Tre miljarder transistorer i nästa Geforce

Permalänk
Medlem

Tror nog faktiskt att det kommer bli ganska jämt när det gäller spelprestandan(om man tänker prestanda per krona)mellan dom båda sidorna. När det komer till andra saker som GPGPU så lär Nvidia äga ganska hårt. Jag tror Nvidias nya krets kommer ge företaget stora inkomster eftersom dom stora pengarna knappast ligger i gaming.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

För att liknelsen med bilen ska fungera måste vi montera en quattrodrivlina (växellåda, differentialer drivaxlar och kardan) i vår volvo, nu är det dock så att quattro-systemets momentfördelarfirmware fått en uppdatering och känner att det inte matas av en audimotor och därför låser ingående axel vilket resulterar i att vår volvomotor inte fungerar.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackr
För att liknelsen med bilen ska fungera måste vi montera en quattrodrivlina (växellåda, differentialer drivaxlar och kardan) i vår volvo, nu är det dock så att quattro-systemets momentfördelarfirmware fått en uppdatering och känner att det inte matas av en audimotor och därför låser ingående axel vilket resulterar i att vår volvomotor inte fungerar.

Haha! Dock så var inte min liknelse om nvidias betende när det gällde dubbla gpus och en till physix. Dock om man ska tillämpa den på den så får man skriva den som du gör

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Det är lite så det fungerar. En part utvecklar något, sen tar andra parter del av det. Ska Dirt 2 Dx11 bli exklusivt för AMD för att de har varit med och utvecklat det? Är det den typ av utveckling du vill se? Där AMD och Nvidia köper diverse titlar och sedan gör allt de kan för att göra att spelen ser sämre ut och flyter sämre på konkurrentens kort?

Nu har dock inte Nvidia tagit bort något från konkurrentens kort, bara lagt till något till sina egna kort. BIIIG difference.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Nu har dock inte Nvidia tagit bort något från konkurrentens kort, bara lagt till något till sina egna kort. BIIIG difference.

Fast de har indirekt tagit bort AA från AMDs kort eftersom det uppenbarligen skulle gå att köra AA på AMD också, om inte Nvidia sagt nej till det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Det spelar väl egentligen mindre roll? Som någon sa; nvidias nya single-gpu kort kommer förmodligen spöa 5870, men aldrig 5870x2. Åter igen kommer det ta månader innan nvidia kommer lyckas få ut en x2 lösning på deras nya monsterkort. Jag ser massvis med hinder med att skapa en x2 lösning på nvidias kommande kort. 2008-2009 replay någon?

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fast de har indirekt tagit bort AA från AMDs kort eftersom det uppenbarligen skulle gå att köra AA på AMD också, om inte Nvidia sagt nej till det.

Nej, nu har du fel. Tydligen var det ju Nvidia som gjorde så att det började fungera (för båda korttillverkarnas kort). För att inte detta ska bli till ATis fördel så begränsade de senare sin egen funktion så den bara gällde Nvidiakort. Vilket de har all rätt till.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Måste väl ändå hålla med om att om NÅN som har Nvidia OCH ATI lär bli grinig att Nvidia förstör för dom? Vem fan gynnar det egentligen. Jag blir ju skeptisk till Nvidia när dom håller på och förstör för det folk redan har betalat för.

Fel diskussion, rätt hittar du här (http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...). Men ja. Håller med dig.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
kommer bli en ny gt200 vs 48xx-höst, gtx 280 (gt300) är bättre än ati's bästa singelkort, 4870(5870), men 4870x2(5870x2) var bättre än gtx 280(gt 300)

men en sak dock= ati kommer vara mest prisvärd

bara jag som tror på detta?

Jag tror på dig. =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Jag tror att nVidia papperslanserar i år för att få folk att inte köpa Radeon om de kan vänta på nästa GeForce.

