Permalänk
Medlem

Zentix: Första var sjuk snygg, keep it up!

-----

"You Can Hide From The Camera But Not From The Fact That You Just Became Really Really Old"

Visa signatur

EOS 5Dmk2, 24/1.8, 50/1.8 II, 70-200/4L, Sigma 530 Super
Flickr

Permalänk
Medlem

Kanske för extremt...!?

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_

Kanske för extremt...!?

Ja, det blev nog lite mycket av det goda, framförallt om man tittar på molnen som fick en väldigt blå ton men även hela bilden blev väldigt kall och färgerna ser onaturliga ut. Dra ner lite på det blåa och testa igen!

Mitt bidrag, skulle bara tagit bort den där jäkla infolappen...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
[B]Ja, det blev nog lite mycket av det goda, framförallt om man tittar på molnen som fick en väldigt blå ton men även hela bilden blev väldigt kall och färgerna ser onaturliga ut. Dra ner lite på det blåa och testa igen!

Mjoo, fast det är väl lite tanken fast jaa... Jag är itne riktigt nöjd faktiskt...

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
hyffsat rätt iallafall, jag är från Gällivare.
jobbar som mekaniker, och just nu håller vi på att renovera en P&H 4100, stor jäkla grävmaskin som lastar truckarna i ett av europas största dagbrott, Aitik
manligt vetefan, stora maskiner, svetsar och gaslågor samt skitigt och tunga lyft?

Kan det bli manligare?
Själv sitter man inomhus och skriver kod, omanligt så det förslår!

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem

Lite biljardspel och s/v

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller på med ett litet projekt åt brossans flickvän.
OBS! bilderna kan vara lite stora, ni får skälla på mig om fallet skulle vara så.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Inte så spännande, men visar hur min rörelseaktiverade fjärrutlösare fungerar, står mer om den i tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8583...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommen ett försök till en grovt photoshopad bild..
Ge gärna kritik!

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Nu vet jag inte vad det är för typer av fotografer du har pratat med men de brukar välja 5D, 1D(s), D3(x) eller Hasselblad för att få ut maximal detaljåtergivning på bilderna, för att antingen redigera dem kraftigt eller för att kunna sälja dem. Bildbyråerna har vissa krav, speciellt på upplösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tsukuyomi
Antingen hade man dubbla Leica M8, Nikon D3x, Canon EOS 1Ds MkIII/5D MkII, Hasselblad eller någon annan form av dyr kamerautrustning, eller så hade man t.ex. Holgas plastkameror.

Påstod inte mycket annat, däremot var faktiskt ganska många som hade billigare kameror också, kanske 10% av dem utfrågade som valde att svara. Kontaktade samtliga (nu levande) fotografer på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_photographers.

Permalänk
Medlem

Denna använder jag som windowsbakgrund för tillfället. Lite photoshoppad, men inget drastiskt.

/hulle.

EDIT: Ooops... bilden såg bra ut härifrån, tänkte inte att den kunde vara för stor...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tjitt.. länge sen jag länkade några bilder här, får ta och bättra mig.

Permalänk
Medlem

Riktigt härliga naturbilder, antar att du fick vänta ett bra tag för att få knäppa av dem?

Till trådmoderator och/eller författaren av inlägget med den gigantiska bilden som fuckar upp tråden: Kan vi kanske ändra storleken på bilden, alternativt ta bort den helt och hållet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tsukuyomi
Riktigt härliga naturbilder, antar att du fick vänta ett bra tag för att få knäppa av dem?

Till trådmoderator och/eller författaren av inlägget med den gigantiska bilden som fuckar upp tråden: Kan vi kanske ändra storleken på bilden, alternativt ta bort den helt och hållet?

Tack! Vissa har krävt lite tålamod men de flesta är tur / från fotopromenader hemomkring... Har tillgång till härlig natur här i södra kalmar län.

Permalänk

Tog studenten igår och fick en D40 i present

Hann inte ta så många bilder, men det här blev nog den bästa.

Permalänk
Medlem

Älskar sista bilden! De andra var också kanon, men den sista var något utöver det vanliga!

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

hej hej! några prov kort man tog! bara haft min D60 i en dag nu!

Fotad med 55-200mm

mina hundar.

Visa signatur

FOTO: D90, Nikkor 55-200/4,0-5,6 VR | Nikon 50/1.8D AF

Permalänk
Avstängd

älskar golden retrievers har en labbe/golden som älskar att bada

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skulle fota lite schackpjäser på ren impuls, och av misstag råkade jag skymma ungefär halva blixten med handen... Resultatet blev dock rätt bra, om jag får säga det själv. Ge gärna kritik.

Permalänk
Medlem

vad had eman kunnat gjort bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snytbaggen
Skulle fota lite schackpjäser på ren impuls, och av misstag råkade jag skymma ungefär halva blixten med handen... Resultatet blev dock rätt bra, om jag får säga det själv. Ge gärna kritik.

http://farm4.static.flickr.com/3613/3624314115_bf4bc403e8.jpg

Tycker det är rätt schön stämning i bilden. Färgerna är trevliga, men det är lite för mörkt för att de ska komma fram ordentligt.
Bokeh:n är rätt stirrig tycker jag också, vilket gör att den drar åt sig alltför mycket uppmärksamhet, bort från den mörka schackpjäsen, vilket kanske inte var meningen?

Permalänk
Medlem

Var på Kinnekulle Ring igår och fotade lite.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Nu är det sommar!

Fortsätt här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||