Permalänk
Medlem

Jag har väntat på svar från dem i Tre veckor nu, så jag skickade ett sista mail om att jag tänker kontakta EU Komissionen om Consumer Support om de inte svarar inom kortast, i mitt fall så får jag en grafikkorts error NVLDDMKM med mitt GTX280M kort som tydligen det är fel på.
Har testat att byta operativsystem använt olika drivrutiner osv, men inget har funkat, så jag kontaktade dem angående Reparation av min bärbara dator men de har inte svarat.
Jag fick min dator den 16e augusti och problemet började komma runt 12 December.

Jag har sett att dom har ett system som heter Returnbox, och jag har 24 Månaders collect and return garanti på datorn så jag tycker de borde ge mig instruktioner om hur jag ska göra för att sända datorn och få tillbaks den hel.

Permalänk

Reparation

Skickade min dator ner på service 4maj. Dom hade den på fredagen och mailade mig om att de var batteriet som var kasst och de var bara 6månaders garanti så jag fick köpa ett nytt för 100€ men jag fick rabatt till 70€ självklart så sa jag ja till de. Vidare så hade min strömadapter lite ljud för sig. Så dom skulle byta den och posta den till sverige samma dag.

Vidare så efter en vecka så kontaktar jag dom via livechatten och så sa dom att även den nya adaptern låtit så dom skickat den på "storservice". Har mailat dom 4 gånger nu och försökt snacka med dom i livechatten utan nåt resultat.

Vet att de inte gått så länge men ändå inga svar.

Allt funkade kanon med köpet av datorn men vid service så verkar de vara många som har problem med dom.

Uppdatering kommer när jag vet något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrhenius:

Skickade min dator ner på service 4maj. Dom hade den på fredagen och mailade mig om att de var batteriet som var kasst och de var bara 6månaders garanti så jag fick köpa ett nytt för 100€ men jag fick rabatt till 70€ självklart så sa jag ja till de. Vidare så hade min strömadapter lite ljud för sig. Så dom skulle byta den och posta den till sverige samma dag.

Vidare så efter en vecka så kontaktar jag dom via livechatten och så sa dom att även den nya adaptern låtit så dom skickat den på "storservice". Har mailat dom 4 gånger nu och försökt snacka med dom i livechatten utan nåt resultat.

Vet att de inte gått så länge men ändå inga svar.

Allt funkade kanon med köpet av datorn men vid service så verkar de vara många som har problem med dom.

Uppdatering kommer när jag vet något mer.

Fick svar av dem idag, dom säger att jag ska skicka in datorn med faktura och beskrivning av problemet.
Men jag betalade över internet så jag har ingen faktura, fick en följesedel men den kan jag inte hitta, har däremot kvitto på överföringar och banknummer från nordea.

Permalänk

Lyckades få tag på michael idag på onlinesupporten. Nåt mail har jag inte sett iaf.

Han sa att min dator fortfarande på storservice och han visste inget hur statusen på den låg till.

Känns hela tiden som att man fick mjölka ut svaren och att dom inte berätta om man inte frågade vilket är trist.

Sen han jag inte fråga så mycket mer för javan på chatten slutade fungera så kudnei nte scrolla ner och se vad jag skrivit/ fick för svar om jag ens fick några. Vad trött jag blir.

Känns inte som den kommer före midsommar.

Lite mer uppdatering kommer när jag får veta nåt.

Permalänk

Fick äntligen tag på michel idag efter otaliga mail. Han har tydligen varit på semster. Undrar om notebook guru är ett 1mans företag för de verkar inte hända nåt om inte han är där.

Dom har "fixat" datorn nu och har skickat den med dhl. Får väl de någongång under nästa vecka.

Dom skulle fixa batteriet som inte laddade och byta strömsladd föratt den gamla hade lite oljud för sig.
6veckor och skickad på storservice vad de som krävdes. Återstår dock att se om "problemen" är fixade, har ju hört om folk som fått sina datorer tillbaka därfrån som fått reping skärm och/eller samma fel åter igen.

Permalänk

Har nu fått hem datorn och sitter och skriver på den. Laddaren laddar som den ska och låter, MEN med stora bokstäver dom har inte fixat så att batteriet laddar vilket var huvudorsaken att den skickades ner. Dom har även fakturerat mig 50€ för ett batteri som jag verkligen hoppas kommer för de jag fick hem var inte nåt nytt utan snarare de jag skickade ner.

Uppdatering följer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arrhenius:

Har nu fått hem datorn och sitter och skriver på den. Laddaren laddar som den ska och låter, MEN med stora bokstäver dom har inte fixat så att batteriet laddar vilket var huvudorsaken att den skickades ner. Dom har även fakturerat mig 50€ för ett batteri som jag verkligen hoppas kommer för de jag fick hem var inte nåt nytt utan snarare de jag skickade ner.

Uppdatering följer

Hur gick det?

Permalänk

Hade datorn hemma 3 veckor sen ruttnade jag ur på att dom inte fixade problemet, så den är där nere igen på service.

Skickade med hårddisken denna gång. inte för att jag tror de kan påverka.

Michael lovade att datorn skulle prioriteras efter som den är på "återservice"

Vidare så sa han att dom fakturerat mig för de nya batteriet som nu sitter idatorn. Kan inte motsäga de så denna gången har jag fotat serienumrera som fanns både på adaptern och på batteriet.

Hoppas dom fixar problemet denna gång.

Återkommer med info när jag fått hem datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arrhenius:

Hade datorn hemma 3 veckor sen ruttnade jag ur på att dom inte fixade problemet, så den är där nere igen på service.

Skickade med hårddisken denna gång. inte för att jag tror de kan påverka.

Michael lovade att datorn skulle prioriteras efter som den är på "återservice"

Vidare så sa han att dom fakturerat mig för de nya batteriet som nu sitter idatorn. Kan inte motsäga de så denna gången har jag fotat serienumrera som fanns både på adaptern och på batteriet.

Hoppas dom fixar problemet denna gång.

Återkommer med info när jag fått hem datorn.

Oj vad mycket strul! Håller tummarna.
Tack för att du varnade oss för notebookguru. Jag vara nära på att köpa en dator.

Permalänk

Vilka katastrofdatorer de verkar sälja. Har någon av er som har en varit nöjda med köpet? Ser ju ut som någon bärbar från 90-talet, stora och groteska utöver det vanliga.

Permalänk

Datorn i grunden är en mycket bra datorn känns kvalite etc och flera stor tillverkare använder deras datorer som bas och "brandar" dom till sitt eget märke.

Problemet som jag har upplevt är att notebook guru är så svåra att få tag på. Svarar typ inte på mail. Man får sitta och "passa" på dom och gå på med frågor i livechatten på deras hemsida. Sen verkar de som att jag har haft lite otur med, fast å andra sidan verkar de vara fler på sweclockers som haft de. Men skitdatorer är de inte.

Skulle vara intressant att höra hur de gått för dom andra som haft strul med NBG.

ONT; Har inte hört hur de går med servicen, har lånat en polares dator nu som jag kan använda så är inte tokakut behov även om jag självklart saknar och vill ha tillbaka min dator.

Permalänk

Nu är datorn hemma efter 3 veckor vilket får ses som en ok service tid.

Den funkar prima nu, laddar och allt fixat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amodestproposal:

Vilka katastrofdatorer de verkar sälja. Har någon av er som har en varit nöjda med köpet? Ser ju ut som någon bärbar från 90-talet, stora och groteska utöver det vanliga.

Min funkar utmärkt.

Skrivet av Arrhenius:

Nu är datorn hemma efter 3 veckor vilket får ses som en ok service tid.

Den funkar prima nu, laddar och allt fixat.

Skönt att höra ifall man nu skulle få något problem med den. 3 veckor är helt ok, tror inte SIBA osv har särskilt mycket kortare tid (inte för att jag skulle köpa något där iofs ) även om det finns lite mer historik än så

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden litegranna!

Har tänkt att beställa ifrån notebookguru då jag hört att det är en billigare variant än pc konsulten, undrar hur läget ser ut idag?
Är det värt att beställa där ifrån, får man mycket för pengarna?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amodestproposal:

Vilka katastrofdatorer de verkar sälja. Har någon av er som har en varit nöjda med köpet? Ser ju ut som någon bärbar från 90-talet, stora och groteska utöver det vanliga.

Fick hem min dator för snart en vecka sen och är otroligt nöjd än så länge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X