Hur man får DX10 i Win XP!!

Permalänk
Medlem

Hur man får DX10 i Win XP!!

Hej jag undrar om det är någon som försökt sig på att få DX10 att fungera i XP med hjälp av dessa "program" som jag hittat på denna sidan:

http://www.technospot.net/blogs/download-directx-10-for-windo...

Jag har försökt att få det fungera, men utan resultat, är det någon här som fått det att fungera? isåfall hur gjorde du!?

Permalänk

Det går inte.

Permalänk
Medlem

helt säker...? hur det kan komma sig att man configa crysis till dx10 då?

Permalänk

Crysis kör DX10 om du har Vista. Men det var ju några som försökte få igång dx10 i xp
förut, någon som vet hur det gick?

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Vad jag mins så använder Crysis inte "riktig" DX10 utan de flesta effekter går att få igång med DX9

Det är det man kan ställa in i configen, en slags fejkDX10 mode som körs i DX9

rätta mig om jag har fel?

Permalänk
Medlem

Ja själv har jag kört på "fejk" DX10 elr vad ni kallar det, men det syndes väl på allt, texturerna var hur mycket skarpare som helst, och vattnet såg ut som i dx10, och skinadet på alla växter var otrolig skillnad på. men det är jag är ute efter är att kunna spela fler spel med DX10, tex i GoW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kolkol
Vad jag mins så använder Crysis inte "riktig" DX10 utan de flesta effekter går att få igång med DX9

Det är det man kan ställa in i configen, en slags fejkDX10 mode som körs i DX9

rätta mig om jag har fel?

Japp stämmer man bara "låser upp" några vanliga DX9 effekter, som cryteck inte tyckte man skulle få tillgång till om man inte kör DX10

Sedan DX10 i XP, nja, är ju inte äns nått som är intressant eftersom det ända läget som DX10 SKULLE kunna fungera i är nån typ av emulerat mode (om grafikkortet kan hantera DX10) med åtföljande skaplig prestandasänkning.

Kör Vista eller Windows 7 om man vill ha DX10, problem löst
Och skulle man råcka ha en klen dator som inte klarar av Vista så bra, så blir ju DX10 ännu mindre intressant, då dom nya effekterna som DX10 har tar mer kraft än tidigare versioner av DX

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
Ja själv har jag kört på "fejk" DX10 elr vad ni kallar det, men det syndes väl på allt, texturerna var hur mycket skarpare som helst, och vattnet såg ut som i dx10, och skinadet på alla växter var otrolig skillnad på. men det är jag är ute efter är att kunna spela fler spel med DX10, tex i GoW!

Som sagt det G_Å_R I_N_T_E att få DX10 i XP....duh

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem

Vi låser här.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Vi låser här.

*Tråd låst*

Glöm inte o hänga på låset också.

Permalänk
Medlem

ihihiihihi

Visa signatur

"Love" is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.

~HK 47

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst på riktigt*

James_Exxo och isacken: Låt bli att skriva onödiga inlägg. Uppmärksamma oss i stället genom att använda länken "Anmäl inlägget".

Permalänk
Hedersmedlem

Så det kan bli.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM