Permalänk
Medlem

Vilket virusprogram?

Dags att skaffa nytt Virus/brandväggs skydd snart och nu är frågan vilket program?

Situationen är följande att det är i nuläget 5 datorer som virusprogrammet ska förnyas på. Men dom är på tre olika Internet anslutningar.

Vilket program är bra men inte så otroligt prestanda slukande.
förtillfället använder vi F-secure internet security helt nöjd med det men är inte så vidare anpassat för laptopen.

Nån som har några erfarenheter med t.ex. Kaspersky? Har läst lite Sidor med jämförelser mellan virus program och där verkar dom vara nöjda med Kaspersky.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Avast och AntiVir har båda funkat helt ok för mej, dock är avast kanske en aning tungt och AntiVir har ingen brandvägg. Skulle nog dock nästan rekommendera F-secure om det inte är en alltför gammal dator.

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk
Medlem

AVG , Avast, nod32, avira

Brandvägg = windows inbyggda eller den i routern (behövs inte mer)

Eller, fråga SweCmedlemmen edgren som älskar säkerhet istället ;).

Permalänk
Medlem

Jag har kört både nod 32 och F-Secure 8. Nod 32 är klart lättare för datorn.

Permalänk
Medlem

Vilket virusprogram? Hm, Blaster är ju ett farligt sådant. Sen finns det ju såklart nyare varianter som är lite farligare. Trojaner är värre än virus. Dax o skaffa sådana istället?

Nej, skämt o sido. Använd > sök-funktionen < istället. Din fråga har mycket väl redan blivit besvarad. Bara o leta så hittar du. Tips: ordet "test" och användarnamnet "edgren" i "Microsofts operativsystem", eller varför inte samma sökning fast med ordet "antivirus".

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.