Dustin - Julklappstråden 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
ingen annan som vill bli av med hp phonen ?

Synd att man blev utan julklapp igen iår. Måste ha enorm otur :/

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag ringde precis Dustin i ett annat ärende och passade på att fråga om julklappen då jag som en del andra fortfarande har en restad.

Som jag uppfattade det så håller de på att utreda det fusk som skett och hur de kan komma åt de som fuskat och innan de de är klara med det kommer inga ytterligare julklappar att skickas ut. Hur lång tid detta kunde ta kunde han inte säga. Han sa aldrig att julklapparna var slut dock. Några ytterligare besked hade de inte just nu.

Permalänk
Medlem

Fan va härligt om det stämmer. Om de lyckas också!

Tycker inte det borde vara så svårt för dem att se vilka som fuskat, dock är det ett väldigt tidskrävande arbete (om de inte kan automatisera det). De borde ju veta vilka tider de släppte de genuina julklapparna och sen de som köpte sina julklappar på strötider när inga släpptes har ju med stor sannolikhet fuskat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid
Fan va härligt om det stämmer. Om de lyckas också!

Tycker inte det borde vara så svårt för dem att se vilka som fuskat, dock är det ett väldigt tidskrävande arbete (om de inte kan automatisera det). De borde ju veta vilka tider de släppte de genuina julklapparna och sen de som köpte sina julklappar på strötider när inga släpptes har ju med stor sannolikhet fuskat.

Problemet är nog att de förmodligen inte loggar när klapparna lades i korgen utan när beställnings lades. Man hade ju t.om. juldagen på sig att beställa så folk beställde nog vid väldigt olika tider. Det de förmodligen gör är väl att kolla om flera beställningar lades samtidigt med samma ipnr eller om flera beställningar gjrots till samma adress.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Men hur många lät sin julklapp ligga i varukorgen några timmar innan de beställde?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Problemet är nog att de förmodligen inte loggar när klapparna lades i korgen utan när beställnings lades. Man hade ju t.om. juldagen på sig att beställa så folk beställde nog vid väldigt olika tider. Det de förmodligen gör är väl att kolla om flera beställningar lades samtidigt med samma ipnr eller om flera beställningar gjrots till samma adress.

Vi får väl hoppas att de har de loggat varukorgsiläggningar (det borde de ha, se min utläggning i dustin-tråden i återförsäljarforumet) för annars blir det som sagt knivigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid
Men hur många lät sin julklapp ligga i varukorgen några timmar innan de beställde?

Antaligen några personer, och det räcker ju för att man inte ska kunna köra det som kriterie på fuskarna. Att ge några riktiga vinnare fuskstämpel är mycket värre än att missa några fuskare.

Men trevligt att se att de tar tag i fuskproblemet, och jag väntar gladeligen på min julklapp ett tag till om de ägnar tiden åt att sätta dit fuskare.

/OlaJoh

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det blir svårt för Dustin att bevisa att någon fuskat men man kan ju alltid hoppas att de lyckas. Sen kommer ju problemet med vad de skall göra med fuskarna, om de skall kräva tillbaka julklappen eller kräva dem på pengar. Hur som helst låter de som mycket jobb för dem.

Det jag är rädd för är att det kommer dra ut på tiden och för att tillfredsställa de som väntar på sin julklapp så skickar de ut nån antistatsprej, T-Shirt eller USB-minne. Allt medans de som fuskat och kanske aldrig blir upptäckta fått smartphones, Ipods, hårddiskar mm. Jag vet att man skall vara nöjd med det man får men det skulle ändå kännas lite surt.

Jag väntar hellre och får en lite bättre julklapp i så fall.

Permalänk
Medlem

Jag gick upp vid 7.50 och tänkte ta mig ett paket men efter några timmars försökande gav jag upp... Det var inte roligt... Testade ett par gånger mitt på dagen utan tur.. Andra året utan något =(

Lite synd att höra att folk använder sig av fusk för att få tag på flera julklappar =(.

Permalänk
Medlem

Jadu,riktigt smart att kolla upp det efter de skickat ut majoriteten av alla ordrar..

Kan nog inte hända så mycket,varje beslut som de tar är ju mer jobb än att skicka nya prylar.

Permalänk
Medlem

0.4Kg, tittade på denna tråden och kände inte någon brodska i att hämta en DVD film, skulle antagligen vara en för blueray dessutom bara för att retas med en som inte ännu har skaffat blueray. Därav väntade jag, fast än en sökning av kolli ID visade att den var framme, till lappen kom från posten ett par dagar senare innan man asade sig ner och hämtade ut packetet. Tänk er vilken överaskning det blev för mig när jag öppnade lådan och en 160GB USB HDD tittade ut.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

BadArg, trevligt! inte helt illa. själv väntar jag på att få min klapp ännu... Skönt iaf att man vet att man får klappen då man inte fuskat ^^
bara att invänta supermario tröjan.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Är det bara min julklappsorder som verkar ha försvunnit?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

På vilket sätt har det fuskats om detta? :/

Glömde själv helt bort alla dessa julkalendrar och sådant detta året...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Mailade i fredags och frågade hur det gick med min julklapp som ännu inte är skickad. Fick detta svar idag:

Hej,

Vi jobbar på detta nu. Så fort vi har mer information så återkopplar vi till dig.

Vänliga hälsningar

Marlene Ahlenius

Dustin AB

Webgruppen / Backoffice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
På vilket sätt har det fuskats om detta? :/

Glömde själv helt bort alla dessa julkalendrar och sådant detta året...

fanns typ en grej som gjorde (fråga mig inte vem som kom på detta, men tydligen så härstammar det från Flashback där de häftiga gubbarna sitter, hrr) där man genom ett plugin till FireFox kunde ändra i HTML-taggarna och på så sätt lägga julklappen direkt i kundvagnen utan att behöva vänta på den här blomman som kom upp på specialsidan. och eftersom det kanske bara fanns 1000 julklappar, så blir det konstigt när de får 2000 ordar.

det sjuka (som jag anser) är att Dustin har redan sänt iväg julklappar till folk som har fuskat, en gratis-gest och nu skall de ångra sig? ofta. det där skulle dem ha tänkt på innan dem skickade ut alla julklappar - och det lär ju bli en jävla massa extraarbete - tänk er om typ 1000 har fuskat sig till julklappar. äsch, jag orkar inte tänka på det här.

vilken röra. och så konstigt agerat av Dustin. heja.

Permalänk
Medlem

Ajdå, var ju inte så roligt.
Tycker det är fult sätt att lura till sej en liten julklapp som företaget i princip "lottar ut".

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Asså hp ipaq 614c suger, jag försökte koppla mobilen till datorn men det verka inte fungera ringde till hp och en seg kille sa att jag borde ominstallera datorn? låter det rimligt? testade bärbardatorn, händer inget där heller!:S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jolix
Jag misstänker att det blir svårt för Dustin att bevisa att någon fuskat men man kan ju alltid hoppas att de lyckas. Sen kommer ju problemet med vad de skall göra med fuskarna, om de skall kräva tillbaka julklappen eller kräva dem på pengar. Hur som helst låter de som mycket jobb för dem.

Det jag är rädd för är att det kommer dra ut på tiden och för att tillfredsställa de som väntar på sin julklapp så skickar de ut nån antistatsprej, T-Shirt eller USB-minne. Allt medans de som fuskat och kanske aldrig blir upptäckta fått smartphones, Ipods, hårddiskar mm. Jag vet att man skall vara nöjd med det man får men det skulle ändå kännas lite surt.

Jag väntar hellre och får en lite bättre julklapp i så fall.

Ytterst osannolikt att de utreder de som redan fått sina klappar, de skulle generar allt för mycket badwill och i stort sett förstöra hela kampanjen. Nej mer troligt är att man hade tilldelat kampanjen en viss kostnad och sedan valt ut ett visst antal (uppskattningsvis 1500 stycken) och sedan skickat ut alla dessa. Så för att skicka till ytterliggare personer så måste man välja ut mer grejer och öka på budgeten, då blir man mer restriktiv och kanske utreder de kvarvarande för att sålla ut fuskarna. Vad man sen gör med den vetskapen vet jag dock ej, kanske anulerar man ordern helt och skickar inget eller så skickar man nått billigt tjafs till dem medan de som inte fuskat får nått av värde. Ett annat alternativ är helt enkelt att man inte skickar nått till någon och svär sig fri från det genom att hävda just omfattande fusk, men det får vi hoppas att de inte gör.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Har handlat från de under året, gjorde på ärligt sätt men ändå borttagen order.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hur de bestämde ordningen de skulle skicka ut klapparna. Inte var det i den ordning de kom in i alla fall då jag fick tag i min redan vid 8-tiden.

Hoppas verkligen inte de bara annullerar kvarvarande julklappar, snacka om badwill.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då vart min order borttagen också...
Tack för den julklappen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant2000
Jahapp, då vart min order borttagen också...
Tack för den julklappen...

Körde du ärligt eller fuskade du, samt vad var tiden när fick/tog klappen?

Permalänk
Medlem

Kvart över 10 på förmiddan, ärligt.

Permalänk
Medlem

Hmm det var ju en del rätt fina/dyra grejor ändå... Lite halvt förvånad. Jag var inne och uppdaterade lite sporadiskt under julaftonen då och då men nope, inget för mig.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Min order står fortfarande kvar. Dock restnoterad, fick min ärligt 22.15.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant2000
Kvart över 10 på förmiddan, ärligt.

Fick min samma tid och ärligt. Den är fortfarande kvar och restnoterad!

Permalänk
Medlem

Ok. Orkar inte bry mig mer för en ev. dustin-tshirt eller usb-minne som det antagligen skulle blitt.
Grattis till er som fick iallafall.

Permalänk
Medlem

Min order är också borttagen, har inte fått något som helst meddelande om det utan den är bara försvunnen från orderhistoriken. Hade inte restnoterat utan "Antal för lev. 1". Här kan man snacka badwill, skaffade min julklapp helt ärligt, andra svängen, tidigt på morgonen. Har försökt tidigare år utan att få. Folk som fuskat och folk som fick sina klappar senare på kvällen har fått sina grejer och själv blir man utan.

Tack dustin för den julklappen. Vill ni bli av med kunder är ni ju på rätt spår, ni kunde väl iaf skicka ut ett mail om varför ordern är borttagen?

Får väl hoppas att ordern kommer tillbaka eller att man iaf får ett mail med info.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Det känns lite som detta var sista julen med klappar från Dustin.

Permalänk

mjo det är lika bra om de inte är tekniskt kompetenta att förhindra fuskande och att de som ärligt "vinner" blir utan.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2