Koprad barbar dator - ASUS X72VN-7S065K

Permalänk
Medlem

körde på 1280x720 gratis v av 3d mark.

allt orginal vista 64

drivrutin: 181.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
körde på 1280x720 gratis v av 3d mark.

allt orginal vista 64

drivrutin: 181.22

hmm....samma som jag
har lyckats komma upp i 4950

eller drivrutin 181.22?? på vad?

Har du installerat om allt på datorn nån gång??

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

tog hem mobility modder. laddde hem de nya drivisanrna moddade filen

japp en ominstalation av vista har de blivigt med. kryssade ur allt onödigt skit!
blev grym skillnad inte en massa som ligger i bakrunden

vad har du för temp när du kör 3d på gpu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
tog hem mobility modder. laddde hem de nya drivisanrna moddade filen

japp en ominstalation av vista har de blivigt med. kryssade ur allt onödigt skit!
blev grym skillnad inte en massa som ligger i bakrunden

vad har du för temp när du kör 3d på gpu?

Du skulle inte kunna länka till den där modden??
Jag har installerat 178.32 som skulle varit den senaste som har med 9650m gt??

Ingen anning var jag ser vilken temp jag har

Jag har installerat om datorn nu...840mb ram 50 processer, direkt vid ominstallation...det va ju helt "rent" vista
Istället för 1,5 gbram och 86 processer, som det var när jag köpte datorn

Dumt nog så körde jag driver utility skivan...tyckte jag tog bort massa istortsätt bara dom som det stod driver på installerade jag men det tog ändå 4gb+ på hd:n stora drivrutiner tycker jag nog allt
ökade ram med 100mb ungefär så jag ligger ändå bara på 950mb ram vid start

inte installerat:
Agfnex
Atk Hotkey
Atk Osd
Atk Media
Check Mail Utility
Lifeframe 3
Multiframe
NB Probe
Power for phone
Screen saver
Smart logon
Splendid
Bios flash utility
copy protect
Norton internet security
Asus expressgate utility

Är det något av detta man behöver??

Dags att prova 3dmark06 igen....har säkert mindre poäng nu...skulle inte förvåna mig

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

När ni installerade om, gjorde ni det då med recoveryskivorna? Hur mycket valfrihet hade ni på allt då, partionering osv? Kan man välja på ett bra sätt vad man vill lägga in och inte?

Permalänk
Medlem

Hmm, nu blev man lite fundersam på att installera om det själv. Förutom all skit som kommer med så är jag nöjd med datorn måste jag säga.

Permalänk
Medlem

tanka hem dom senaste driver. 181.22 på nvidias sida.

gå till denna länk: http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php

ta hem programet.

Instalera modd driver. öppna programet.

kryssa i disable uac.

tryck på Browse och leta upp nvidia filen som ligger på C:nvidia/WinVista64/
181.22. tryck på modd.

Starta om.

gå till kontrollpanelen-system- enheteshanteraren-bildskärmskort-uppdateradrivrutin-disket finns. så får ni dom nya drivisarna till kortet.:)

sen är de bara att tuta och köra.

Jag använde inte recovery körde en helt ny instalation av vista 64.

bara att hojta till om ni undrar över nått.

3Lingon du kan använda dig av riva tuner så ser du tempen på gpu och clockhastigheter.

Permalänk
Medlem

Förut såg jag något avinstalleringsprogram för RAID-utilitys på ASUS hemsida för den här datorn. Men nu hittar jag det inte längre.

Är det nån som vet om den har någon sån controller i sej? Det vore ju lite najs att RAID0:a diskarna ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
När ni installerade om, gjorde ni det då med recoveryskivorna? Hur mycket valfrihet hade ni på allt då, partionering osv? Kan man välja på ett bra sätt vad man vill lägga in och inte?

Jepp jag har kört med recovery skivorna eller rätta sagt cd1 vet i fan inte va två är till för??

Man får välja om man vill köra på första partionen (c:) eller hela hd:n och sen va det ett tredje...men antar att det var något om köra över allt som finns, alltså båda hårdiskarna

Du kan inte välja något när du installerar med skivan, det är bara att sätta i skivan och trycka ok sen installerar det sig själv.
Men sen slänger du i driver Utility skivan och då installerar den massa drivrutiner, men inte allt, och inga program!!
Kommer upp nån ruta också om vilket språk du vill köra, kan inte bli lättare!!

Men sen när allt är installerat så kör du med samma skiva (driver & utility) som sitter i och då kan du välja precis vilka asus program mm som du vill installera

Så innan denna skivan är insatt så är det helt rent vista (tror jag?) 35-40 processer igång vid uppstart 750mb ram....

Ang modding:
Man riskerar inte överhettning eller nåt sånt på grejerna??

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

Ang modding:
Man riskerar inte överhettning eller nåt sånt på grejerna??

nej då eftersom du inte gör nått med hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
Ang modding:
Man riskerar inte överhettning eller nåt sånt på grejerna??

nej då eftersom du inte gör nått med hårdvaran.

jag tänkte om den överklockar grafikkortet mm eller nåt för det är ju en ganska stor skillnad...känns som att den måste göra något mer med datorn

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

nej men man kan få full tillgång till nvidia system tools men de måste du ladda hem extra.

annars så är kortet i orginal clock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
nej men man kan få full tillgång till nvidia system tools men de måste du ladda hem extra.

annars så är kortet i orginal clock

ok då får jag testa detta

Förlorade 300 poäng....nere i 4650 nu...

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

det var riktigt skumnt. har inget svart på de riktigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
det var riktigt skumnt. har inget svart på de riktigt

Provade tre 185.xx, 181.22, 181.20
Testade även att av avinstallera hela nvidia, men samma sak hela tiden runt 4650 poäng

Installerade tillslut 179.36 (hade 179.28 innan) och då var jag tillbaka där jag började 4950...eller från första början låg jag ju på 4875 så lite bättre har det blivit med nya drivrutiner

Inget annat du fixat till med drivrutiner, bios(om de nu kan hjälpa?) mm??

man vill ju få ut det mesta ur sin dator

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3Lingon
Provade tre 185.xx, 181.22, 181.20
Testade även att av avinstallera hela nvidia, men samma sak hela tiden runt 4650 poäng

Installerade tillslut 179.36 (hade 179.28 innan) och då var jag tillbaka där jag började 4950...eller från första början låg jag ju på 4875 så lite bättre har det blivit med nya drivrutiner

Inget annat du fixat till med drivrutiner, bios(om de nu kan hjälpa?) mm??

man vill ju få ut det mesta ur sin dator

Som sagt de jag kör med är 181.22 de funkar kannon för mig.

har bara lite problem med min temp då jag tycker 80gader är ganska mycket.

har inte gjort nått i bios eller överclock moddade drivrutiner bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
Som sagt de jag kör med är 181.22 de funkar kannon för mig.

har bara lite problem med min temp då jag tycker 80gader är ganska mycket.

har inte gjort nått i bios eller överclock moddade drivrutiner bara.

Vad ska tempen ligga på då??

ok håller på med ett nytt test, avinstallation av nvidia och Driver sweeper för att ta bort alla gamla drivrutiner så får vi se hur det går

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3Lingon
Vad ska tempen ligga på då??

ok håller på med ett nytt test, avinstallation av nvidia och Driver sweeper för att ta bort alla gamla drivrutiner så får vi se hur det går

skriv gärna vad du fick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
skriv gärna vad du fick

Precis samma 4650 poäng och nu har jag provat 5-6st 18x.xx drivrutiner det går helt enkelt inte...var till och med nere på 4420 på en...

Så fort jag går tillbaka till en 17x.xx så funkar det direkt, uppe i 4950 igen...

testat att skriva på ett annat forum där dom "tillverkar" drivrutiner, moddar, uppgraderar originalen mm.
Finns hur mycket som helst att välja på!
Få se vad dom säger där

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3Lingon
Precis samma 4650 poäng och nu har jag provat 5-6st 18x.xx drivrutiner det går helt enkelt inte...var till och med nere på 4420 på en...

Så fort jag går tillbaka till en 17x.xx så funkar det direkt, uppe i 4950 igen...

testat att skriva på ett annat forum där dom "tillverkar" drivrutiner, moddar, uppgraderar originalen mm.
Finns hur mycket som helst att välja på!
Få se vad dom säger där

har testat lite fram och tillbaks nu med olika drivare. 181.22 funkar bäst för mig, med nvidia modd driver.

5389 är max poäng jag får i 3d mark.

Sen är de ju så att man inte ska stirra sig blind på de resultatet heller.

Processorn ligger på full load på 40 grader och gpu mellan 80-90 grader.

Gpun tycker jag ligger väldigt högt. ska modda lite med ett chassi som jag har klippt till så de stämmer överens med de som sitter orginal. ska även vända på fläkten så den suger underifrån istället. på de viset så kommer kylflänsen att bli kallare så hoppas att jag får ner tempen på gpun lite grann. kommer med resultat sen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
har testat lite fram och tillbaks nu med olika drivare. 181.22 funkar bäst för mig, med nvidia modd driver.

5389 är max poäng jag får i 3d mark.

Sen är de ju så att man inte ska stirra sig blind på de resultatet heller.

Processorn ligger på full load på 40 grader och gpu mellan 80-90 grader.

