Permalänk
Medlem

Tack för alla posetiva svar!

Slangarna är ju 1/2" så dem är ju rätt grova, Det är chassit som är stort så kanske därför slangarna ser tunna ut

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emre_114
Tack för alla posetiva svar!

Slangarna är ju 1/2" så dem är ju rätt grova, Det är chassit som är stort så kanske därför slangarna ser tunna ut

Hahaha. Vänta bara på "ormbo", inte el-kablage utan uttryckligen slang

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

snygga minnesslangar men måste vara en jävla flow-killer?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

nice kylning. synd att du valde nVidia GTX260, när det finns HD4870, men smaken är som baken

Permalänk
Avstängd

tänkte direkt när jag såg att han valde ett nvidia kort..Nu kommer nån ATI fanboy klaga på valet HAHA och rätt fick jag..

helt ok system enligt mig...

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Tips till HDD-kabeldragningen. Sväng diskarna bakfram och dra kablaget "bakvägen". Blir mycket stiligare. (Så länge man inte visar baksidan. )

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

"Diskar: Många bla 3st seagate 500GB"
Hehehe det syns

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Tips till HDD-kabeldragningen. Sväng diskarna bakfram och dra kablaget "bakvägen". Blir mycket stiligare. (Så länge man inte visar baksidan. )

Bra idé, men tyvärr går det inte, i locket sitter ljudisolering och hårdisk trumman är avskjild från övre delen av datorn så man måste dra kablarna i hål mellan, men ja tänkte sätta på en sleeve på kablarna så dem blir snygga istället

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
tänkte direkt när jag såg att han valde ett nvidia kort..Nu kommer nån ATI fanboy klaga på valet HAHA och rätt fick jag..

helt ok system enligt mig...

Det finns alltid folk som inte blir nöja, även fast det inte är deras dator
men jag funderade mellan crossfire på dubbla 4870 men de kändes lite overkill just nu, räcker med 260 för mig, har alltid kört nVidia och kommer nog i fortsättningen att göra det oxå

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Syftet är Spel, överklockning, lagring och vanligt dator andvändande

Jag vänder också på änder.
Är du en sån som skriver andfall också?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Första gången vattenkylning? Isåfall välkommen in i klubben! Har dock några saker som jag måste påpeka till nästa gång.

- Radiatorn kommer ha problem med att kyla det där vettigt, en 120.2 åtminstone hade varit att föredra.
- Kör inte skruvar rätt igenom radiatorn. STOR risk för att du punkterar radiatorn och sabbar den.
- Köp alltid ny slang vid ett bygge (Slangen till minnena ser gammal ut, eller är det silikon?). Gammal slang innehåller massor med skit som med tiden kommer påskynda föroreningen av all vätska. Dvs du måste byta ut vätskan mycket oftare.
- Sist, att köra med sådana där slangseparatorer hämmer flödet väldigt mycket, dvs du förlorar prestanda pga restriktionen. Du bör avgrena minnena på något sätt så att dom inte stör så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska inte på något sätt göra mig expert på vattenkylning men för det första ser det där inte optimalt ut varken med vattenflöde eller kylningsförmåga och för det andra tycker jag att om man ska köra vattenkylning så gör det fullt ut och låta grafikkort och moderkort bli en del av det (ja kanske rent av ha vattenkylning till HDD'erna också).

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emre_114
Bra idé, men tyvärr går det inte, i locket sitter ljudisolering och hårdisk trumman är avskjild från övre delen av datorn så man måste dra kablarna i hål mellan, men ja tänkte sätta på en sleeve på kablarna så dem blir snygga istället

Allt går med våld, vilja, vaselin och en dremel! Bild.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
nice kylning. synd att du valde nVidia GTX260, när det finns HD4870, men smaken är som baken

Jag såg ett test i ngn tidning där dom jämförde gtx260 och hd4870 och då va gtx260 lite vassare ^^

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Första gången vattenkylning? Isåfall välkommen in i klubben! Har dock några saker som jag måste påpeka till nästa gång.

- Radiatorn kommer ha problem med att kyla det där vettigt, en 120.2 åtminstone hade varit att föredra.
- Kör inte skruvar rätt igenom radiatorn. STOR risk för att du punkterar radiatorn och sabbar den.
- Köp alltid ny slang vid ett bygge (Slangen till minnena ser gammal ut, eller är det silikon?). Gammal slang innehåller massor med skit som med tiden kommer påskynda föroreningen av all vätska. Dvs du måste byta ut vätskan mycket oftare.
- Sist, att köra med sådana där slangseparatorer hämmer flödet väldigt mycket, dvs du förlorar prestanda pga restriktionen. Du bör avgrena minnena på något sätt så att dom inte stör så mycket.

Allting rätt i ditt påpekande men att köpa ny slang behöver man inte. Aceton, diskmedel och vatten + nån form av trasa som man drar runt en lång ståltråd som ex sen är de bara att gnugga rent kalk, avlagringar m.m. Nu vet ja själv att du kommenterat detta i min logg men de är nästintill omöjligt att få rent min slang varpå den verkligen blivit helt ingnodd med vad ja tror är waterwetter-avlagringfrån sommaren 07. Väldigt trist att man ska behöva köpa ny slang =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Allt går med våld, vilja, vaselin och en dremel! Bild.

Kabelstrumpa FTW

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak

Kabelstrumpa FTW

Du vill inte veta hur många timmar jag satt med den där <censur> kabelstrumpan! 1m SATA-kalbar (som visade sig alldeles för långa dendär vägen, suck.) med just och just passliga kontakter. Efter två kablar fick jag nog och skärde bort bitar av kontakten för att få strumpan över snabbare.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Jag har en liten fråga är det nån som vet vad uttaget bredvid strömuttaget.
Har själv ett Gtx 260 och det är en liten ljudikon men vet inte vad man skulle kunna sätta in där?

(Förlåt att jag använder tråden)^^

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Första gången vattenkylning? Isåfall välkommen in i klubben! Har dock några saker som jag måste påpeka till nästa gång.

- Radiatorn kommer ha problem med att kyla det där vettigt, en 120.2 åtminstone hade varit att föredra.
- Kör inte skruvar rätt igenom radiatorn. STOR risk för att du punkterar radiatorn och sabbar den.
- Köp alltid ny slang vid ett bygge (Slangen till minnena ser gammal ut, eller är det silikon?). Gammal slang innehåller massor med skit som med tiden kommer påskynda föroreningen av all vätska. Dvs du måste byta ut vätskan mycket oftare.
- Sist, att köra med sådana där slangseparatorer hämmer flödet väldigt mycket, dvs du förlorar prestanda pga restriktionen. Du bör avgrena minnena på något sätt så att dom inte stör så mycket.

Tack för alla tips men jag har skaplig koll på det jag gör, för det första så har jag experimenterat med vattenkylning i 5års tid så jag har provat det mesta! Alla slangar är helt nya, svar ja det är silikon på minnes-slangarna.
Jag har trycktestat radiatorn och genomgående skruvarna är ingen risk.
och till sist så duger en singel radiator på 120mm till en hel del! Idle 35c och peak på 44c under 10min stresstest med Orthos, på 1,15v v-core.
Det tycker jag är acceptabelt.

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG