X-com: Enemy Unknown

Permalänk
Medlem

Gammla x-com spelen är verkligen nostalgi. Men jag har kört en hel del UFO AI oxå, det är bättre än de gammla ufo spelen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Angående "ranks" så kan man bara ha ett visst antal av varje. Det kan bara finnas en Commander t ex, så om många dör i ett uppdrag och du får många som blir befordrade så är det bara för att vissa med högre rang dog och de andra tog deras plats. Jag tror inte rang spelar någon roll, men jag vet inte.

Det där med moral förstår jag inte... När du forskat fram Psi-teknologin så kan du se vilken Psi power varje soldat har. De som har mindre än 90 bör du avskeda direkt - det är den viktigaste egenskapen. (Det är den egenskapen som avgör hur lätt aliens får dina egna att panic/berserk/under alien contol).

Sen så är det ju lite småtrist att så fort du har Psi-amps och kan "mindcontrolla" aliens, så är det omöjligt att misslyckas med ett uppdrag.

Suveränt spel i övrigt. En klassiker som fortfarande är otäck att spela...

(Lite segt bara... Jo, jag möter reqs: 80386, 4 MB RAM...)

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tackar för genomgången av Jagged Alliance, tittade på lite skärmdumpar och har vissa minnen av detta spelet så jag tror att jag iaf ha testat det förr.

Men frågan kvarstår. Hur får man tag på det idag? Jag föredrar helt klart digitalt som via Steam men nöden har ingen lag.
Jag är numera hårt arbetande och studerar inte längre så nu köper jag alltid mina spel. Därmed inte sagt hur jag gjorde innan. .-P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Gammla x-com spelen är verkligen nostalgi. Men jag har kört en hel del UFO AI oxå, det är bättre än de gammla ufo spelen.

Vilket i ordningen är det? Alien Invasion dyker upp i mitt huvud? Är det det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT
Angående "ranks" så kan man bara ha ett visst antal av varje. Det kan bara finnas en Commander t ex, så om många dör i ett uppdrag och du får många som blir befordrade så är det bara för att vissa med högre rang dog och de andra tog deras plats. Jag tror inte rang spelar någon roll, men jag vet inte.

Jo jag har misstänkt att det är så, men jag tycker det är segt att få dem att klättra i rang. Finns det några snabba tips hur man får dem att klättra i rang?

[QUOTE]
Det där med moral förstår jag inte... När du forskat fram Psi-teknologin så kan du se vilken Psi power varje soldat har. De som har mindre än 90 bör du avskeda direkt - det är den viktigaste egenskapen. (Det är den egenskapen som avgör hur lätt aliens får dina egna att panic/berserk/under alien contol).
[/QUOTE]

Appropå det där med PSI-teknologi. Jag får storstryk nu när jag stöter på mina första Etherals. De bokstavligen våldtar mina soldater i huvudet, blir det inte "panicked" så blir de "alien control" och massakrerar övriga.

Vad krävs för att forska PSI?

[QUOTE]
Sen så är det ju lite småtrist att så fort du har Psi-amps och kan "mindcontrolla" aliens, så är det omöjligt att misslyckas med ett uppdrag.

Suveränt spel i övrigt. En klassiker som fortfarande är otäck att spela...

(Lite segt bara... Jo, jag möter reqs: 80386, 4 MB RAM...)

[/QUOTE]

Haha ja men det är barnsligt kul med PSI-amps.

Ja, jag blev förvånad när jag lirade det igen nu och det är fortfarande lika segt när man är på tredje våningen i ett rymdskepp. Trodde min Core 2 Duo i 3Ghz och ett 9800GTX samt 4GB RAM torde fixa tre våningar samt smoke i X-com men ack vad jag bedrog mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Var det någon som testade "Hired Guns: The Jagged Edge" som är en spirituell uppföljare till Jagged Alliance?

Testade Wildfire en gång men tyckte det var löjligt svårt i jämförelse med vanliga JA2. Kan därmed inte uttala mig så mycket om det är värt att leta reda på det... såg inte så mycket av spelet så jag kunde titta på förbättringarna. Tror inte du blir missnöjd med "bara" JA2: Gold.

Sen är ju även Fallout Tactics någonting som kan vara intressant för fans av den här typen av spel.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Rang inverkar mer negativt än positivt, dör någon med hög rang sjunker moralen en hel del bland de andra, särskilt de med låg bravery.

Köp mer soldater för att få fler ensigns och andra med hög rang. Man kan dock bara ha 255 soldater och det finns bara en "Captain" oavsett antalet soldater.

Bravery är, IMHO, oviktigt så länge man undviker att få captain och commanders dödade. Ha dem kvar i Triton/Leviathan och låt dem vara support med M.C eller Disruptor Launchers.

Det viktiga är psionic strength respektive M.C strength. Innan man vet detta är det mer eller mindre bortkastad tid att träna upp en enskild soldat till en ubersoldat. Se till att ha en M.C Reader i förrådet innan M.C Labs blir färdigforskat, annars kan du inte fixa M.C Disruptors.

Att träna upp soldater går ganska fort...

Bygg en bas nära en alien colony. Raida basen gång på gång med soldater som har gauss rifles/pistols och thermic lance (så slipper man slösa zrbite på ammo). Givetvis måste man ha fem, sex erfarna med M.C disruptors med så att man kan rada upp fienderna, ta bort deras vapen.

Spela till andra leveln och avbryt, då får man vapen och annat från den första (kan ge någon miljon dollar).

Låt soldaterna skjuta på varandra. De ökar sin accuracy varje gång de träffar något de siktar på och den som blir träffad ökar sin health. Har man ION armor, magnetic ION armor och använder gauss pistoler och blir träffad framifrån så tar man aldrig någon skada. Man kan iofs använda vanliga pistoler, harpoon rifles, men det är max 80 st grejer man kan ta med på uppdraget och harpoon rifles känns dumt att ha på colony raids...

Till sist...

Forska på en calcinite (död). Då får du vibro blade och senare thermic lance, heavy thermic lance. Utan HTH-vapen blir det inte roligt mot tentaculats och lobster man längre fram. Calcinites förekommer bara i början av spelet eller på terroruppdrag på båtar med "mixed races" (sällsynt) så det är ganska kort tid man har på sig att få tag på en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Ja, jag blev förvånad när jag lirade det igen nu och det är fortfarande lika segt när man är på tredje våningen i ett rymdskepp. Trodde min Core 2 Duo i 3Ghz och ett 9800GTX samt 4GB RAM torde fixa tre våningar samt smoke i X-com men ack vad jag bedrog mig. [/B]

Jag hittade en lösning på problemet med segheten:

Find "dosbox.conf in ...\Steam\steamapps\common\xcom ufo defense and open it with a text editor (notepad).

Find "cycles=auto limit 8000" and either remove "8000" or replace it with a range between 20000 and 30000.
(Note: Increasing the rate, or altering this setting may make the game unplayable if set too high or too low.)

Jag provade att ersätta siffran 8000 med 30000 och det funkade fint. Nu är det spelbart!

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 32 GB (2x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Samsung 970 EVO 1 TB m. m. || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrbit
Rang inverkar mer negativt än positivt, dör någon med hög rang sjunker moralen en hel del bland de andra, särskilt de med låg bravery.

Köp mer soldater för att få fler ensigns och andra med hög rang. Man kan dock bara ha 255 soldater och det finns bara en "Captain" oavsett antalet soldater.

Bravery är, IMHO, oviktigt så länge man undviker att få captain och commanders dödade. Ha dem kvar i Triton/Leviathan och låt dem vara support med M.C eller Disruptor Launchers.

Det viktiga är psionic strength respektive M.C strength. Innan man vet detta är det mer eller mindre bortkastad tid att träna upp en enskild soldat till en ubersoldat. Se till att ha en M.C Reader i förrådet innan M.C Labs blir färdigforskat, annars kan du inte fixa M.C Disruptors.

Att träna upp soldater går ganska fort...

Bygg en bas nära en alien colony. Raida basen gång på gång med soldater som har gauss rifles/pistols och thermic lance (så slipper man slösa zrbite på ammo). Givetvis måste man ha fem, sex erfarna med M.C disruptors med så att man kan rada upp fienderna, ta bort deras vapen.

Spela till andra leveln och avbryt, då får man vapen och annat från den första (kan ge någon miljon dollar).

Låt soldaterna skjuta på varandra. De ökar sin accuracy varje gång de träffar något de siktar på och den som blir träffad ökar sin health. Har man ION armor, magnetic ION armor och använder gauss pistoler och blir träffad framifrån så tar man aldrig någon skada. Man kan iofs använda vanliga pistoler, harpoon rifles, men det är max 80 st grejer man kan ta med på uppdraget och harpoon rifles känns dumt att ha på colony raids...

Till sist...

Forska på en calcinite (död). Då får du vibro blade och senare thermic lance, heavy thermic lance. Utan HTH-vapen blir det inte roligt mot tentaculats och lobster man längre fram. Calcinites förekommer bara i början av spelet eller på terroruppdrag på båtar med "mixed races" (sällsynt) så det är ganska kort tid man har på sig att få tag på en.

'

Ok, tack för tipsen! Skönt att du har alias Zrbit.

Har du liknande tips till ettan också?

PS. Tvåan är rätt mycket svårare än ettan va? Eller är jag bara kass? DS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT
Jag hittade en lösning på problemet med segheten:

Find "dosbox.conf in ...\Steam\steamapps\common\xcom ufo defense and open it with a text editor (notepad).

Find "cycles=auto limit 8000" and either remove "8000" or replace it with a range between 20000 and 30000.
(Note: Increasing the rate, or altering this setting may make the game unplayable if set too high or too low.)

Jag provade att ersätta siffran 8000 med 30000 och det funkade fint. Nu är det spelbart!

Man tackar, detta ska testas ikväll!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att Jagged Alliance 2 Gold finns på cdon.com för 49 riksdaler och dessutom har de fraktfritt fram till 10 augusti.

Eftersom jag älskar X-Com så måste jag testa Jagged Alliance 2.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ja, kostar det 49kr och du tycker om turbaserad strategi skulle jag definitivt säga att det är värt ett köp. Som sagt, spela igenom original först om du känner för det, skaffa sedan 1.13 "patchen" och kör igenom igen. Även om det i grunden är samma spel så är upplevelsen i det närmaste som att spela en expansion (som för övrigt ska följa med Gold i form av den officiella expansionen Unfinished Business), och strategin som krävs blir faktiskt ganska olik p.g.a. ändringarna. Sen om du känner för det så kan du alltid leka med den externa datan och justera en hel del som du själv vill.

Permalänk
Medlem

Jag kollade var jag köpte Jagged Alliance: Wildfire 6 och det var från www.funstore.cz (men där verkar det vara slut)
Så det var nog cz som var enda land som fick sälja det på engelska.
Här finns lite info:
http://www.ja2.de/wf/en/features.html
och här...
http://www.zuxxez.com/game_projects/project.php?l=en&game=16

Kolla med Zuxxez om det finns kvar att köpa på engelska.

En av de bästa grejerna med Wildfire 6 är att upplösningen är höjd till hisnande 1024x768...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johej
En av de bästa grejerna med Wildfire 6 är att upplösningen är höjd till hisnande 1024x768...

wow episk uppgradering av upplösningen.

Men vad är skillnaden mellan Jagged Alliance 2 och Wildfire 6?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Wildfire är i princip en mod. Den största förändringen vad jag kommer ihåg (var ett par år sedan) är att kartan har bytts ut, så det är mest utseendet som är annorlunda. Jag har också minnen av att det var mycket mer byggnader överallt, vilket jag upplevde som irriterande när det begav sig, men det är möjligt att det var en annan mod (ett namn med "urban" i flyter omkring i mitt minne). Spelstilen i övrigt är dock i det närmaste identisk med originalet vad jag kommer ihåg.

Jag är inte säker, men jag har för mig att det inte gick att köra 1.13 med Wildfire versionen. Om valet står mellan Wildfire och JA2 (med eller utan Gold) skulle jag definitivt valt det senare och skaffat 1.13 patchen. Det finns en anledning till att jag gav upp Wildfire, medan jag fortfarande plockar fram JA2 1.13 då och då.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det inte är så att Wildfire 5 är i princip en mod, men att Wildfire 6 faktiskt är ett "nytt" spel.

Skillnaderna finns i en av mina länkar ovan...

Vilken upplösning går 1.13 modden i? 800x600?

(Jädrigt mycket Off Topic här, ursäkta)

XCOM FTW!

Permalänk
Medlem

>Har du liknande tips till ettan också?

Det är ungefär samma stil i ettan som i tvåan. Utnyttja alienbaserna som "träningsläger" och "påfyllning av Elerium och pengar" när aliens kör sina "alien supply"-uppdrag, dvs attackera ett UFO som redan landat vid basen.

Minns inte hur det är i ettan, men i tvåan ser man vilken sorts alien det är som bygger basen (brukar dyka upp ett eller två av de största samt ett eller två av de näst största UFOna, eller rättare sagt USOna). Den ras som bygger basen är också den ras som bemannar alien supply (colony supply i tvåan).

Det är dumt att låta Etherals respektive Lobsterman bygga baser, de är svåra fiender i början och även längre fram.

Bra tips till ettan är väl..

Forska fram laser rifle så fort som möjligt. Oändligt med ammo och Sectopods (lite som Bio-Drones i tvåan fast mycket större och utan flygförmåga) är känsliga för laservapen.

Laser rifle är kanske det bästa vapnet i alla tre X-COM spelen. Autofire, rätt hög skada och oändligt med ammo. Iofs har Devastator cannon i trean oändligt med ammo och högre (75 vs 60) skada men ingen autofire plus att det "kostar" rätt mycket TU att använda den.

Forska fram psi-lab så fort som möjligt. Forska på en alien som kan attackera med psi. Sectoid leader, commander och Etherals. Så fort man har några soldater med 80-100 i psi strenght så kan man träna upp dem, ha dem resten av spelet.

Kör även med granater och gevär och senare laser rifles. Mycket lättare att bära än t ex heavy cannons med HE-ammo. Plus att man kan sätta timer på granaterna. En nackdel är förstås att en granat tar upp en plats av de 80 föremål man kan ta med sig, så heavy/auto cannons har sin fördel där, 14 "granater" om man tar HE-ammo, i varje clip.

>PS. Tvåan är rätt mycket svårare än ettan va? Eller är jag bara kass? DS.

Ja tvåan är väldigt mycket svårare. Särskilt research tree. I ettan går det inte att göra misstag men i tvåan kan man verkligen ställa till det för sig. Det kanske framstår som fusk, men att ha hela trädet framför sig medan man spelar är inget att skämmas över. Det är många bra saker man kan missa och som inte går att hämta igen senare utan man får starta om på nytt.

Permalänk
Medlem

Jo 2:an är lite svårare än 1:an.
Alltid kul att möta lobsterman runt ett hörn i början heh... >_<
Och sen som Zrbit säger om research, man kan verkligen göra fel där dvs man tar saker i fel ordning.
Man ska prioritera bra vapen och rustning tycker jag.

Men det mest sega med 2:an är lastfartygen när man har en älg kvar att döda... tar lite tid ibland att hitta den sista..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag undrar om det inte är så att Wildfire 5 är i princip en mod, men att Wildfire 6 faktiskt är ett "nytt" spel.
Skillnaderna finns i en av mina länkar ovan...
Vilken upplösning går 1.13 modden i? 800x600?

Sammanfattning av 1.13. Så jo, det har en hel del. Det finns också en del extra saker som inte finns med i den officiella releasen som man kan ladda ner som tillägg (läs deras forum).

Förresten, ett par år sedan så upptäckte jag Project Xenocide, som är (ska/skulle bli?) en open-source remake av första X-Com spelet. Det såg lovande ut, men jag tror det stannade av.

Permalänk
Medlem

Dinoman, köpte du även X-COM: Terror From the Deep när du köpte X-com: Enemy Unknown på Steam?

Vill bara ha det verifierat att det fungerar på Windows 7 (för det står inte det på Steam).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Dinoman, köpte du även X-COM: Terror From the Deep när du köpte X-com: Enemy Unknown på Steam?

Vill bara ha det verifierat att det fungerar på Windows 7 (för det står inte det på Steam).

Japp man kan köpa ett paket med ett gäng X-com-spel för typ 14,99£.

För mig fungerar det helt smärtfritt och jag sitter med Windows 7 RC.

Här har du två skärmdumpar som bevis.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

EDIT: Tar bort mitt inlägg då det fanns en hel egen tråd om detta.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem

Lite onödigt att necroa den här tråden när det redan finns en tråd för det nya:
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1077205-f...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Kul att se att så många fortfarande spelar XCom 1 & 2!

De släpptes på den tiden när jag pysslade med piratikopior, så jag har inte spelen. Men vill ha dem.
Läste någonstans att de betraktades som "abandonware", http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware.

Efter lite Googlande hittade jag dem, tillsammans med en massa andra pärlor (MoM, Ultima Underworld 1 & 2, Dune 2, WarCraft 1 & 2...)
Nu säger ni att ni köpt dem?

Hmmm, har jag månde piratvara i min annars fullt lagliga spelburk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Kul att se att så många fortfarande spelar XCom 1 & 2!

De släpptes på den tiden när jag pysslade med piratikopior, så jag har inte spelen. Men vill ha dem.
Läste någonstans att de betraktades som "abandonware", http://en.wikipedia.org/wiki/Abandonware.

Efter lite Googlande hittade jag dem, tillsammans med en massa andra pärlor (MoM, Ultima Underworld 1 & 2, Dune 2, WarCraft 1 & 2...)
Nu säger ni att ni köpt dem?

Hmmm, har jag månde piratvara i min annars fullt lagliga spelburk?

De räknas inte som abandonware. Steam säljer spelen:
http://store.steampowered.com/search/?snr=1_5_9__12&term=x-com
Om du hittade dem på nätet så är det piratkiopior ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

De räknas inte som abandonware. Steam säljer spelen:
http://store.steampowered.com/search/?snr=1_5_9__12&term=x-com
Om du hittade dem på nätet så är det piratkiopior ...

14.99€ för de fem spelen, ett måste!
Tack!

Permalänk
Medlem

Förhandsköpte precis på steam. Någon annan än jag som är sinnessjukt sugen? Har väntat på det här sen X-COM Apocalypse släpptes 1997.

Permalänk
Medlem

Går att förköpa på www.greenmangaming.com (steamkod) för 36$ (ca: 237kr) om man uppger koden GMG20-27J4Z-8NXHO (går ut 25/9). Därefter har de ett annat återköpserbjudande (http://www.greenmangaming.com/xcom-deal/) som gäller fram tills 1 okt, då blir priset 36.99$ (ca: 244kr).

Hur som haver, billigt!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Förhandsköpte precis på steam. Någon annan än jag som är sinnessjukt sugen? Har väntat på det här sen X-COM Apocalypse släpptes 1997.

Japp! Har förbeställt "Special Edition" eller vad det nu hette. Däremot så är jag nästan lite sugen på att köpa även en konsolversion. Har sett spelvideos och kan helt klart se att det passar alldeles utmärkt att köra X-com på projektorn, hemmabion och slappa i soffan medan man lirar. Får se hur det blir med det... Hade det funnits nån form av collector's på konsol hade jag köpt den. (ville ha collector's bara för att jag spelade Xcom1 så himla mycket på mitten av 90talet och tycker det är kul att någon plockar upp det gamla goda IPt igen).

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom demot för ett par timmar sedan och förbeställde det direkt efter jag lirat färdigt. Jag mös igenom hela gameplayen då jag har spelar alla gamla UFO/XCOM spelen som fanns förr på den gamla goda tiden Jag tror att det kan bli bra men det kan aldrig bli lika bra som originalet:

Tips: Köp XCOM på Greenmangaming med denna voucher: GMG25-EVFWS-4Z4ZN

Då kostar det ca 230:-

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Ny interaktiv trailer för oss som väntar ivrigt...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Ny interaktiv trailer för oss som väntar ivrigt...

http://www.youtube.com/watch?v=93M_fLmmecU&feature=player_emb...

Knapp vecka kvar nu... det har varit en lång väntan sedans första Xcom. ;D

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"