Gpun tycker jag ligger väldigt högt. ska modda lite med ett chassi som jag har klippt till så de stämmer överens med de som sitter orginal. ska även vända på fläkten så den suger underifrån istället. på de viset så kommer kylflänsen att bli kallare så hoppas att jag får ner tempen på gpun lite grann. kommer med resultat sen..

Har du fått en 9650m gt med ddr3 minne i kanske??
Jag gissar att jag har ddr2 i min....

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

Kolla in nya Packard Bell iPower GX-M-500NC. Har precis utkommit i svenska butiker.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

öppnade datorn kollade hur den såg ut- tydligen så tar den inte luft underifrån som jag trodde den tar allt luft genom tagentbordet. så den har ju grymt problem med att kyla grafikortet eftersom de sitter längs bort till vänster.

Kan nog garanterat säga att alla som har denna dator så ligger gpun väldigt högt. fast cpun ligger väldigt lågt.

efter lite modd och modd och moddad kylplatta så började jag klocka med nvidia system tools.

690 / 1800 / 800 står de i riva tuner. " har de så jag kan kolla temp "

testade 3d mark i standrad upplösning. 6340 p !!!!

Cpu max load. 39 gpu max load 82 grader

installerade mirror edge. upplösning 1440x900 allt på high 4xAA Phyx på

ligger på medel fps på 25-32

Säger bara de denna dator var ett kap! om de finns några kvar i onoff butikerna runt om i sverige köp köp

betyg 10 av 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvadde
öppnade datorn kollade hur den såg ut- tydligen så tar den inte luft underifrån som jag trodde den tar allt luft genom tagentbordet. så den har ju grymt problem med att kyla grafikortet eftersom de sitter längs bort till vänster.

Kan nog garanterat säga att alla som har denna dator så ligger gpun väldigt högt. fast cpun ligger väldigt lågt.

efter lite modd och modd och moddad kylplatta så började jag klocka med nvidia system tools.

690 / 1800 / 800 står de i riva tuner. " har de så jag kan kolla temp "

testade 3d mark i standrad upplösning. 6340 p !!!!

Cpu max load. 39 gpu max load 82 grader

installerade mirror edge. upplösning 1440x900 allt på high 4xAA Phyx på

ligger på medel fps på 25-32

Säger bara de denna dator var ett kap! om de finns några kvar i onoff butikerna runt om i sverige köp köp

betyg 10 av 10

Prova en sån här också då kanske!!
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=122

Lite omgjorda drivrutiner är aldrig fel

Kommer du nog över 7000...

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3Lingon
Prova en sån här också då kanske!!
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=122

Lite omgjorda drivrutiner är aldrig fel

Kommer du nog över 7000...

Blev nån tia i försämring för mej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Blev nån tia i försämring för mej.

Haha ok, men som sagt jag förlorar 300 poäng så fort jag installerar en vanlig 18x.xx drivrutin.
Kanske skulle prova en sån här istället

Tydligen så fungerar uppgradering av drivrutiner för vissa och inte för andra(mig)

men jag har inte gett upp än!!
nån måste veta varför

Kan ni köra demonstrationerna som är i physx properties???
Det kan inte jag fel på directx undra om det är där felet är.... men jag lyckas inte installera en ny version av directx får bara fel meddelande om internt fel...
Hmm gick uppgradera ett steg men inte dem nyaste directx...

Men ska det inte finnas nån pshyx motor installerad??
http://www.ladda-upp.com/bilder/15436/phsyx

Eller det kanske inte finns på det här kortet??

Nä det här funkar inte!!
Får inte igång 18x.xx drivrutinerna
Vet inte hur många gånger jag installerat om att...till slut så hamnade jag på låga resultat med alla drivrutiner :-s
Men det löste sig när jag nergraderade physx och återställde standard inställningar i nvidia kontrollen

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

För priset 15,000:- rekomenderar jag antingen HP HDX18-1000/1100 som multimediadator eller Packard Bell iPower GX-M-500NC som speldator. Bättre dator för bättre pris går inte att få på den bärbara marknaden. Max prestanda.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

då snackar du 5k till för en bärbar. alla kanske inte vill lägga de. men visst 5 k så får man ju självklart mer

Permalänk

Hej!

Hittade denna nu: http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SEA1805
(Asus X57VN-AS025C) Vad är det som skiljer dom åt? Var på väg att köpa X72VN, men den hade gått ut dagen innan jag skulle köpa den.. Ajja, vad skiljer dom åt?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eriiiiiiik
Hej!

Hittade denna nu: http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SEA1805
(Asus X57VN-AS025C) Vad är det som skiljer dom åt? Var på väg att köpa X72VN, men den hade gått ut dagen innan jag skulle köpa den.. Ajja, vad skiljer dom åt?

Mvh

Processor, skärm och hårddisk.