Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Medlem

Nice!

Bara till att beställa nu då!
Snyggt jobbat Fractal Design...

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Wow! Jag ångrar nästan att jag köpte ett p183, det här ser riktigt bra ut, och bra pris!

Permalänk
Medlem

Wow. Vill gärna ha en swec recension på denna.

Permalänk
Medlem

Någon förutom jag som stör sig lite på frånvaron av bra mATX-chassin?

Detta chassi i mATX-utförande, med bara en 5,25" plats, 2x120mm fläktplatser i fronten, 1x120mm i bak och inga hål i tak/sidor skulle jag köpa flera stycken av direkt oavsett pris

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
Fläktkontroller (Zalman ZM-MFC1 Plus) i fronten, skära i dämpningen eller helt och hållet kört?

Bumpar den frågan, sitter själv med en Zalman ZM-MFC1 och funderar om den får plats?

Väntar ruggigt förväntansfullt på en recension av SweC, förhoppningsvis så blir det till att lägga en beställning så fort den är läst! Ligger nämligen redan i kundvagnen och väntar, hehe!

Permalänk
Medlem

Verkar va ett grymt chassi så har beställt ett från Dustin nu och fick det tom billigare pga studentrabatten. 656kr inkl fri frakt är ju som hittat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoppilev

Väntar ruggigt förväntansfullt på en recension av SweC, förhoppningsvis så blir det till att lägga en beställning så fort den är läst! Ligger nämligen redan i kundvagnen och väntar, hehe!

Samma här

Egentligen ligger chassi längst ner på köplistan men det här måste bara has, spec. när det kostar 695:-

Edit: Beställde ett från inet, kunde inte vänta på en review
Att döma av bilderna är det värt 695 även om swec skulle ge kass kritik.
Den 15 oktober är det preliminära datumet då inet får in chassina

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

ser riktigt trevligt ut

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Inet.se har dom!

Permalänk
Medlem

Bumpar också min fråga: Vart ska den medföljande fläktkontrollen sitta? Pci? 5,25"? 3,5"?

Kan man styra de tre valda fläktarna individuellt eller styr man alla till samma varvtal?

Är detta fläktkontrollen? http://img6.imageshack.us/img6/6470/backupperrightsystem.jpg

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoppilev
Bumpar den frågan, sitter själv med en Zalman ZM-MFC1 och funderar om den får plats?

Tyvärr får du svårt att få plats med den om du monterar den längst ut. Det bör dock gå att montera den lite "in" i lådan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Bumpar också min fråga: Vart ska den medföljande fläktkontrollen sitta? Pci? 5,25"? 3,5"?

Kan man styra de tre valda fläktarna individuellt eller styr man alla till samma varvtal?

Är detta fläktkontrollen? http://img6.imageshack.us/img6/6470/backupperrightsystem.jpg

Den medföljande fläktkontrollen är mycket riktigt den du länkar till. Den monteras alltså i en av instickskortplatserna. Den kan styra maximalt tre fläktar, men inte individuellt, alla går på samma styrning så att säga.

Permalänk
Medlem

Beställd och betald från inet!

Ska fyllas med bland annat AMD Phenom II 955 BE
och HD5850.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Mindre formfaktor, mindre antal HDD-platser, mindre fläktplatser, billigare pris(på en mindre modell).

Drömma kan man, drömma ska man!

Kommer troligen köpa denna ändå, då jag är trött på mitt Mini P180. Var länge inne på ett Silverstone SG04, mest för storleken.

När man vill bygga ett soft mATX, vill man ha det bästa av flera världar. Ligga mellan ett välpresterande ATX-system i prestanda och en gaminglaptop i mobilitet. Utan att göra för mycket avkall på något av det. Det är vad jag känner och är på ständig jakt efter bättre lösningar.

Permalänk
Medlem

ingen review än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor
ingen review än?

Det är tre veckor tills de släpps!

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlade
Det är tre veckor tills de släpps!

oj juste

Permalänk
Medlem

Måste nog köpa det här chassit. Känns som "the one" priset är ju underbart för det man verkar få snyggt och diskret som attan precis som jag vill ha det. Sedan behöver jag VERKLIGEN ett chassi, min dator ligger på bordet utspridd. Väldigt jobbig att flytta om man ska på lan och dyl.

Tänkte köpa ett Antek p180/p182 men det känns meningslöst nu. Fractal Design fläktar ärgrymmt bra för sitt pris också, stöd de svenska företagen säger jag!

Permalänk

Då va det beställt plus 2 st 140 från fractal kör bara med deras fläktar så det ska bli kul å köra med deras chassi med prylbög som man är

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rendes
varför?
för lat för att trycka två gånger?

Det är då onödigt att strypa strömmen till alla komponenter i datorn, och slita onödigt mycket på dessa komponenter som resultat, än att använda en så basic och grundläggande egenskap som en reset-knapp.

Det sparar tid och slitage helt enkelt. Varför skulle man vara emot att det fanns en resetknapp?

Permalänk
Medlem

men vafan, nu måste jag ju köpa nytt chassi igen... Det här chassi t var ju riktigt snyggt! Det enda jag inte gillade var luckan fram, hade hellre sett den utan luckan, dock så satt ju powerknappen inte innanför luckan, så sålänge luckan sitter ordentligt fast när den e stängd så e det inga större bekymmer.

Men äntligen nån som fattat att man inte behöver 200 5.25 bays! underbart, mer fläktar i fronten mindre onödiga 5.25 bays

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Frontpanelen är gjord av en speciell form av plast med en ytbehandling som gör att den både känns och ser ut som borstad aluminium. Denna behandling används även på många mobiltelefoner på marknaden, med gott resultat.

Hur är stryktåligheten för detta material? Aluminium kan vara repvänligt, men det kan man ta när det är "äkta".

Gillar verkligen utseendet och lösningarna, framför allt vid den här prisnivån.

Permalänk
Medlem

Varför tre hela veckor

Permalänk

Beställde ett titan, vet inte riktigt vad jag ska ha det till men ev. ersätta mitt gamla Lian PC65.

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Avstängd

10 platser för HD känns lite overkill. 3st 5,25 platser är bra om man har en DVD samt en panel för fläktstyrning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D'Artagnan
10 platser för HD känns lite overkill. 3st 5,25 platser är bra om man har en DVD samt en panel för fläktstyrning.

Jag hittar "bara" 8st hdd platser? och det duger väll med 2 st 5.25 om du bara ska ha en dvd å en panel för fläktstyrning?

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
Jag hittar "bara" 8st hdd platser? och det duger väll med 2 st 5.25 om du bara ska ha en dvd å en panel för fläktstyrning?

Dessutom har den bara 2 5,25" platser
Grabben du citera borde kika lite noggrannare nästa gång

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut.

Visa signatur

Stationär: E8400 | ABIT IX38-QuadGT | 4 GB Corsair XMS 2 PC2-6400 | PowerColor Radeon HD 4850 512MB | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R2 | Win7 64
Bärbar: 17" MBP | Ubuntu/OSX

Permalänk

Vill ha hem det nu! Bara 22 dagar kvar...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Vilket ska jag ta, CM Storm Scout eller detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crizp
Vilket ska jag ta, CM Storm Scout eller detta?

Detta! Det mest prisvärda chassit på länge, riktigt bra lösningar på det mesta också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed