Vad har Kojima i kikaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Tror jag inte. Sålde ens MGS2 bra till Xbox? Sen så har ju bara Xbox fått ta del av 2an, lönt att få 4an när man inte fått 1an och 3an? Räknar man dessutom med mycket speltid i ett MGS spel (framförallt 4an) så är man ute på djupt vatten, du skulle bara veta hur lite speltid där faktiskt finns.

4an är väl ändå ett av de längre i mgs serien? intill 3an

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Fyran kan ju dock också vara ett S, som det redan konstaterats.

Jag anser hursom att den största ledtråden hittills är att timern går ut samma dag som MS har sin presskonferens, så jag gissar oavsett på någonting till X360. Och folk har ju skrikit sig hesa för ett MGS4 till Xbox?

MVH //Gorian

Trodde den var tänkt att gå ut på Sonys konferens, alltså dagen efter

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag tror på ryktena att det är något till xbox 360. Sen med att det kommer krävas 5-6 st dvd skivor tvivlar jag riktigt starkt på om det nu är MGS4 till 360. Tror dock Microsoft har pungat ut lite pengar för något exklusivt. Trots att Metal Gear serien inte sålt så bra.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
4an är väl ändå ett av de längre i mgs serien? intill 3an

Nja 4an innehåller 5-6h speltid, det var i alla fall vad jag fick upp andra gången då jag smög genom hela spelet och då tog jag det verkligen lugnt dessutom och då tittade jag inte på några filmer.
Första gången däremot körde jag det mer som vilket actionspel som helst och tittade då självklart på alla filmer och fick en speltid på ca 20h.

Osäker på längden på dom andra spelen men jag upplever i alla fall att dom är längre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag är inte så insatt i det här, men kollade in i går innan jag gick och la mig att det var 4 timmar kvar.... men nu har tiden ändrats

Permalänk
Medlem

Jupp, ändrats har det gjort. Nu står det något: S(5).. E3.. e(9 bakvänd?)..

Bara 113 timmar kvar till nästa bokstav(är)!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Jag tror på ryktena att det är något till xbox 360. Sen med att det kommer krävas 5-6 st dvd skivor tvivlar jag riktigt starkt på om det nu är MGS4 till 360. Tror dock Microsoft har pungat ut lite pengar för något exklusivt. Trots att Metal Gear serien inte sålt så bra.

MGS 4 har sålt 5 miljoner, det är väll ändå rätt bra.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jupp, ändrats har det gjort. Nu står det något: S(5).. E3.. e(9 bakvänd?)..

Bara 113 timmar kvar till nästa bokstav(är)!

Hoppas på S som i subsistence som i mgs 4 subsistence till xbox 360

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så kommer det fram siffror och ett "E" när det blixtrar, i den här ordningen:

E35E35

osv.. typ

Antagligen att dom presenterar MG5 på E3.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Sony har sin konferens 2/6, tisdagen nästa vecka va? Hoppas det för då är man ledig så man kan följa

Hoppas det stämmer som folk skriver om att tiden tickar ut den dagen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Inaktiv

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=215499

Man fick spela som han i snakes dröm i mgs 3 subsistence.

Kanske inte blir ngt mgs 4 till 360 trots allt =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
http://medialib.computerandvideogames.com/screens/screenshot_...

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=215499

Man fick spela som han i snakes dröm i mgs 3 subsistence.

Kanske inte blir ngt mgs 4 till 360 trots allt =(

Verkar ju intressant och visst var det likt http://www.youtube.com/watch?v=Qs1AOgLRHjU men fan jag som vill ha ett ZOE.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Skulle inte MGS4 vara den absolut sista i serien? Är fan säker på att jag läste någonstans att det skulle vara ett slut på hela storyn.. Har detta ändrats sedan spelet släpptes?

MGS har inte vart sig likt sedan MGS1&2(som jag klarade 5-6 gånger styck). Så hoppas han ger sig in i ett nytt projekt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jo, men eftersom 4.an sålde så bra så vill väll cheferna ha fler spel?

Men håller inte med dig, MGS 3 och 4 är sjukt bra spel. 4an är nog ett av de bästa spel ja spelat.

Permalänk
Medlem

Det är för lätt...

Något är lurt?..

Kan inte vara MGS5.. känns så uppenbart.

Tror de gör en liten bluff av något slag... !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Det är för lätt...

Något är lurt?..

Kan inte vara MGS5.. känns så uppenbart.

Tror de gör en liten bluff av något slag... !

Ett helt nytt spel skulle ju få minst lika mycket uppmärksamhet som ett nytt MGS, nu när Big Boss är med på sidan.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Det är för lätt...

Något är lurt?..

Kan inte vara MGS5.. känns så uppenbart.

Tror de gör en liten bluff av något slag... !

Ja fan, är helt med på vad du säger
Känns för lätt, varför ha en countdown då?

Skulle inte förvåna mig om de bara vissar lite minnesvärda karaktärer från Kojima

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Vad jag kan se så kommer det fram siffror och ett "E" när det blixtrar, i den här ordningen:

E35E35

osv.. typ

Antagligen att dom presenterar MG5 på E3.

Re35EP, får jag det till. Efter det kommer den dära läskiga snubben fram

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Re35EP, får jag det till. Efter det kommer den dära läskiga snubben fram

Om man kollar genom det ett antal gånger så kommer samma bokstäver/siffror fram i olika ordningar...

5REP3e
ReE35P

Då vet jag inte om det är 5 eller S det handlar om...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Nu så är raiden med i leken också, det konstiga då blir att dem inte kan existera samtidigt, det måste alltså vara två paralella berättelser eller två olika projekt.

Så långt som jag skrev av så blev det så här (0/O S/5):

R53EePC56 (BB) 0 (Raiden) 5 (bb) RpE53eC60 (raiden) 6535EeP (bb) CR0 (raiden) (BB) 5R35PE0eC6.

Permalänk
Medlem

Kanske så att man får spela som Raiden och få veta varför han blev en cyborg.
Frågan är varför han har en metalkäke då han inte hade det i mgs4. Kanske det är en post-mgs4 story?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Kanske så att man får spela som Raiden och få veta varför han blev en cyborg.
Frågan är varför han har en metalkäke då han inte hade det i mgs4. Kanske det är en post-mgs4 story?

Inte riktigt en metallkäke
Bilden ser ganska liten ut och mörkt av den scannen

bara några få dagar kvar nu

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Här finns en bättre bild (direkt från teaser-sidan).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Här finns en bättre bild (direkt från teaser-sidan).
http://img.qj.net/uploads/articles_module/131749/radien_qjgen...

tror nog ändå det är något skydd eller liknande, kanske designat om några små detaljer

En sak jag undrar om är vad bandet är över hans ena öga, kan det verkligen vara före mgs4 då? Eller är det både-och

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

vild chansing! Men kanske det skulle handla om vad Raiden gjorde när han låg sjuk på flyplanet och inte kunde hjälpa Snake i MGS4, kanske han i verkligheten gjorde nått som ingen ville berätta...liti lång sökt men man vet ju inte.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

femman betyder att det kommer 5 teasers till.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen inte raiden som flashar.

Man ser ju hur olika dem ser ut:
"Nya" har en barcode och skruvar i pannan, och har ett annat exo-skeleton runt käken, samt annan ögonfärg. Sen så är det den uppenbara "eyepatchen", eftersom att det är av typen björnborg svettband så kan man anta att den ska lyftas upp regelbundet, det lär vara något speciellt öga (mekaniskt?) som tar mycket kraft av att användas (som vart fjärde anime? ).

Raidens onda tvillingklon?
Fast det kan ju vara uppgraderad raiden också (men varför skulle han ditcha sin fina siliconunderläpp?)

Permalänk
Medlem

Möjligt att det kan vara grey fox!

Permalänk
Medlem

Nu har dem updaterat sidan igen, stormen har avtagit och sol lyser. Samt så pulserar det numera bara en 8'a, och det är 8h och 15m kvar i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

Sunny? 8 betyder tydligen Sol eller när Solen står som högst vad jag har hört och nu ser det ju dessutom ut att vara fint väder.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB