Buuh.. Kan inte komma in i andra datorn..

Permalänk
Hedersmedlem

Buuh.. Kan inte komma in i andra datorn..

Hej!

Tog hem min laptop från ITG idag, för att koppla ihop med mitt nätverk hemma.

Jag kopplade in TP kabeln, kollade internet å det går fint, delar bredbandet med en router..

Men när jag ska tanka från någon annan dator kommer jag inte in på den... använder win2k pro på båda, kör utan domän...

När jag går in på "mina nätverksplatser", hittar jag gruppen "hemma" och datorn "familjen" men när jag klickar på den står det "\\Familjen [] Det finns för närvarande inga inloggningsservrar som kan ta emot inloggningsförfrågan"

SKIT!

Kan ju tillägga att jag inte har admin på laptopen... (j*la skola)

Vad göra?

MVH

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hmm, kan inget om win2k och nätverk... men en lösning om du bara ska tanka över filer är ju att installera mIRC eller ICQ på båda datorerna å skicka över filerna via det.

Lycka till

/MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiiKe
Hmm, kan inget om win2k och nätverk... men en lösning om du bara ska tanka över filer är ju att installera mIRC eller ICQ på båda datorerna å skicka över filerna via det.

Lycka till

/MiiKe

Jo jag har tänkt på det, men jag vill ju helst att man ska kunna tanka i 100mbit..

Men tack iaf, alla förslag är välkommna

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Buuh.. Kan inte komma in i andra datorn..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Hej!

Tog hem min laptop från ITG idag, för att koppla ihop med mitt nätverk hemma.

Jag kopplade in TP kabeln, kollade internet å det går fint, delar bredbandet med en router..

Men när jag ska tanka från någon annan dator kommer jag inte in på den... använder win2k pro på båda, kör utan domän...

När jag går in på "mina nätverksplatser", hittar jag gruppen "hemma" och datorn "familjen" men när jag klickar på den står det "\\Familjen [] Det finns för närvarande inga inloggningsservrar som kan ta emot inloggningsförfrågan"

SKIT!

Kan ju tillägga att jag inte har admin på laptopen... (j*la skola)

Vad göra?

MVH

Går också på ITG, vi i årskurs två är admin på våra datorer :D:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiiKe
Hmm, kan inget om win2k och nätverk... men en lösning om du bara ska tanka över filer är ju att installera mIRC eller ICQ på båda datorerna å skicka över filerna via det.

Lycka till

/MiiKe

Ööhm. Sätt upp en ftpserver eller en webbserver istället.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk
Glömsk

Flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Jo jag har tänkt på det, men jag vill ju helst att man ska kunna tanka i 100mbit..

Men tack iaf, alla förslag är välkommna

Varför skulle det inte gå att "tanka" i 100 Mbps över ICQ eller IRC?

Visa signatur

nisse

Permalänk
Medlem

Att använda IRC är väl lite väl onödig.. bästa lösningen som jag kan se det är att slänga upp en ftp server.

Du får la skaffa admin på datorn då.. fråga i skolan lr sökiforumet

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?