Permalänk

Denna cpu, flaskhals?

Jag har funderat på att köpa till lite prylar, hur skulle följande cpu se ut? skulle detta bli en flaskhals om man införskaffar sig ett eller 2 nya fina grafikort?

AMD Opteron 165 1,8Ghz DualCore socket 939

Antar också att moderkortet måste ha stöd för dualcore?

Systemet finnes under.

Permalänk
Medlem

Om du överklockar den så bör den inte flaska så mycket

2 grafikkort... Det är nog bättre att satsa på ett bra grafikkort

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer få överklocka mycket för att den inte ska flaskhalsa rejält.

Permalänk
Avstängd

Räcker med ett grafikkort, iaf på den plattformen skulle jag tro, men de klockar väl ganska fint? Bara dra upp den till 2.5GHz+ så är det inga flaskhalsar att bry sig om.

Permalänk

Så ni tror jag kan få lite liv i grejerna om jag klockar upp den + mer ram och skaffar nytt graffe kort?
Undra hur mkt man får ut av ett nvidia 9600gt/9800gt. Det känns nästan mer värt o bygga helt ny?

Skaffar jag bättre kylning funkar det okej att dra upp den på en 2.4-2.5ghz dock så e den ju fortfarande enkärnig.
Har testat ha den på 2.2ghz med originalkylning o det går utan problem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard87
Så ni tror jag kan få lite liv i grejerna om jag klockar upp den + mer ram och skaffar nytt graffe kort?
Undra hur mkt man får ut av ett nvidia 9600gt/9800gt. Det känns nästan mer värt o bygga helt ny?

Skaffar jag bättre kylning funkar det okej att dra upp den på en 2.4-2.5ghz dock så e den ju fortfarande enkärnig.
Har testat ha den på 2.2ghz med originalkylning o det går utan problem

Skulle dock säga att det är bättre att satsa på ett HD4850, det är mycket bättre än 9800GT, HD4850 är bara lite dyrare men mycket snabbare, snabbare än 9800GTX.

Jag antar att du vet att ett 9800GT är ett 8800GT.