Hjälp med lösning på internet i garaget

Permalänk
Medlem

Hjälp med lösning på internet i garaget

Tjenna garaget har blivit ombyggt och jag vill flytta ut där men vill ha internet där ute också. Så min fråga är vad jag behöver?

Just nu finns det i huset på andra våningen en Netgear DG834N som funkar mycket bra trådlöst även om jag är i trägården men i garaget så måste jag ha datorn vid ett fönster och även då är det dålig mottagning.

En sladd går tyvär inte att dra ut i garaget annars hade jag gjort det.

Är inte så insatt men nån typ av accesspunkt kankse?..hade varit ett plus om mitt wii som också följer med ut får uppkoppling. Ska helst vara så billigt som möjligt och gärna en netgear produkt

Hoppas detta inte är något omöjligt att fixa..

MVH Max

Visa signatur
Permalänk

Finns en del "home plug" produkter. LAN över elnätet i huset. Kan ju kanske vara en lösning?

Permalänk
Medlem

Varför är det omöjligt att dra kabel?
Annars ska väl accesspunkt vara en klockren lösning, finns en mängd olika...är tyvärr inte så insatt på den markanden.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

dlan..Funkar det verklilgen så bra?..Någon som kan prata om det med egen erfarenhet

För att jag måste dra den genom hela huset och sen tror jag inte det finns plats i röret ut till garaget..Så kabel funkar nog inte.. :/

värkar som att det blir en accesspunkt. Något speciellt att tänka på när det gäller accesspunkt?

Visa signatur