Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
"Tyvärr" så är det överlägset FPS kungen på konsol, då hela multiplayer funktionen är underbar där.

Men som du säger, om det hade varit dedicated servers och modstöd till PC hade spelet varit komplett.

Jupp jag förstår fullkomligt det, på konsol är pingen aldrig ett problem ändå då man har dålig kontroll över vart man skjuter, och ett dedicated system är alldeles för krångligt. Men Men, kontakta IW och namnlista? Sno koden från COD4 kan inte vara hela världen, patcharna måste ju ha nått att göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Men Men, kontakta IW och namnlista?

Du missade hela pre-release grejen eller? Det var typ 250 000 som hade skrivit på för dedicated servers till PC.

Hittade listan: http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

jo jag vet, och jag är med på den,

Kanske PST Joker måste göra en dedimod så att IW kan rippa den? Helt utan creds förstoss!

Permalänk
Medlem

HATAR MW2!!! Ändå måste jag spela skiten:confused:
Mycket problem och värre och fler blir det. Nu börjar ljudet försvinna mitt under ett game. Funkar igen när MW2 startas om.

Skulle jag köpa MW2 idag?? NEJ ALDRIG!!

COD 4 = "if ain´t broken why fix it?"

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

måste bara kolla med er som lirar klanspel, hur går ni tilväga för att parta ihop er med motståndar laget, detta har jag suttit och grubblat på ett bra tag.

Hur tusan gör ni

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

En person bjuder in till spel. När alla som du vill ha med i "ditt" lag är inne i lobbyn så väljer du "find game" och sedan det spel du vill spela.

Poff!! så är ni i samma lag.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag hade rejäla problem med mw2 när jag skaffade det.

Datorn startade om sig efter bara ett par minuters spelande.
Ibland startade den om sig innan jag kommit ur lobbyn.
Till och med när jag körde i "Gamesafe mode"
Detta var hemskt irriterande och inga svar på nätet fanns att få.

Vissa antydde att mitt nätagg inte hängde med. Andra antydde att en formatering skulle fungera osv osv.

Efter otaliga felsökningar och uppdateringar av diverse drivrutiner mm. så avinstallerade jag alla spår av Nvidias drivisar. Sen installerade jag drivisarna som följde med mitt kort (8600GTS) och vips så fungerade spelet att spela på högsta upplösning utan att bli utkastad eller rebootad.

Svaret var alltså att använda mig av nästan 2 år gamla drivisar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeds
En person bjuder in till spel. När alla som du vill ha med i "ditt" lag är inne i lobbyn så väljer du "find game" och sedan det spel du vill spela.

Poff!! så är ni i samma lag.

Jo absolut det vet jag, men det är juh för publik, hur gör jag om vi säger att jag hittar nån på IRC som jag och mitt lag vill lira emot? gör jag på samma sätt då bara de att jag joinar den personen i fråga som jag vill spela emot?

Hur blir det då med lagen samt lobbyn, följer min lobby med automagiskt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Jo absolut det vet jag, men det är juh för publik, hur gör jag om vi säger att jag hittar nån på IRC som jag och mitt lag vill lira emot? gör jag på samma sätt då bara de att jag joinar den personen i fråga som jag vill spela emot?

Hur blir det då med lagen samt lobbyn, följer min lobby med automagiskt?

Aha... bra fråga som jag tyvärr inte besitter svaret på. Sry!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Jo absolut det vet jag, men det är juh för publik, hur gör jag om vi säger att jag hittar nån på IRC som jag och mitt lag vill lira emot? gör jag på samma sätt då bara de att jag joinar den personen i fråga som jag vill spela emot?

Hur blir det då med lagen samt lobbyn, följer min lobby med automagiskt?

Man startar upp ett private game och alla som skall spela joinar lobbyn, båda lagen dvs. Genom steam friends då enklast, räcker med att en av ens vänner joinar lobbyn så kan man joina genom han. Finns även möjlighet att välja ett lösenord så man slipper att obehöriga går med i spelet.

Man väljer sin config och drar igång spelet, när spelet startats så har man möjligheten att välja lag. Man väljer sida beroende på vilken man i förhand tilldelats inför spelet och så är det bara att köra på.

Fungerar faktiskt grymt bra så länge den som hostar har en bra lina.

EDIT: Vi brukar köra så då vi ibland är en grupp på 10 vänner som spelar tillsammans, dock så brukar vi nyttja slumpgeneratorn för att slumpa ut lagen.

_____________

Är förvånad över att så många har så stora problem med att connect från lobby, rejält dålig ping, fuskare etc.

Jag har själv spelat mycket och stöter sällan på några större problem med något av det. Fuskare stöter jag på ytterst sällan, pingen kunde varit bättre men i de flesta tillfällena acceptabel och har endast problem med att komma in i ett game om vi är 8/9 pers och ska joina groundwar.

Sen så kan jag tilläga att jag brukar få hosta kanske 1/3 av gångerna eller oftare så inte konstigt att pingen är bra i många fall. Förstår inte varför dock då en eller flera av vännerna jag spelar med sitter med 100/100 och jag har endast 24/1.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Borde nästan betraktas som fusk att hosta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Borde nästan betraktas som fusk att hosta!

http://img705.imageshack.us/img705/8152/hostmw2.jpg

Ja, det är löjligt hur mycket bättre man blir. Spelade häromdan, blev host tre gånger i rad:

68/11 - 56/10 - 72/18

Säg vad ni vill, fusk, tur etc, men man har helt klart stor fördel att vara host.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

68/11 e rätt najs score asså, klarade jag inte ens på COD4, å det spelade jag alldeles för mycke!

Permalänk
Medlem

Får man en vettig ping så är det inte så jättesvårt att få bra scores tycker jag. Mycket dåliga spelare i MW2 tycker jag, betydligt fler än i MW1.
Har matcher med 62-2, 51-8, 46-4 tex utan att vara Host.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Sen så kan jag tilläga att jag brukar få hosta kanske 1/3 av gångerna eller oftare så inte konstigt att pingen är bra i många fall. Förstår inte varför dock då en eller flera av vännerna jag spelar med sitter med 100/100 och jag har endast 24/1.

Är det du som bjudit in honom? Tror att den som är partyleader har mycket större chans att bli host nämligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Är det du som bjudit in honom? Tror att den som är partyleader har mycket större chans att bli host nämligen.

Kan stämma då jag oftast sköter partyt och av någon dum anledning får ta rollen som host trots att jag inte har någon bra upplina.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Borde nästan betraktas som fusk att hosta!

http://img705.imageshack.us/img705/8152/hostmw2.jpg

Hur får man så många bars i "ping" tabellen? I min dator så är tre tjocka gröna det högsta.. Är det något man ska ändra i options kanske?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaderkung
Hur får man så många bars i "ping" tabellen? I min dator så är tre tjocka gröna det högsta.. Är det något man ska ändra i options kanske?

Finns förklarat tillbaka i denna tråd. Kommer inte ihåg vart men kanske runt sida 25 (+-10 sidor )

Du måste gå in i config mappen och ändra lite text.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaderkung
Hur får man så många bars i "ping" tabellen? I min dator så är tre tjocka gröna det högsta.. Är det något man ska ändra i options kanske?

http://www.gamefaqs.com/boards/genmessage.php?board=951942&to...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players

Gå in i config_mp

Leta rätt på cg_ScoresPing_Interval och välj hur mycket varje bar ska representera

Leta efter cg_ScoresPing_MaxBars och välj hur många bar du vill ha.

Permalänk
Medlem

tilläggas ska att max antal bars e 10 och man brukar köra 20ping per bar.

Permalänk

Tyckte 10 bars blev för mycket och eftersom det inte alls är ovanligt att man kör på 200+ i ping så hjälper inte mätarna så mycket.

Jag kör 6 Bars med 40ping/bar

Permalänk
Medlem

har jag högre än 100 ping leavar jag på dirren.

Permalänk

Tack, men hur fasen öppnar jag filen? Den vill öppnas i office

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

högerklicka>öppna med...>WordPad

Permalänk

öppna med notepad

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk

Funkade fintfint.. Har dock hänt två ggr nu sedan dess att det iw...mp fått ett problem och avslutas random när en match ska startas.. Aldrig hänt innan :S

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har fler märkt av att det har blivit svårare att joina spel sen senaste patchen? det är lite 50/50 om jag kommer in eller om jag får timeout.

Permalänk
Medlem

Båda era problem beror på att steam.dll slutar fungera om man agerar som host. När hosten laddat klart kommer Windows musen upp som om något i bakgrunden har blivit "mer prioriterat". I detta fall är det felmeddelandet att steam.dll slutat fungera.

De som inte är host, utan väntar på att hosten ska ladda klart (Awaiting Connection....) ser det som om hosten laggat ut (Connection Timed Out) medan hostens spel i själva verket har krashat.

Trevligt med fler buggar Infinity Ward, tummen upp för det (y)

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Är det bara jag eller har fler märkt av att det har blivit svårare att joina spel sen senaste patchen? det är lite 50/50 om jag kommer in eller om jag får timeout.

Jepp, man kommer in i lobbyn, spelet börjar "awaiting connection" sen rullar den till 15-16 sek kanske, sen "DISCONNECT". Vilket piss!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar