SonyEricssons androidtelefon "Rachael"

Permalänk
Avstängd

SonyEricssons androidtelefon "Rachael"

Ryktet om SonyEricssons kommande Androidtelefon "Rachael" med Android blir starkare och starkare. Nu har www.dailymobile.se lagt upp ett par bilder samt en video som sägs visa Androidversionen i mobilen; ser onekligen lovande ut om det är sant.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=rcVdcStE9po

Onekligen väääldigt snyggt.

/Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Ja den ser väl helt okej ut

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Sexy!
Finns specsen för den någonstans?

Edit:
hitta "The phone is based on the Qualcomm QSD8250 Snapdragon platform that provides a 1GHz CPU and dedicated graphics acceleration. The connectivity options of the chipset are also top-notch with Wi-Fi, GPS and 3G with HSDPA all onboard. The fully-touch operated phone comes complete with an 8-megapixel autofocus camera, a 3.5 mm jack and a standard miniUSB jack. Probably the best part of the Sony Ericsson Rachael is its 4" touchscreen."
Source

Permalänk
Medlem

Verkar troligt att det blir en sån där för mig, om man ser till specs, utseende och Android. Svårt att motstå. Och 3.5mm kontakt, bara en sån sak

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker SE tillsammans med koreanska mobiltillverkarna LG, Samsung sätter högsta standard på high end telefoner. Ser därimot mörkare ut för Nokia...

Permalänk
Medlem

njaaa, nokias E-serie tycker ja nog ganska lätt kan mäta sig me de bättre från SE, LG osv.
om vi nu snackar hårdvara. snackar vi mjukvara ska nog varken LG eller samsung räknas in i toppen, men det är ju min högst personliga åsikt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Om den där kommer i svart, och Touch-screenen inte suger lika mycket pung som Tidigare Xperias så köper jag den utan att ens titta på hur mkt jag har på kontot!

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär när man kan skymta den här i butik? Känns som att man bara väntar å väntar på nyare modeller, alltid något som lockar en att vänta liiiiiite mer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av folkeryd
Om den där kommer i svart, och Touch-screenen inte suger lika mycket pung som Tidigare Xperias så köper jag den utan att ens titta på hur mkt jag har på kontot!

Bilder kan ju vara 'photoshopade' så man kanske skall ta det med en nypa salt än så länge...men men...svart:

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Februari hörde jag nåt om, men det är nog bara rena spekulationer än så länge.
Lär dröja ett tag iaf...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Februari hörde jag nåt om, men det är nog bara rena spekulationer än så länge.
Lär dröja ett tag iaf...

Kan nog stämma tyvärr, dom måste ju hinna sälja Satio ett tag som är rätt lik denna telefon ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Kan nog stämma tyvärr, dom måste ju hinna sälja Satio ett tag som är rätt lik denna telefon ändå.

Från och med nu så gillar jag inte längre Satio. Haha!

Någon som vet om det vita under kamrean var LED/blixt eller om det bara var nåt oviktigt? Man tycker ju att den måste ha nån lampa eller något iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
njaaa, nokias E-serie tycker ja nog ganska lätt kan mäta sig me de bättre från SE, LG osv.
om vi nu snackar hårdvara. snackar vi mjukvara ska nog varken LG eller samsung räknas in i toppen, men det är ju min högst personliga åsikt.

Jo det är klart, men jag tycker Lg och samsung ryckt upp sig redigt ordentligt med både gränssnittet och hårdvaran.
Min personliga åsikt är att Symbian s60 som ligger i bla N97 kan inte mäta sig med Samsungs och lg:s os grafiskt sätt. Formatet på en high end telefon är viktigt, på den punkten ligger nokia långt ner på listan.

Permalänk
Medlem

har den qwerty bord så blir kanske ett köp

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

om vi nu snackar hårdvara. snackar vi mjukvara ska nog varken LG eller samsung räknas in i toppen, men det är ju min högst personliga åsikt.

+1
Håller med 100%

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det har börjat snackas om att den är fake, så "hold your horses".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Jo det är klart, men jag tycker Lg och samsung ryckt upp sig redigt ordentligt med både gränssnittet och hårdvaran.
Min personliga åsikt är att Symbian s60 som ligger i bla N97 kan inte mäta sig med Samsungs och lg:s os grafiskt sätt. Formatet på en high end telefon är viktigt, på den punkten ligger nokia långt ner på listan.

serie60 är i nuvarande form långt ifrån "behändigt" och logiskt, iphone osv. har ju satt en helt ny standard på den fronten. men det problem jag upplevt me t.ex. samsung är när man ska skriva sms, så kunde jag inte gå tillbaka o redigera ord med t9. utan ville man redigera ordet o ha t9, så fick man radera hela ordet o skriva om. sen var det lite andra grejer med den samsungen jag hade som störde. i serie60 finns det mesta, bara att det inte alltid är lättaste att få fram. dessutom är ju serie60 ett OS där det finns massa tredjepartsprogram, köper du inte samsungs windows mobiler, utan med deras eget OS, så finns det plötsligt inte mycket att installera i efterhand o tveksamt om man därmed kan kalla det smartphone.samma gäller ju LG, som tydligen även ä dåliga på att ge ut uppdateringar av mmukvaran, även fast det finns uppenbara problem med den nuvarande. angående format, antar att du inte snackar om nokias e-serie, för där är formatet och kvaliten väldigt bra. kollar man deras N-serie däremot, så är kvaliten inte särskilt bra sett till vad de kostar (finns säkert undantag även där), där verkar det som om nokia prioriterar funktioner, före kvaliten, vilket ä lite märkligt. men så äre ju på SE med, i alla fall på vissa mobiler. men allt detta är ju rätt OT sett till va tråden handlar om.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Lite mer 'halvkonfirmeringar' av telefonen
http://www.engadget.com/2009/07/21/sony-ericssons-android-pow...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Senaste orden är att den beryktade Rachael är hyffsat nära "announcement". Kanske i Oktober? Efter det är det bara 3-5 månader innan den kommer till butik!

Nokia gör bra satsningar under lågkonjukturen. Dom matar ut billigare S60-telefoner som har hyffsat bra prestanda och funkioner. (Även att ge en billigare version av 5800 till U-länder kommer löna sig vill jag lova!) Dom ligger lågt och väntar på hur marknaden kommer att reagera på Android, SF, WM, Megapixelracet osv. Därefter tror jag att Nokia kommer toksatsa på att få till en ny N95-1. En telefon som gör att konkurrenterna står och gapar i röken långt bakom.

Om vi har tur så är Rachael utvecklad/tillverkad av HTC. Då kommer den med på XDA-developers

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

"bara 3-5 månader", det är ju inte så bara o rätt långt efter många konkurrenter.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
"bara 3-5 månader", det är ju inte så bara o rätt långt efter många konkurrenter.

Du har helt rätt! Det finns, inte bara en, utan flera anledningar varför SE går kasst i dagens läge. Där har du grunden till en!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
"bara 3-5 månader", det är ju inte så bara o rätt långt efter många konkurrenter.

Man brukar dock inte räckna från att ryckten kommer ut till den börjar säljas utan från att SE själva presenterar den. Eftersom SE mobiler kommer lätt ut bilder spec i förväg (oftast) så tjäns väntetiden lång. Nokia är inte bättre alltid försenade fler månader än vad det står. SE brukar (oftast) hålla sig till det datum/månad de säger.

Permalänk

LOL, 3 mån?!. Snarare 1 år innan den är i butik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Man brukar dock inte räckna från att ryckten kommer ut till den börjar säljas utan från att SE själva presenterar den. Eftersom SE mobiler kommer lätt ut bilder spec i förväg (oftast) så tjäns väntetiden lång. Nokia är inte bättre alltid försenade fler månader än vad det står. SE brukar (oftast) hålla sig till det datum/månad de säger.

haha, jo tjenare. vi kan ju ta det värsta exemplet som finns, SE p800 som tog nästan ett år efter presentation innan den nådde marknaden. visst hade de blivit bättre, men det är fortfarande så att SE tar runt en 2-3 månader innan de får ut dem i butiker. så att nokia skulle vara sämre i det fallet håller ja inte med om. kanske inte bättre, men inte sämre.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
haha, jo tjenare. vi kan ju ta det värsta exemplet som finns, SE p800 som tog nästan ett år efter presentation innan den nådde marknaden. visst hade de blivit bättre, men det är fortfarande så att SE tar runt en 2-3 månader innan de får ut dem i butiker. så att nokia skulle vara sämre i det fallet håller ja inte med om. kanske inte bättre, men inte sämre.

Jag tänker på Nokia 5630 som var ett antal månader försent i butik, tänkte faktisk köpa den men orkade inte sen för datumet skjuts upp hela tiden.

Permalänk

Men det kom väl några exemplar på utsatt datum av den nokian, har jag för mig?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

vill heller inte minnas nå utsatta datum, men vad jag ville komma fram till är ju att sådant sker hos alla tillverkare, o ingen ä mycket bättre än den andra. gemensamt är ju att det ur konsumentens sätt att se det, så är det ju inte bra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Va störigt att man fick se denna.
Var så sugen på satio så ser man denna som är perfekt på alla punkter ;O

Permalänk
Medlem

sation ligger ju dock närmare lansering. finns alltid nå värre runt hörnet, väntan på det nya o värsta, kan bli oändlig

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Jo det är ju så, när rachael kommer så ligger något annat värre inom lansering om x antal månader.