Permalänk
Medlem

EDIT: Fick fakturan nu, verkar som det tar ett tag innan de skickar ut den.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem

Jag betalade min Dator nu i Måndags och idag kom betaldningen in, så nu skickar dom datorn och Michael sa att den bör komma inom 5 dagar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumm
Hur lång tid tog det för er banköverföring för att bli klar? jag betalade igår på måndagen och sitter nu och väntar på besked om att det funkat.

Enligt min bank tar det max 6 bankdagar inom EU.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumm
Jag betalade min Dator nu i Måndags och idag kom betaldningen in, så nu skickar dom datorn och Michael sa att den bör komma inom 5 dagar.

Kommer den med svenskt tangentbord? Har de fått in de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Kommer den med svenskt tangentbord? Har de fått in de?

Inte i förrgår i alla fall. Online supporten var offline så jag frågade via mail och fick svar 18 augusti 17:22

"Hello! Do you have an update about the Swedish keyboards?
Last I heard (august 7) was they were due in 2-3 weeks.

hm sorry we still waiting for them."

Inte så formellt men de svarade ganska snabbt i alla fall

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Inte i förrgår i alla fall. Online supporten var offline så jag frågade via mail och fick svar 18 augusti 17:22

"Hello! Do you have an update about the Swedish keyboards?
Last I heard (august 7) was they were due in 2-3 weeks.

hm sorry we still waiting for them."

Inte så formellt men de svarade ganska snabbt i alla fall

Omg jag mailade för en vecka sedan och de har inte svarat.. Men det var angående ifall de betalar frakten från sverige om datorn går sönder.. fast jag vet svaret nu.. men notebookguru svaraded aldrig.. provade o skicka igeen och fort. inget svar

Permalänk
Inaktiv

Chattade med notebookguru.de igår och de sa att alla deras modeller ska få LED-LCD början av oktober detta år. Just nu har bara fire LED-LCD.

Permalänk
Medlem

En liten recension. Bilder finns men har inte orkat hitta en host, tipsa om ni vill se dem, annars kommer det dröja tror jag. Recensionen är inte komplett på något vis och är också den första jag skriver så ta det för vad det är. Fråga gärna.

Processor:Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz Kingston
Screen:15,4 Inch WSXGA+ 1680x1050 Pix Glare
Webcam:2.0 MegaPixel
Graphics Card:NVIDIA GeForce GTX260M with 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
Optical Drive:BlueRay Reader 2x + DVD Burner 8x BC-5500S
Wireless LAN:300 MBit 5100 Intel
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Hard Drive:320 GB WD Black Scorpio 7200 rpm
Keyboard:Schweden / SWE
Operating System:without

Detta till en summa av 1419 euro inklusive frakt.

Leveranstid/Frakt/Betalning: 4/5
Överföringen av pengar från Sverige till Tyskland tog ungefär en eller två dagar, efter det tog det ytterligare fem dagar innan paketet kördes ut till mig. Tyvärr var jag inte hemma men det fungerar ju att hämta på posten också.
Priset för frakten, 25 euro, eller sättet det fraktades på ar jag inget att anmärka på. Möjligtvis att det tracking id som du får av tyska dhl upphör att fungera när posten registreras hos posten. Om du kontaktar tyska dhl kan de dok hjälpa dig med det.
Som betalningsmetod fanns endast överföring från bankkonto till deras, i förskott. Dåligt tycker jag då jag inte handlat från NBG innan och därför inte litade helt på dem. För mig hade det varit en stor vinst om det hade varit möjligt att betala med kreditkort.

Support: 5/5
Oservera att det r mitt intryck hitintills, jag har inte haft mer kontakt med support avdelningen sedan jag fick datorn, hur de hanterar eventuella fel och liknande har jag därför ingen aning om.
Livechatt funktionen på deras hemsida är suverän. Om ”Michael” inte är online kan man skicka ett mejl och få svar någon dag senare. Supporten sker på engelska och även om det inte r den bästa engelska så är den fullt förstålig, min engelska är förresten inte heller vad den en gång var. Jag upplevde Michael som kunnig och serviceinriktad. En annan bonus, tror jag än så länge i alla fall, r att min dator levererades med ett tyskt tangentbord, detta då de svenska var slut. Enligt Michael skulle ingen extra utgift tillkomma. Ett plus i kanten. Värt att notera är att de som skiljer är att z y knapparna bytt plats och att det står på tyska p en del tangenter. Å ersättes av ü-tangent. Störs inte av det än då det bara är att välja svensk tangetbordslayout.

Prisvärdhet: 5/5
Samma dator i Sverige hade gått på några tusenlappar till, synd att jag inte väntade en vecka till då euron sjönk än mer bara. Jag valde att inte köpa ps då jag förstått det som att det endast gick att få tyskt, detta var synd men å andra sidan kan jag vänta ett tag till innan jag uppgraderar.

Prestanda/Skärm: 4.5/5
Har varit på semester så jag har inte kört så hårt med den än. Har hunnit med några vändor med rome total war, fungerade alldeles utmärkt men det är väl det minsta man kan förvänta sig.
Valde glareskärm då jag mest har den innan, men eftersom jag var på semester blev det lite utomhus och ja, den är glansig så in i norden. Inomhus fungerar det perfekt, knivskarpt, bra färger. Hade velat ha möjlighet till högre upplösning men det alternativet fanns inte när jag beställde, tråkigt.
Fläkten hörs hela tiden och när du spelar vrålar den på rejält stundtals, inte som en dammsugare men ändå relativt högt. Störs inte av det men tänker på det, ingen dator till föreläsningar alltså. Fällande värme så blir datorn varm, ganska ordentligt också. Höger kant in mot musplattan blir het, ven undersidan. Det är inte så du bränner dig men de är ett irritationsmoment, kan inte räkna med annat med en sådan här presterande dator i ett litet skal.
Den väger visserligen en de men det får jag leva med, den går att flytta omkring men jag skulle inte rekommendera att ha den med på pendlingen, såvida du inte behöver bära den så mycket då.
Tangentbordet upplever jag som lite plastigt och en aning högljutt, å andra sidan har jag inte stött på en bärbar med ett tyst oplastigt tangensbord. Motståndet i tangenterna är ganska stort, men det gillar jag, det är absolut inte trögt att skriva. Musplattan fungerar bra, knapparna är aningen tröga för min smak och låter en del, som tur är behövs de inte alltför ofta.
Det finns två saker som irriterar mig, men som jag antagligen kommer att vänja mig vid. Dels sitter nätsladden väldigt löst, den trillar ut för minsta rörelse känns det som. Ska se om jag hittar en lösning på det. En väldigt bra funktion den dagen någon snubblar på sladden, men fram till dess kommer jag inte tycka om det. Den två saker jag stör mig på är avsaknaden av en manuell volymknapp, det finns visserligen tillägnade hotkeys för att hantera detta, jag hade hellre velat ha en fysisk knapp att trycka på. Småsaker som man vänjer sig vid, men ändå.
Batteritid har jag inte testad än, ängrar dock att jag inte köpte ett extra när jag ändå la ut så pass mycket pengar. Inte heller har jag testat webcamen eller bluerayen.

Utseende: 4.5/5
Två diskreta klisterlappar där det står att hdmi finns och srs wow, annars fri från skrikande dekaler och skrytiga lappar. Datorn är stilren och elegant. Det känns nästan som en sleeper, om någon förstår vad jag menar med det. Datorn känns stabil och inte som den ska brytas av när jag lyfter den. De få dioder och knappar som finns är placerade så de inte stör. Chassit drar fettfläckar till sig men de gör också de flesta bärbara jag provat. Väldigt stilig, i mitt tycke är det få som överglänser den här, datorn är snygg, okej!

Overall: 4.5/5
Pengarna jag använde för att köpa datorn är helt klart väl spenderade. Jag rekommenderar ett köp hos notebookguru.de.

----
Valde fuskbgg som bildhost då det var direktlänkat, så lat är jag. Bilderna är kassa och stora men ni ser säkert att det är en dator. Skulle ni tycka datorn är ful beror de säkert på bilderna.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0022.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---IMG_0023.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--IMG_0025.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/------IMG_0027.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------IMG_0028.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0030.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----IMG_0031.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/------IMG_0027.JPG

Permalänk
Avstängd

Bästa bildhost: pici.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Chattade med notebookguru.de igår och de sa att alla deras modeller ska få LED-LCD början av oktober detta år. Just nu har bara fire LED-LCD.

Du menar ICE

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz MB:Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 HDD:1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
GFX: Vertex 3D HD6970 2048MB CHASSI: Fractal Design Define R3, Svart PSU: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze MONITOR: LG 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huffe
Recension...

Som betalningsmetod fanns endast överföring från bankkonto till deras, i förskott..

Tack för recensionen!
Det går alltså inte att göra något slags kortköp? Man får ett tyskt kontonummer via mail som man sen ska göra en överföring till?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Tack för recensionen!
Det går alltså inte att göra något slags kortköp? Man får ett tyskt kontonummer via mail som man sen ska göra en överföring till?

Det stämmer bra, såvida de inte har ändrat nåt nyligen. Var väldigt skeptiskt då man hört om liknande metoder där folk blivit blåsta, företaget gått i konkurs och liknande. Man måste självklart ta detta i beaktande innan man beställer och betalar, jag beställde när jag hörde från nån annan som beställt att det fungerade, det är såklart ingen garanti för att det ska fungera för en själv dock. Chattade också en del med Michael på sidan, och då kändes det ändå OK.

Jag fick namn, iban mm som jag använde för att föra över pengar till honom, kostnaden för överföringen lät jag han stp för då jag tyckte betalningsmetoden var idiotisk, sen vet jag inte om det var rätt eller fel men han sa inget om det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Chattade med notebookguru.de igår och de sa att alla deras modeller ska få LED-LCD början av oktober detta år. Just nu har bara fire LED-LCD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenan83
Du menar ICE

Går det att se på hemsidan, är det Ice som har LED-skärm?

Det är nu tre veckor sedan det skulle ta två-tre veckor att få de svenska tangentborden. Någon som fått hemskickat eller varit i kontakt med dem ang detta?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

satt och lekte lite med config. och hittade lite saker som jag undrar över:

1066 mhz ram och 1333 mhz ram, märker man någon skillnad och i så fall hur mycket?

Upplösningen:
1680 x 1050 eller 1920 x 1200. är det lägsta för lågt? det högsta är väll bättre än HD?

Permalänk
Medlem

Vadå "Bättre" än hd?

1280×720 = 720p
1920×1080 = 1080p

Så ja, den upplösningen är högre än Full hd.

Permalänk
Medlem

Hur för man över pengarna till kontot, förstår inte. Jag har Nordea internetbank. Någon som kan förklara?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Går det att se på hemsidan, är det Ice som har LED-skärm?

Det är nu tre veckor sedan det skulle ta två-tre veckor att få de svenska tangentborden. Någon som fått hemskickat eller varit i kontakt med dem ang detta?

Chattade med Michael imorse, inga svenska tangentbord i sikte..

Citat:

Jens Nielsen:
1. Have you received the Swedish keyboards? If not, when do you expect them?

2. The technical details says "ESATA only with Vista". If I buy a Guru Fire without OS, will it have an ESATA-port?

Willkommen Jens Nielsen! Ihre Anfrage wird weitergeleitet an unser Kundenservice Team. Bitte warten Sie bis unser Mitarbeiter antwortet!
Anfrage angenommen von Michael. Derzeit im Raum: Jens Nielsen, Michael.
Michael:
hi
Michael:
no we still waitig for them
Jens Nielsen:
hello
Michael:
ESATA is always on board
Jens Nielsen:
Good. And you dont know when the Swedish keyboard might arrive?
Michael:
no sorry
Jens Nielsen:
Ok, thank you for your time. I will check back later.
Michael:
okay!
Jens Nielsen:
Bye

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

konstigt, när jag beställde så gick det fint att beställa swe tangenten :/
han sade ingenting om at jag inte skulle få den..

Permalänk
Inaktiv

Glada nyheter en ny FIRE kommer ut slutet av denna månad med LED skärm och det kommer finnas glare skärm då också! Wohooo Fick veta det på chatten

Permalänk
Medlem

Vad bra men jag undrar över processorn på Guru Fire vilken föreslår ni

Core 2 Duo P9700 2x2,80 GHz 6 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt = 2kärnor

eller

Core 2 Quad Q9000 4x2,00 GHz 6 MB Cache FSB 1066 44 Watt = 4 kärnor drar mer ström = förmodligen blir den varmare?

Permalänk
Medlem

länk till ett test av liknande dator (guru FIRE) fast från deviltech

http://www.notebookjournal.de/tests/notebook-review-deviltech...

dock på tyska, men finns lite fina bilder att kika på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwi
Vad bra men jag undrar över processorn på Guru Fire vilken föreslår ni

Core 2 Duo P9700 2x2,80 GHz 6 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt = 2kärnor

eller

Core 2 Quad Q9000 4x2,00 GHz 6 MB Cache FSB 1066 44 Watt = 4 kärnor drar mer ström = förmodligen blir den varmare?

Jag är absolut ingen expert men jag skulle ta p9700 eller snäppet sämre. Mer värme är absolut inte vad du behöver till den här datorn. dessutom kan du använda de extra pengarna till nåt vettigare. men hör med andra också.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Glada nyheter en ny FIRE kommer ut slutet av denna månad med LED skärm och det kommer finnas glare skärm då också! Wohooo Fick veta det på chatten

Jag är så sugen på den nya GURU fire som kommer snart! Några fler som väntar på den nya med LED skärm?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwi
Vad bra men jag undrar över processorn på Guru Fire vilken föreslår ni

Core 2 Duo P9700 2x2,80 GHz 6 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt = 2kärnor

eller

Core 2 Quad Q9000 4x2,00 GHz 6 MB Cache FSB 1066 44 Watt = 4 kärnor drar mer ström = förmodligen blir den varmare?

Jag tänker iaf ta P9700. Quad drar för mycket batteri plus att datorn lär bli väldigt varm. 44 watt är mycket för en bärbar dator, om det var 35 skulle jag kanske kört på QUAD.

Jag kommer iaf köpa P9700 så fort de börjat med sina LED skärmar! Omkring oktober för Guru fire iaf

Permalänk
Medlem

En helt offtopic fråga som jag hoppas kunna få svar på här endå! ska göra min betalning och ar fått bic coden DEUTDEDBXXX i mailen men jag får upp att det är fel, vad använde ni som beställt för bic kod? vilken är den rätta?

Hitta den rätta, varför skrev han inte med det riktiga i mailet istället för xxx i slutet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
En helt offtopic fråga som jag hoppas kunna få svar på här endå! ska göra min betalning och ar fått bic coden DEUTDEDBXXX i mailen men jag får upp att det är fel, vad använde ni som beställt för bic kod? vilken är den rätta?

Det Bästa är att du kontakar notebookguru.de och berättar om att du fick felmeddelandet, så att din betalning verkligen görs korrekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Det Bästa är att du kontakar notebookguru.de och berättar om att du fick felmeddelandet, så att din betalning verkligen görs korrekt.

Sant, slänger iväg ett mail å kollar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Jag är så sugen på den nya GURU fire som kommer snart! Några fler som väntar på den nya med LED skärm?

Jag beställde och betalade för en Guru Fire i torsdags strax innan du fick den infon. Hoppas jag blir nöjd ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorthan
En helt offtopic fråga som jag hoppas kunna få svar på här endå! ska göra min betalning och ar fått bic coden DEUTDEDBXXX i mailen men jag får upp att det är fel, vad använde ni som beställt för bic kod? vilken är den rätta?

Hitta den rätta, varför skrev han inte med det riktiga i mailet istället för xxx i slutet

Jag har ICA-banken och skötte överföringen via telefon. De sa inget om att BIC-koden inte stämde.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Jag har ICA-banken och skötte överföringen via telefon. De sa inget om att BIC-koden inte stämde.

Ok jag kör med nordea över internet. där var det obligatoriskt med bic koden, väntar å ser vad han svarar på mail annars ringer jag nordea å testar betalningen över telefon