Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Okej, har lagt FTP med TLS på hyllan och har i stället meckat med rtorrent.

Det har gått fint, men vad är det jag har gjort egentligen? Har lagt in ett script som startar rtorrent automagiskt med någon screen-grej (ehh). Hur får jag fram rtorrent så jag kan se hur långt torrenterna har kommit och manuellt lägga in nya?

jag tror du menar:

screen -r eller screen -D -r

screen gör virtuella terminaler (i den redan virtuella terminalen...) som du kan "koppla ifrån" dig ifrån. behändigt om man vill köra något som tar tid men inte vill vara inloggad.
har inte rtorrent ett webbinterface som man kan använda om man vill? (använder inte rtorrent så jag har ingen erfarenhet av det)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otur
jag tror du menar:

screen -r eller screen -D -r

screen gör virtuella terminaler (i den redan virtuella terminalen...) som du kan "koppla ifrån" dig ifrån. behändigt om man vill köra något som tar tid men inte vill vara inloggad.
har inte rtorrent ett webbinterface som man kan använda om man vill? (använder inte rtorrent så jag har ingen erfarenhet av det)

Det verkar ju rätt smidigt med screen ändå. Har testat lite kommandon här.

Jo, det finns väl några webinterface att installera, men då behöver man en webserver installerad och sådär, verkar vara hyfsat bökigt.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en guide på hur man kopplar upp sig med Linux och OpenVPN.
Konfigurerade min datorer idag och hade lite problem i början. Så därför bestämde jag mig för att skriva en liten guide.
http://geraner.vox.com/library/post/how-to-create-a-openvpn-c...

Hoppas det hjälper dig och du kommer igång med det.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin