Formaterat om datorn (problem)

Permalänk
Medlem

Formaterat om datorn (problem)

Hejsan alla sweclockare!

Det är så att jag har formaterat om min dator, och försöker hitta drivrutiner för modekortet jag har (Gigabyte GAp35CDS3R).

Har hittat mig fram hitåt : http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.a...

Men jag hittar inte vart jag kan ladda ner hela drivrutinet för modekortet hittar bara små delar som tex ljud,nätverk osv.

Det är så att när jag också kollar på Everest också, så står det unknow på modekortet och även processorn, men när jag kollar Den här datorn och sen högerklick så står det vad jag har, men icke i everest.

Tänkte nu om det var så att nån kunde ge mig tips eller har haft liknande "problem" som kan hjälpa till.

Mhv / Hector

Permalänk
Medlem

Du har rätt sida där, tankar du ner drivrutinera där till ditt Chipset så kommr de flesta saker du nämner funka. Sedan är det bara ta för nätverk m.m. Men Chipset är viktigast.

Permalänk
Medlem

Du måsta ladda ned alla paketen som finns där.

D.v.s :

Chipset - Moderkortsdrirutiner
SATA - Drivrutin för HDD
LAN - Nätverk
Audio - Ljud

Installera i den ordning jag har radat upp dem.

Sen måste du hämta drivrutiner för grafikkortet efter det.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Titta på datumet på filerna så du får de nyaste drivrutinerna

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tackar ska göra det då, Drivrutinerna för grafikkortet är redan klar