Julpynta SweClockers logotyp 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pilif
http://pici.se/pictures/UDRtmjQZT.png

ett första försök, kanske blir fler

Got skill!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bidrag!
Jag gillar ditt bidrag starkt pilif!

Permalänk
Medlem

da goun kommer kamma hem d ftw '.D

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk

många snygga riktigt fina bidrag

ja undrar bar hur ni gör med snön som nästan beghraver delar av bilderna samt snöhänget på bokstäverna.

Har aldrig förstått om det är fonter eller nån pensel till Photoshop?

ska försöka jag med

god jul

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
många snygga riktigt fina bidrag

ja undrar bar hur ni gör med snön som nästan beghraver delar av bilderna samt snöhänget på bokstäverna.

Har aldrig förstått om det är fonter eller nån pensel till Photoshop?

ska försöka jag med

god jul

Finns väldigt många metoder, en av de jag använder är att ta vit färg,(ta bort ögat på background) lägg där du vill ha den vita snön. Gå in i layer styles och inner glow och mixtra lite. Men som sagt finns andra metoder, det var bara en snabb.

Annan snabb metod är att ta markerings verktyget, markera hur du vill att snön ska se ut och vart. Ta gradiant tool, ta 2 nyanser av vit och så tar du det inom markeringen.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
många snygga riktigt fina bidrag

ja undrar bar hur ni gör med snön som nästan beghraver delar av bilderna samt snöhänget på bokstäverna.

Har aldrig förstått om det är fonter eller nån pensel till Photoshop?

ska försöka jag med

god jul

Legoloppa, jag har bara använt mig av standard brush rund size 2-6 hardness 100% eller 0%. Flow på ca 20%. Använd cirkus 5-10% flow på vita highlights.

Här har du en bra palett om det är svårt att hitta färger:

Permalänk
Inaktiv

Mitt bidrag

Doh! fel typsnitt... aja man ser väll vad det står

Hälsar samtliga på Swec en god jul!

Permalänk

mina bidrag

vad för typsnitt är det som efterfrågas?

så ja kan göra om och rätt

denna räknas väl inte men här är den

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Typsnittet heter Eurostile, 'Swe' är i Faux bold och 'clockers.com' i bold.
Det är min gissning

Edit:

Mitt tredje bidrag ^^

Tomten tidig i år?

Permalänk

tack så mycket

denna faux bold finns det i photoshop?

är itne helt ny i Photoshop men vissa saker har man inte rört så, man kan lära sig nytt?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Sen när tävlingen är klar så ska ni nog se att det dyger upp ett paket på ca 0.5kg där i brevlådan när vi väl öppnar det så ser ni att ni fått en tegelsten ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

hahaha, åh vad jag hade dragit upp en fet diskusionstråd om det ^^

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll? Om man känner sig kreativ, gillar att skapa och vara delaktig så är inte priset det viktigaste.

@Legoloppa

Tryck på "Window" sen "Character" så får du upp ett textredigerings fönster. Sen trycker du på den lilla pilen uppe i högra hörnet i fönstret så ska du hitta rätt!

Permalänk

Gud vad jag älskar detta

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

jag hittade faux bold nu ska jag bara lära mig lägga snö på bokstäverna

hur gjorde du det där med att det ser ut som rivet present papper?

ser snyggt ut

ok här är vad jag lyckats med

jag ska forsätta se om jag kan göra bättre saker...hoppas det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Inaktiv

Än så länge tror ju jag att exkungen eller artist kommer ta hem det. Eller samulen

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Typsnittet heter Eurostile, 'Swe' är i Faux bold och 'clockers.com' i bold.
Det är min gissning

Edit:

Mitt tredje bidrag ^^
http://img525.imageshack.us/img525/1841/wrappasqc1.jpg
http://img338.imageshack.us/img338/6962/wrapswecopybd9.jpg

Tomten tidig i år?

Kan du göra en version utan snöre och den stora revan?

Gör gärna en lite semi-transparent också.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

fler bidrag

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Ett bidrag iallafall, får se om jag gör några fler.

Permalänk
Medlem

Drar upp två sista färg korrigerade versioner:

go jul!
/MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Kan du göra en version utan snöre och den stora revan?

Gör gärna en lite semi-transparent också.

Ska se vad jag kan göra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Mitt bidrag
http://pici.se/pictures/SzoFiSJtx.jpg

Någon som har konstruktiv kritik att ge mig? Undrar eftersom ingen har sagt något, varken positivt eller negativt. Jag försöker hålla den så clean som möjligt så att den passar in i sidan, tycker också att den är snygg, någon?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

jo som jag sade någonr ad uppåt så var det mesta ja allt riktigt snyggt det inkluderar din med

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

2 bidrag till

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Någon som har konstruktiv kritik att ge mig? Undrar eftersom ingen har sagt något, varken positivt eller negativt. Jag försöker hålla den så clean som möjligt så att den passar in i sidan, tycker också att den är snygg, någon?

Kan säga att logotypen inte är oförändrad (dvs. diskad). Annars är den ganska enkel och elegant.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Legoloppa: Jag har tagit ett enkelt A4, rivit isär det och sen scannat in det med svart papper ovanpå. Sen har jag tagit bort det svarta i photoshop med Magic Wand Tool, snabbt och enkelt. Sen är det bara att lägga in den under/över det lager där den passar ;).

@Markov: Jag tycker den är bra, men jag kanske hade tagit en mörkare bakgrund för att få lite djup i bilden, samt lite mysighetskänsla

Då ska vi se vad vi kan hitta på nu då

Permalänk

mera bidrag

har jag förstått det rätt att färgen på loggan ska vara intakt?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
mera bidrag

http://img186.imageshack.us/img186/6514/swecxmas12gf1.jpg

http://img242.imageshack.us/img242/9290/swecxmas13wr8.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/3674/swecxmas14pe7.jpg

har jag förstått det rätt att färgen på loggan ska vara intakt?

När du läser reglerna; Ta den högupplösta bilden och gör den lika stor som "rätt storlek" bilden. Då får du exakt samma font. Du borde också jobba lite på snön

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||

Permalänk

jo jag har nyligen börjat kanske få lite grepp om snön inte riktigt än men nästan

använder "lassot" för att markera sedan gradient tool med vitt men får jobba lite till så

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Kan säga att logotypen inte är oförändrad (dvs. diskad). Annars är den ganska enkel och elegant.

Förlåt mig för att jag är så dum, men det du egentligen menar är att jag inte är diskad pga O:et(är trött, förlåt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen

@Markov: Jag tycker den är bra, men jag kanske hade tagit en mörkare bakgrund för att få lite djup i bilden, samt lite mysighetskänsla

Bättre?

Visa signatur

Halleluja