Permalänk
Medlem

Mycket bra musik i tråden, kan tillägga att typ allt som Jeremy Soule skrivit (Morrowind, Oblivion, CoH etc.) är bra skit.

YouTube - The Elder Scrolls III Morrowind theme - Morrowind
YouTube - Dawn of War - Space Marines Theme - Space Marines Theme från DoW
YouTube - Dawn of War OST - Track 2 - Fallen City - Skön ambient-track från DoW
YouTube - Dawn of War Force Commander theme - DoW igen (undrar vilket spel jag har spelat mest dom senaste åren?)

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Flatout ultimate carnage har väldigt bra musik i spelet.

YouTube - Opshop - Nothing can wait (FOUC) High Quality HQ

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Need for speed undercover

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Call of Duty: Modern Warfare 2 Riktigt nice soundtrack, men inte så konstigt när det är Hans Zimmer som är kompositören.
YouTube - MW2 DC White House End Run

Faktiskt aldrig tänkt på att det är Zimmer som komposerat MW2musiken.
Men nu när jag lyssnar på det låter det väldigt likt hans övriga musik

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Max payne helt klart bäst theme. Passar så perfekt till spelet.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte om någon har nämnt det, men första "Unreal"-spelet hade otrolig musik som verkligen lyfte spelet.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Kom just o Tänka på Half Life 2, finns riktigt bra soundtracks där som verkligen passar in till miljöerna och sätter verkligen tonen för stämningen. T.ex Ravenholm är nice, och den korta slingan som spelar precis för man ska köra Buggy, när man får veta att Alyx Vance:s pappa har blivit tillgångtagen. Sjukt sorglig låt verkligen

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Första gången jag spelade Starcraft 2-betan blev jag grymt positivt överaskad av den braiga musiken, så jag får väl tipsa om det

edit: Älskar denna.
YouTube - Starcraft 2 Terran Theme Music Part 2 (den som börjar och fyra minuter in. Särskilt introt är myspys).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Parasite Eve - Main Theme gillar jag, tror inte nån har nämnt den innan. För övrigt ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

YouTube - Black Mesa: Source - Theme Song

Annars tycker jag det är grymt bra musik på Independence FM i GTA IV

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Alan wake har trevligt soundtrack

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HoBb3:

YouTube - Black Mesa: Source - Theme Song

Annars tycker jag det är grymt bra musik på Independence FM i GTA IV

Håller med om att BMS soundtracket är riktigt bra!

Hoppas även spelet släpps snarast:p

Permalänk
Medlem

Som sagt innan

Red Alert, Hell March
YouTube - C&C Red Alert music (Hell March)

Battlefield 1942, theme Song
YouTube - Battlefield 1942 Theme Song
gillar versionen av denna som dom har till BF 1943 också

Age of Empires II , theme song, blir så sugen på att spela det när jag hör låten!
YouTube - Age of Empires II The Conquerors Expansion theme song

Warcraft II theme song
YouTube - Warcraft 2 Soundtrack (Main Menu 1)

Diablo II theme song
YouTube - Diablo 2 LoD theme song soundtrack

Nu blev det många, men finns många bra ju!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Musiken i Vampire: The Masquerade - Bloodlines ger spelet grymt skön stämning.

VMTB - Main Menu

VTMB - Chinatown

I övrigt så är ju gamla Final Fantasy-musiken riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Vet inte om någon har nämnt det, men första "Unreal"-spelet hade otrolig musik som verkligen lyfte spelet.

Unreal hade grymt ljud rakt igenom. Minns rätt bra känslan man hade i det spelet. Slår de flesta av spelen som görs än idag. Sjukt spännande i början när man vaknar på skeppet och ser fiender men inte ens har ett vapen än

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Älskade musiken i Unreal. Speciellt Surfacing & Dusk Horizon.

Bäst spelmusik har Beyond Good and Evil. Bevis 1 & bevis 2

Permalänk

Vet inte om någon har postat denna låt redan, som är i förövrigt den skönaste låten ever.

YouTube - The Secret of Monkey Island Special Edition Opening Credits and Music

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Vet inte om någon har postat denna låt redan, som är i förövrigt den skönaste låten ever.

YouTube - The Secret of Monkey Island Special Edition Opening Credits and Music

Så sant. Fast jag tycker den är ännu bättre i trean.

Permalänk
Medlem

Radiokanalen K-Rose i GTA San Anderas

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

YouTube - Unreal Tournament 2003 - kr UT2003 Menu (music)

Den dära kommer inte släppa era hjärnor på ett bra tag.

Permalänk
Skrivet av Cryx:

HITMAN, ALLA SPEL!!! Så jävla bra musik där. Jesper Kyd är ett musikaliskt geni, har även gjort musiken till Assassin's Creed, även den är bra! Gillar speciellt det där lilla pianostycket som går igång när man tagit en sån där flagga. Och när man blir jagad efter ett tillslag.

Apocalypse - http://www.youtube.com/watch?v=-gOP5ha3I3g

Silent Assassin Main theme - YouTube - Hitman 2 - Main Theme

White Room (Contracts) - YouTube - Hitman - Theme (White Room) - Contracts

City of Jerusalem: YouTube - City of Jerusalem - Assassin's Creed

Sen att han valde Ave Maria (om det var han som valde) som titellåt till Blood Money var ju inte heller fy skam!
Finns många till som är bra.

Sen såklart Zelda-spelen och typ alla nintendomusik som Koji Kondo har gjort. Där har vi en levande legend inom spelmusik.

fan ska leta upp mitt Hitman 2 och börja spela lol

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av Mute:

Parasite Eve - Main Theme gillar jag, tror inte nån har nämnt den innan. För övrigt ett riktigt bra spel.
Nkt54qAgy-4

Kommer ihåg att jag alltid ville ah det här spelet när jag var liten men fick det aldrig. Och Så har jag inte ens köpt det ännu. Vad hindrar mig egentligen nu när man är 23 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banck:

Kommer ihåg att jag alltid ville ah det här spelet när jag var liten men fick det aldrig. Och Så har jag inte ens köpt det ännu. Vad hindrar mig egentligen nu när man är 23 år?

Inget bör hindra dig, det är den perfekta hybriden mellan final fantasy och resident evil fast mörkare och dystrare. Väldigt spännande och tryckande atmosfär, musiken gör mycket. Givet köp om du får tag i det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

All musik i Trine tycker jag är riktigt härlig, passar verkligen in i spelet.

YouTube - Trine Theme Song

Permalänk

Jag har säkert skrivit det innan , men gör det igen. The Dig har underbar musik.

YouTube - 08 Tomb of the Past - The Dig Soundtrack

YouTube - 06 A River Canyon - The Dig Soundtrack

Visa signatur

tihi