Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av explosiv
Leecha sönder? ajajaj låter som någon inte krypterar, fyfy

Fixade WEP i samband med namnbytet;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bz
Fixade WEP i samband med namnbytet;)

wep? :/ ajajaj wpa is the grej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasser
Jo jag har läst dom roliga guides också men en sak är att läsa om det en annan att utföra det i praktiken sen är inte dom program så himla lätt att hitta om man inte vet vart man ska leta.Att köra ett sniffer program är inte så simpelt som det låter även att tyda allt och hitta mac adressen, det här är inget för den typiska användaren alltså är man inte helt paranoid så kan man känna sig rätt säker med mac låsning.

Inte direkt, jag lärde mig knäcka WEP-nätverk en eftermiddag mha. en youtubevideo och Backtracks Wiki. Spoofa MAC-adresser är ännu lättare.
Eftersom trafiken är helt okrypterad så syns ju sådant i klartext. Du behöver egentligen bara starta ett program som kismet/kisMAC för att se MAC-adresser, även på gömda nätverk. Annars finns det attacker för sådant också, en googling bort. Sen köra "macchanger --mac XX:XX:XX:XX:XX:XX" där XX... är en MAC-adress för en klient ansluten till nätverket och du är inne.

Permalänk
Avstängd

inträde på egen risk

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Jag satte upp ett till en kompis för två år sedan och döpte det till "Crack this one" med WPA-kryptering. En vecka senare ringde han och sa att trådlösa inte fungerade... Nästa namn han fick var "Henrik Pontén". Denna gången dröjde det dock inte mer än 2 dagar

Mitt här hemma har jag komiskt nog döpt till "Snabeldrake" med tanke på att varje gång vi damsugar så går trådlösa ner

EDIT: Skyller på att det är tidigt på morgonen, jag har inte lyckats somna och börjar jobba klockan 8. Men jag menar givetvis dammsugar!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Svett AB:P

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Kort och gott: Sennebring

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

mammas router

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Avstängd

"Din kåta granne"

Permalänk
Medlem

Förut hette det Dlink@3rixon men då gick alla in på det (Har öppet) bytte namn till Juggemaffian, nu får jag ha det ifred...

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Avstängd

Varför vill man ha ett öppet egentligen?
För att kunna skylla på andra om man åker dit för illegal nedladdning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jfqvist
Varför vill man ha ett öppet egentligen?
För att kunna skylla på andra om man åker dit för illegal nedladdning?

Har varit riktiga diskussioner kring detta men som jag har förstått det så håller det inte hela vägen i en rättegång eftersom du är ansvarig att din utrustning inte kan nås av obehöriga. Ungefär som att en försäkring inte gäller om bilstereon blir stulen och bilen visat sig vara olåst.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Dildo Dragger

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Cupertino-ddwrt

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

"wardrivingisnotacrime"

Får byta när jag uppgraderar till N.

Permalänk
Vila i frid

IPREDIA (hastigheten dock sänkt till 802.11b), öppen för alla. http://ipredia.se/wiki/Huvudsida

Permalänk
Medlem

Inte ofta man har det igång och döper om det titt som tätt.
Just nu är det Temari.
Fåt se vad det blir nästa gång.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Inaktiv

CSI_secure_network

Permalänk
Medlem

Skynet

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Skynet

Fan du har ju mitt SSID:((

Kör också okrypterat sen nått år och inga som helst problem,mac address filter funkar utmärkt här:))
MVh albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Jag satte upp ett till en kompis för två år sedan och döpte det till "Crack this one" med WPA-kryptering. En vecka senare ringde han och sa att trådlösa inte fungerade... Nästa namn han fick var "Henrik Pontén". Denna gången dröjde det dock inte mer än 2 dagar

Mitt här hemma har jag komiskt nog döpt till "Snabeldrake" med tanke på att varje gång vi damsugar så går trådlösa ner

EDIT: Skyller på att det är tidigt på morgonen, jag har inte lyckats somna och börjar jobba klockan 8. Men jag menar givetvis dammsugar!

Hahaha

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bor där jag gör, så har jag döpt mitt till "DIN_MAMMA"..och märkligt nog, inga sniff, ingenting på det, ett par grannar har försökt ansluta men då jag kör med macfiltrering så blev de ack så besvikna

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

torparnet efter gatunamnet

Permalänk
Medlem

Mitt heter Capcom, inte efter speltillverkaren, utan Capsule Communicator, personen som sköter kontakten med rymdfärjorna för NASA.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Hedersmedlem

HomeNet kör jag på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

AIDS är namnet på mitt.

Permalänk

Mitt heter Laikbyn

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Wonderworld

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.