Permalänk
Avstängd

Suttit och funderat på att byta upp min A4-5300 mot en A10-5800K men det gamla funkar bra för mina behov. Webb Stream och 1080p. Kör också med ett billigt passivt grafikkort från Nvidia då mitt apu gör bliden konstlad hur jag än försökte ställa in det.

Testade min AppleTV igen. Tyckte ju bilden verkligen var högklass när jag använde den. Men jämfört med mitt billiga bygge (dock dyrare än Apples hobby-projekt) är bilden inte bra. Konstigt då digitalt är digitalt. Fast grafikkortet kör nog någon form av kantutjämning?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hallon83:

Hej alla.

Jag har tänkt mig att införskaffa mig en HTPC, ska inte direkt spela spel utan använda den som streamning och att spela lokalt innehåll. Jag vill även sätta in en blue ray spelare för framtida filmköp och nuvarande filmer man har hemma.

Jag tyckte att Fractal Design Node 605 är grymt snyggt så förmodligen blir det en sådan, men jag har svårigheter med att lista ut vad för komponenter jag skall använda mig utav.
Har läst lite i http://www.sweclockers.com/forum/102-htpc-och-mediaspelare/12... som verkade ok, rekomenderas nått liknande system med detta chassi? Har väl tänkt mig en budget på 3500 ungefär.

Jag har redan en SSD 128GB som jag tänkt använda mig utav.

// Hallon

Det är ett väldigt stort chassi om du ska köra mini-ITX... Då kan du lika gärna köra ATX-moderkort och få mer för pengarna.

Klarar man sig med en extremt svag dator så funkar den HTPC:n bra, men ha inte för höga förhoppningar på prestandan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är ett väldigt stort chassi om du ska köra mini-ITX... Då kan du lika gärna köra ATX-moderkort och få mer för pengarna.

Klarar man sig med en extremt svag dator så funkar den HTPC:n bra, men ha inte för höga förhoppningar på prestandan.

Hej, tack för svaret.
Ja, du har rätt, tänkte också på det, känns bättre med ATX, eller som lägst mATX.

Men då springer det gärna iväg lite vad jag kollat på, vad skulle vara ett bra val på moderkort och processor då den inte skall köra något spel i dagsläget utan bara klara streamning och uppspelning av blue ray och liknande. Givetvis måste det vara HDMI utgång och det finns ju ett antal o välja på om man söker på prisjakt.

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallon83:

Hej, tack för svaret.
Ja, du har rätt, tänkte också på det, känns bättre med ATX, eller som lägst mATX.

Men då springer det gärna iväg lite vad jag kollat på, vad skulle vara ett bra val på moderkort och processor då den inte skall köra något spel i dagsläget utan bara klara streamning och uppspelning av blue ray och liknande. Givetvis måste det vara HDMI utgång och det finns ju ett antal o välja på om man söker på prisjakt.

Gigabytekortet i min signatur spelar upp blurayrippar upp till 50GB utan problem.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hallon83:

Hej, tack för svaret.
Ja, du har rätt, tänkte också på det, känns bättre med ATX, eller som lägst mATX.

Men då springer det gärna iväg lite vad jag kollat på, vad skulle vara ett bra val på moderkort och processor då den inte skall köra något spel i dagsläget utan bara klara streamning och uppspelning av blue ray och liknande. Givetvis måste det vara HDMI utgång och det finns ju ett antal o välja på om man söker på prisjakt.

CPU och moderkort, 1138kr från t.ex. CDON.

Lägre än så tycker jag inte man bör gå i prestanda, det känns som att man blir alldeles för låst i vad man kan göra med datorn då och det är ingen enorm skillnad i pris direkt om man slår ut det på några års tid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Om jag nu skulle offra 1000 kr och byta ut mitt A4-5300 mot en A10-5800K, kommer jag märka någon skillnad?
Streamar bara, tar mkv från min Nas och kör HD-TV kort Boxer.
Funkar bra med AMD:s minsting men det rycker i grejar-tarmen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av johnjensen:

Om jag nu skulle offra 1000 kr och byta ut mitt A4-5300 mot en A10-5800K, kommer jag märka någon skillnad?
Streamar bara, tar mkv från min Nas och kör HD-TV kort Boxer.
Funkar bra med AMD:s minsting men det rycker i grejar-tarmen.

Om processorn klarar av dina behov finns det ju ingen mening med att köpa ny, särskilt inte köpa en ny gammal processor.

Om det är mer grafikprestanda du är ute efter så köp en kaveri, annars finns det roligare saker att lägga pengarna på, en SSD kanske?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Tog ditt råd och köpte en 480 GB SSD på Alina

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av johnjensen:

Tog ditt råd och köpte en 480 GB SSD på Alina

Jao, det är väl inget jag hade valt, men kör i vind

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hej är det någon som kan hjälpa mig att bygga en media server för endast streama filmer 1080p via air video hd server har hittat en bra låda undrar nu bara om man kan få allt i lådan med 6 st hårdiskar? av 4 tb ? http://www.inet.se/produkt/6909777/fractal-design-node-304

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NeXon:

hej är det någon som kan hjälpa mig att bygga en media server för endast streama filmer 1080p via air video hd server har hittat en bra låda undrar nu bara om man kan få allt i lådan med 6 st hårdiskar? av 4 tb ? http://www.inet.se/produkt/6909777/fractal-design-node-304

Är det en HTPC eller NAS du vill ha..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

HTPC

Hej!

Hej är ute efter en htpc som jag kommer använda till XBMC och behöver köpråd!
Krav: Den ska ha wifi
Den ska klara av att spela upp 1080 3d (40g).
Så tyst som möjligt.
Mycket utrymme till lagring av media filer då allt kommer sparas internt och inte streamas.
Någorlunda litet chassi

Om det inte blir för dyrt och over kill så tänkte jag även ha os på en ssd.

Vill komma undan så billigt som möjligt

Edit: kan detta funka ? gillar inte chassit riktigt :/
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6682464/2014-04-16

Tack

Permalänk
Medlem

Letar efter något liknande ovanstående och råd mottages tacksamt.

Behöver klara 1080p (ej 3D)
Kommer användas som ngt NAS liknande.
Konstant på och tankar Torrents i bakgrunden (låg strömförbrukning ett plus)
Utrymme för minst 2 diskar
Tyst (behöver ej vara knäpptyst/fläktlös).

Eller skulle det vara bättre med separat NAS/HTPC?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av G-Tard:

Letar efter något liknande ovanstående och råd mottages tacksamt.

Behöver klara 1080p (ej 3D)
Kommer användas som ngt NAS liknande.
Konstant på och tankar Torrents i bakgrunden (låg strömförbrukning ett plus)
Utrymme för minst 2 diskar
Tyst (behöver ej vara knäpptyst/fläktlös).

Eller skulle det vara bättre med separat NAS/HTPC?

Ja, bättre blir det ju i och med att man kan separera allt som skapar oljud (fläktar, hårddiskar etc.) till en NAS som man kan ställa bort i en garderob eller nåt, från HTPC:n som antagligen kommer stå framme vid TV:n.
Men samtidigt blir det ju dyrare, så det är upp till dig om du vill lägga de extra slantarna.

Ska det inte spelas hade jag kört på en I3 4130, valfritt B85-moderkort (1150) och ett passivt nätagg (streacom, pico-PSU...) i en valfri låda som då kan vara ganska liten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har en stationär dator som inte används som jag funderar på att göra om till en HTPC. De komponenter jag isf tänker ta med mig från den stationära är:
Intel i52 2500k 3,3 ghz
Corsair SSD 120 gb Sata 2.5
Corsair 8 gb (4x2) DDR 1600 Mhz

Är inte så insatt så tänkte kika om någon har något förslag på chassi, nätagg och moderkort som passar till detta och samtidigt är förhållandevis billig? Gärna en billig, men bra lösning där Win 8.1 ska installeras och XBMC ska användas samt lite stream. Har kikat lite på NUC, men kanske bättre att bygga en egen nu när man ändå har en processor liggandes?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har för avsikt att bygga en HTPC till sommaren (juni/juli) och tänkte se vad ni har att säga om mina planer.
Det jag vill ha HTPC:n till är film, musik, surf och en del spel, bl.a. emulatorer, vilket är det som gör mitt bygge lite utmanande.

Min plan är att bygga en helt passivt kyld HTPC om inte övertygande argument läggs fram för att skrota den idén.
Såhär ser varukorgen ut i dagsläget;

Utöver det från inet tänkte jag köpa ett Streacom-chassi, typ detta;
http://www.proshop.se/Datorchassi/Streacom-FC5-Evo-WS-Flaktlo...
Till chassit behövs även denna för att det ska funka med ett moderkort i m-ITX ;
http://www.proshop.se/Kylning-och-flakt/Streacom-HT4-Thermal-...

Är det förresten någon som handlat från Proshop och kan ge något omdöme om butiken?

Chassit och nätagget blir relativt dyrt i bygget, men jag tycker att det är värt det för att få något jag tycker blir snyggt eftersom det kommer att stå framme i vardagsrummet sen. Det ryms större moderkort i chassit också, i alla fall m-ATX, men ville åt Wi-Fi med AC-standarden för att köra trådlös streaming från NAS framöver, det verkar bara finnas på m-ITX.

Det är processor/grafikkortslösningen som jag är lite kluven över. Eftersom mitt bygge inte blir av förrän mitten på sommaren så räknar jag med att kunna få tag på en AMD A10-7800 Kaveri till bygget (65W TDP), vilket jag tror blir det bästa alternativet ur AMD-lägret. Problemet är dock att en del emulatorer som jag tänkt köra, t.ex. Dolphin nyttjar prestanda allra mest från processorn och rekommenderar att man har en i5 eller liknande. Grejen är ju då att jag måste få med ett diskret grafikkort i bygget, vilket ryms med PCI-e riser. Men är det någon som känner till ett low-profile nätagg som kan leverera 300-400W utan fläkt? Alternativt om det finns något nätagg som man skulle kunna ha utanför chassit och dra in kablarna på baksidan?

Tror ni att det skulle bli problem med värme inne i chassit att köra passiv CPU-kylning och ett grafikkort i den lägre klassen - också passivt? Vilka grafikkort är det för övrigt som skulle motsvara grafikkretsarna i Kaveri-APUerna om man köper Intel + separat grafikkort?

Om det blir alltför omständigt så får jag antagligen bara köpa AMD-lösningen, köra passivt och nöja mig med hur långt den prestandan räcker. Men innan dess vill jag gärna höra vad ni tror.

Permalänk
Medlem

Har gått igenom listan över vad jag tänkt köpa till min HTPC nu när jag har möjlighet att bygga den återigen:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6717680/mums

Har lite funderingar dock;

  • Passar kylaren? Den ser ut att vara rätt så kompakt så borde vara lugnt.

  • Räcker processorn? Tycker den borde göra det, TVn jag har nu körs det på 720p, men klarar den sig om man skulle vilja upp på 1080p senare?

  • 4GB borde vara gott och väl, eller?

  • Tänker ta ett PicoPSU också, skall man gå på 80W eller ta något lite högre? Typ 120W eller så?

EDIT: Är denna PSU (http://www.inet.se/produkt/6911654/streacom-st-nano150-150w) allt som behövs exklusive apparatkabeln? Trodde endast det var den svarta lådan, men det är kontaktdelen till moderkortet också? I så fall är det ju lika bra att ta den.

Tacksam för svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av chinobar:
  • Passar kylaren? Den ser ut att vara rätt så kompakt så borde vara lugnt.

  • Räcker processorn? Tycker den borde göra det, TVn jag har nu körs det på 720p, men klarar den sig om man skulle vilja upp på 1080p senare?

  • 4GB borde vara gott och väl, eller?

  • Tänker ta ett PicoPSU också, skall man gå på 80W eller ta något lite högre? Typ 120W eller så?

1. Svårt att veta när du inte valt något chassi.

2. Det borde den väl göra om du endast ska se på film, men jag hade försökt hitta en recension först.

3. Ja, 4GB borde räcka.

4. CPU:n ligger på 55W, så för att få lite marginal bör du nog ta lite högre än 80W. 120W räcker till det mesta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

1. Svårt att veta när du inte valt något chassi.

2. Det borde den väl göra om du endast ska se på film, men jag hade försökt hitta en recension först.

3. Ja, 4GB borde räcka.

4. CPU:n ligger på 55W, så för att få lite marginal bör du nog ta lite högre än 80W. 120W räcker till det mesta.

Tack!

Chassit är ett hemmabygge, det finns gott om plats för den där, tänkte mest på om den passar på moderkortet utan att vara i vägen för minnena eller så. Tänkte först ta en CM Hyper 212 EVO men med de brackets som den har verkade de hamna ovanpå några komponenter vilket gjorde att den fick bytas ut.

Verkar tom som att man får med alla kablar som behövs på Streacoms PSU, så då blir det en sådan på 150W. Och vad jag kan se har den alla kontakter som behövs för Z77E-ITX.

Permalänk
Avstängd

Funderar på att beställa samma kitt att ha till musikspelare för Spotify och Deezer. Eller kanske ska satsa på den billigaste NUC istället så har man chassi (skärm har jag redan). Kör nu med en 8 år gammal laptop (Asus Z92726LBH S800) från 2006

men Linux Mint på den är inte optimalt men går att köra i FallBack-läge. Som sagt långsam och inget vidare på multitasing så något nytt billigt bygge skulle sitta fint.

En Rasberry eller detta monster: https://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspa... https://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspa...

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för en Intel NUC DN2820FYKH (Celeron N2820).
Frågan är, ska jag skaffa en liten ssd och en stor extern hdd, eller köra på en 2tb 2.5" hdd istället?

Blir det någon skillnad i prestanda tror ni ?
Ska användas till xbmc

Permalänk
Avstängd

OS laddar fortare med SSD men ska Nucen vara på hela tiden spelar det inte stor roll förutom prisskillnaden. Fast en SSD är helt tyst så kanske värt pengarna/mindre plats ändå. Men vad jag förstår var det en stor usb-disk och en liten SSD och i det fallet blir de tystare med bara en 2,5 i de flesta fall. Men det vet man inte förrän man testat på den platsen man tänkte ha maskinen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har länge velat skaffa en HTPC nu och blev nyligen riktigt intresserad när jag såg flera här på SWEC skaffa Gigabyte GA-J1800N-D2H.
Just Gigabyte GA-J1800N-D2H verkar har krånglat för många och jag är lite osäker om just det kortet är stabilt samt att det klarar mina krav.

Det jag vill att min HTPC ska klara av är att streama filmer i 1080p, emulera spel som wii, ps2 etc utan problem.
Helst ljudlöst och så liten som möjligt. Externt nätagg.

Vilka alternativ finns för att kunna klara av det här?

  • Måste jag ha en cpu med mer än 2.4Ghz? Dual eller Quad?

  • Mer än 4Gb ram?

  • Pallar intels HDgraphics mina krav eller möjligen Amd's motsvarighet?

Jag har tittat lite på dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikko:

Hej!

Jag har länge velat skaffa en HTPC nu och blev nyligen riktigt intresserad när jag såg flera här på SWEC skaffa Gigabyte GA-J1800N-D2H.
Just Gigabyte GA-J1800N-D2H verkar har krånglat för många och jag är lite osäker om just det kortet är stabilt samt att det klarar mina krav.

Det jag vill att min HTPC ska klara av är att streama filmer i 1080p, emulera spel som wii, ps2 etc utan problem.
Helst ljudlöst och så liten som möjligt. Externt nätagg.

Vilka alternativ finns för att kunna klara av det här?

  • Måste jag ha en cpu med mer än 2.4Ghz? Dual eller Quad?

  • Mer än 4Gb ram?

  • Pallar intels HDgraphics mina krav eller möjligen Amd's motsvarighet?

Jag har tittat lite på dessa

Jag har tittat på samma sak, dvs. kunna emulera spel (köra Hyperspin). Problemet är just när man kommer upp till Wii/Gamecube/PS2 (PS1, Dreamcast mm har mycket lägre systemkrav). I alla fall emulatorn Dolphin till Wii/Gamecube använder sig av rå CPU-prestanda och dom rekommenderar en i5 eller i7 för att köra optimalt. Att hitta ett externt nätagg som funkar för detta är också svårt då nano-PSU bara går upp till ca 160W vad jag sett. Ett alternativ kan ju vara att köpa ett vanligt nätagg och ha det utanför datorlådan, men det är ju inte snyggt på nåt sätt om man inte har möjlighet att dölja allt.

Behöver du ett diskret grafikkort så klarar man sig inte med bara en nano-PSU såvitt jag kunnat läsa mig till, även dom svagaste grafikkorten kräver en hel del effekt. All emulering upp till PS1 och Dreamcast (dvs. NES/SNES osv) klarar man lätt med t.ex. en AMD APU som jag är inne på att köpa i nuläget, tror att jag kommer att skaffa en A10-7800 och köra det som går med den, är inte intresserad av att helt "riva upp" mitt bygge för att emulera Wii/Gamecube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag har tittat på samma sak, dvs. kunna emulera spel (köra Hyperspin). Problemet är just när man kommer upp till Wii/Gamecube/PS2 (PS1, Dreamcast mm har mycket lägre systemkrav). I alla fall emulatorn Dolphin till Wii/Gamecube använder sig av rå CPU-prestanda och dom rekommenderar en i5 eller i7 för att köra optimalt. Att hitta ett externt nätagg som funkar för detta är också svårt då nano-PSU bara går upp till ca 160W vad jag sett. Ett alternativ kan ju vara att köpa ett vanligt nätagg och ha det utanför datorlådan, men det är ju inte snyggt på nåt sätt om man inte har möjlighet att dölja allt.

Behöver du ett diskret grafikkort så klarar man sig inte med bara en nano-PSU såvitt jag kunnat läsa mig till, även dom svagaste grafikkorten kräver en hel del effekt. All emulering upp till PS1 och Dreamcast (dvs. NES/SNES osv) klarar man lätt med t.ex. en AMD APU som jag är inne på att köpa i nuläget, tror att jag kommer att skaffa en A10-7800 och köra det som går med den, är inte intresserad av att helt "riva upp" mitt bygge för att emulera Wii/Gamecube.

Ja i värsta fall får jag nog tänka om lite. Hade förhoppningen att någon här hade byggt någon liknande rigg som kunde visa vad som funkar.
Det jag främst undrar över är hur temperaturen kommer bli i ett litet chassi om man ska ha ett nätagg + en stark cpu om man siktar på så låg ljudnivå som möjligt (knäpptyst).

Sen vill jag inte heller lägga ut flera tusen (5000+) på en HTPC, för visst är det så att ingenting är väl omöjligt.
Så nåt vattenkylt monster är ingenting jag vill satsa på. Det borde finnas något annat alternativ till att emulera spel ljudlöst och svalt (inte runt 100 grader)

Permalänk
Avstängd

Hur är det med Android och x86? Tänkte jag skulle prova och köra dualboot/"ev från usb sticka" med Android bara för att testa på min HTPC. Eller funkar det endast med VirtualBox?

http://www.android-x86.org/

Permalänk
Medlem

HTPC

Hallå! Går i tankarna på att skaffa en HTPC och har funderat lite på något sånt här:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6746457/htpc-11-5-14-2

Den ska kunna spela upp material i 1080p från hårddisken och även kunna streama i samma upplösning från YouTube, diverse Play-tjäntser m.m. Om jag kommer kunna spela något spel är ju det såklart trevligt men inget krav. Den kommer alltså främst användas för film, stream, surf och musik. Är det overkill att då lägga in ett grafikkort? Något annat som ser galet ut? Överväger att byta ut nätagget mot ett sådant här:

http://www.inet.se/produkt/6900488/silverstone-nightjar-400w-...

Men vet inte om jag kommer tycka det är värt. Vill självfallet ha en tyst HTPC men inte till vilket pris som helst. Antar att den även i sin nuvarande utformning kommer vara väldigt tyst. Hursomhelst så önskas synpunkter.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Med det moderkortet behöver du inget grafikkort.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Med det moderkortet behöver du inget grafikkort.

Det är alltså så? Skulle det göra någon skillnad eller är det bara pengar i sjön? Något annat du tycker borde ändras?

Permalänk
Medlem

Möjligtvis lite klenare nätagg och 1333 MHz minnen då moderkortet ändå drar ner 1600 till 1333.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.