började vika på en WU redan igår, men det verkar som F@H-klienten fortfarande ceppar ur om man stänger ner windows utan att först avsluta klienten, för den blev sur och kastade bort hela klabbet (typ 80% avklarat eller något sånt.) Illa. Det var sånt trams som fick mig att lägga ner vikningen sist gång så jag låtsas att detta var en engångsföreteelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Jag får ca. 9'000PPD med en 3570K @ 3,8GHz (och använder alla fyra kärnor), men då tyngs den väl ned lite av GPU-beräkningarna också.
Så om du menar 8 fysiska processorer, så bör du väl kunna få ca 80'000PPD, åtminstone.

En egen Woohoo: Jag fick nu en WU med beräknad credit på 28000! Mycket trevlig nyhet.. (på GPU, kanske jag skall tillägga)

-För de som sett mina tidigare poster om en 4P-rigg: Det får vänta till åtminstone i Augusti, innan dess hinns det inte med. Troligtvis blir det till att bygga en egen låda till den också.. Finns intresse till projekttråd/galleri?

Bara 9K med en 3570K? Det låter ju väldigt lågt jag kör min server i sign nu med en FX8320 stock clock och den får mellan 16-20k PPD.
Så den tyngs nog ner en hel del isf av "gpu-beräkningarna".

Woho nästan nått 1,5mille poäng nu, började med folding i mitten av mars och redan tagit mig in på top 300 i SWEC foldinglag.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Woohoo för tre miljoner poäng! Dock tar jag nu en liten foldingpaus under sommaren då det blir varmt i rummet som det är. Hoppas dock på att jag har blivit omkörd av rejält när jag kommer tillbaka i Augusti/september. Glad sommar på er!

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Jag installerade precis F@H på 12 datorer på kontoret, de kommer folda mellan 18-05 med cirka 30k PPD

Woohoo!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

woohoooO!!!! nådde precis rank 100 och passerade 5 miljoner poäng

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av Niblie:

Jag installerade precis F@H på 12 datorer på kontoret, de kommer folda mellan 18-05 med cirka 30k PPD

Woohoo!

Härligt att höra! Vad är det för hårdvara i datorerna som du har installerat klienten på? 30 k PPD styck eller sammanlagt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har precis uppnått 20 miljoner poäng och plats 21 i SweC-laget. Känner mig nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

VIll inte göra en ny tråd så passar på och ställer en snabbfråga här.
Har precis börjat folda och tycker att det är skit kul. i5 - 2500 3,3 ghz med ett gtx 660 grafikkort. Är 36000 points per day rimligt/bra? Ger det mycket om man klockar proseccorn? Kan man klocka detta grafikkort?

Permalänk
Inaktiv

Hurpass din CPU klockar beror såklart på vad för moderkort och CPU du har, så det är svårt att ge generella svar på det. Grafikkort är i allmänhet lättare att klocka (med verktyg som MSI Afterburner till exempel). Ett varningens finger dock, grafikkort kan vara knepiga att få helt stabila vid överklockning, beroende på hur de belastas kan de antingen fungera väl eller knorra mer eller mindre tydligt. Om ett par pixlar här och där får fel färg på någon enstaka bildruta i ett spel inemellanåt spelar ingen roll - du märker det säkert inte ens i många fall. Men blir det fel vid foldning lägger klienten ner jobbet och startar om från början igen, du kan tappa allt ifrån timmar till en dag eller mer med arbete. GPGPU-beräkningar är krävande för grafikkort, så det kan bli struligt med överklockning, man får visa lite återhållsamhet.

En sakta men säker sköldpadda är i vissa fall betydligt bättre än en nervig och otillförlitlig hare.

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Hurpass din CPU klockar beror såklart på vad för moderkort och CPU du har, så det är svårt att ge generella svar på det. Grafikkort är i allmänhet lättare att klocka (med verktyg som MSI Afterburner till exempel). Ett varningens finger dock, grafikkort kan vara knepiga att få helt stabila vid överklockning, beroende på hur de belastas kan de antingen fungera väl eller knorra mer eller mindre tydligt. Om ett par pixlar här och där får fel färg på någon enstaka bildruta i ett spel inemellanåt spelar ingen roll - du märker det säkert inte ens i många fall. Men blir det fel vid foldning lägger klienten ner jobbet och startar om från början igen, du kan tappa allt ifrån timmar till en dag eller mer med arbete. GPGPU-beräkningar är krävande för grafikkort, så det kan bli struligt med överklockning, man får visa lite återhållsamhet.

En sakta men säker sköldpadda är i vissa fall betydligt bättre än en nervig och otillförlitlig hare.

Så du rekomenderar att inte klocka grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Hurpass din CPU klockar beror såklart på vad för moderkort och CPU du har, så det är svårt att ge generella svar på det. Grafikkort är i allmänhet lättare att klocka (med verktyg som MSI Afterburner till exempel). Ett varningens finger dock, grafikkort kan vara knepiga att få helt stabila vid överklockning, beroende på hur de belastas kan de antingen fungera väl eller knorra mer eller mindre tydligt. Om ett par pixlar här och där får fel färg på någon enstaka bildruta i ett spel inemellanåt spelar ingen roll - du märker det säkert inte ens i många fall. Men blir det fel vid foldning lägger klienten ner jobbet och startar om från början igen, du kan tappa allt ifrån timmar till en dag eller mer med arbete. GPGPU-beräkningar är krävande för grafikkort, så det kan bli struligt med överklockning, man får visa lite återhållsamhet.

En sakta men säker sköldpadda är i vissa fall betydligt bättre än en nervig och otillförlitlig hare.

Helt rätt. Jag kör med ganska mycket överklockning av grafikkortet vid spelande och övrigt datorarbete, men inte vid folding. Då får jag frysningar, blåskärmar och att grafikkortsdrivrutinen krashar och behöver starta om sig. Då går foldingen åt helvete.

Enligt min erfarenhet ger överklockning ändå inte nämnvärt mycket mer PPD sett till värmeutvecklingen och slitaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Helt rätt. Jag kör med ganska mycket överklockning av grafikkortet vid spelande och övrigt datorarbete, men inte vid folding. Då får jag frysningar, blåskärmar och att grafikkortsdrivrutinen krashar och behöver starta om sig. Då går foldingen åt helvete.

Enligt min erfarenhet ger överklockning ändå inte nämnvärt mycket mer PPD sett till värmeutvecklingen och slitaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Sliter överklockning på proseccorn med?

Tog nyss upp med i5 2500 från 3,3 till 4,4??