Telenordia ADSL modem (USB) Dela internet?

Permalänk

Telenordia ADSL modem (USB) Dela internet?

japp hur ska man bära sig åt då? Finns det nått bra program att dela internet till dom andra datorerna? Datorn som ska agera server har windows XP pro installerat och ska dela till en 2000 burk och Xp burk. Har provat med XP inbyggda delning men det gick inte bra (säkert jag som gjort nått fel) det gick inte att logga in när jag hade kört delningsguiden den fick inte connect med telenordia

nån som vet vad som skulle ha gått snett lr vet nått annat program att dela internet med?

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

du kör ju bara nätverks guiden i xp och gör servern till den som delar internet i guiden och på den andra som skulle ha internet kör du bara guiden och säger att den ska ansluta till internet via nätverket
och i win2000 skriver du bara in serverdatorns ip till dns och att det ska vara dhcp så ska det fungera

det här fungerar om du har serverdatorn på när du ska surfa med dom andra datorerna. Och du loggar ju bara in med serverdatorn så ska det fungera fint

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

testa så här

du kör ju bara nätverks guiden i xp och gör servern till den som delar internet i guiden och på den andra som skulle ha internet kör du bara guiden och säger att den ska ansluta till internet via nätverket
och i win2000 skriver du bara in serverdatorns ip till dns och att det ska vara dhcp så ska det fungera

Visa signatur

c0!_!nt3r-5tr1ke 'a'r l1\/3t

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
du kör ju bara nätverks guiden i xp och gör servern till den som delar internet i guiden och på den andra som skulle ha internet kör du bara guiden och säger att den ska ansluta till internet via nätverket
och i win2000 skriver du bara in serverdatorns ip till dns och att det ska vara dhcp så ska det fungera

det här fungerar om du har serverdatorn på när du ska surfa med dom andra datorerna. Och du loggar ju bara in med serverdatorn så ska det fungera fint

mmm har ju provat så och då kunde inte server burken logga in skumt som fan men får väll försöka igen då tack iallfall

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är USB som spökar? Det vore nog mycket enklare om modemet hade ethernet

Jag lyckades nyligen fixa detta på en mac med just Telenordia USB-modem och router-programvara med kan inte ge några tips när det gäller XP.

Vet någon om det krävs något speciellt när ingången kommer via USB?