AMD siktar givetvis på att torpedera nVidias lanseringsfest med en rejäl prissänkning och eventuella X2-kort.

håller med dig till fullo

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Japp, nvidia är små hitler wannabes så dom har inte varit intressanta sen jag fick reda på hur dom beter sig. Tycker detsamma om intel också, om ni vill veta mera om det kolla min signatur. Visst, alla företag i den storleken har betett sig som skit men intel och nvidia bra mkt värre än amd/ati.

Hade jag varit amd/ati så hade jag inte velat att någon som du skulle prata gott om företaget med tanke på vilka referenser du använder dig av.

OnT: 3 miljarder låter stort och varmt :/ Priset bryr jag mig inte om så länge den presterar bra men jag vill inte att det ska behövas en högljud kylanordning.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

1.7%

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Om nvidia inte tillåter 3 skärmar ser jag ingen anledning att skaffa ett geforce kort. Då jag vet att ati kommer stödja mig native.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Rolig ironi

Jag var långt från ironiskt, just nu är det enda sättet jag kan få 5040x1050 att köra med 182.50 "väldigt gamla drivrutiner". Så antagligen får man offra 5040x1050 med 3840x1204 om man vill köra nya drivrutiner, inte för att påpeka att tripleheaden kostade 3000kr vilket stort sett ett ati kort själv kommer kosta snart. Samt ge mig 5760x1080 :3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN:
Det är lite så det fungerar. En part utvecklar något, sen tar andra parter del av det. Ska Dirt 2 Dx11 bli exklusivt för AMD för att de har varit med och utvecklat det? Är det den typ av utveckling du vill se? Där AMD och Nvidia köper diverse titlar och sedan gör allt de kan för att göra att spelen ser sämre ut och flyter sämre på konkurrentens kort?

luiga har ju igentligen redan svarat.
Men bara undrar hur du tänker. Så det du menar (exempel) är att när ati utvecklar något nytt som eyefinity så ska dom dela med sig det till nvidia gratis?
( En part utvecklar något, sen tar andra parter del av det)

Exemepel Om nvidia går in och hjälper speltillverkarna att utveckla grafiken osv på spel och lägger en massa pengar på det. Ska ati sen också få ta del av de nya sakerna som nvidia utvecklat?

P1nGviN
Fast de har indirekt tagit bort AA från AMDs kort eftersom det uppenbarligen skulle gå att köra AA på AMD också, om inte Nvidia sagt nej till det

Som luiga sa:
Tydligen var det ju Nvidia som gjorde så att det började fungera (för båda korttillverkarnas kort). För att inte detta ska bli till ATis fördel så begränsade de senare sin egen funktion så den bara gällde Nvidiakort. Vilket de har all rätt till.

Permalänk
Hjälpsam

Åter till GT300.
Det skall enligt ryktena komma med en minnesbus på 384 ledningar och 1.5, 3 och 6 GiB, internminne.
1.5 kan jag förstå, 3 känns i överkant men vad sjutton skall dom med 6 GiB till? Tessla?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Nu väntar jag på nVIDIAs groda, det är ju lika självklart som julen... syftar inte på grafikkortet utan på deras dumma kommentarer/bortförklaringar.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
1.7%

Vettigt inlägg, vad menar du?

Permalänk

Haha ska bli kul att se detta kortet! Det värkar bli rejäla doningar om man får tro vad som står :).

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Många som uttalar sig utan att ha någon grund alls för sina påståenden.

Shine on you crazy diamonds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Åter till GT300.
Det skall enligt ryktena komma med en minnesbus på 384 ledningar och 1.5, 3 och 6 GiB, internminne.
1.5 kan jag förstå, 3 känns i överkant men vad sjutton skall dom med 6 GiB till? Tessla?

Enligt informationen de släpper på den officiella hemsidan ska följande mening, jag citerar, stämma. "We can assure you that with our 6gb graphics card your penis will be longer than anyone has even heard of before". Ja där ser man, står dock inget om hur den presterar gentemot de andra versionerna.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Re: Tre miljarder transistorer i nästa Geforce

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Nvidias konkurrent till Radeon HD 5800-serien kan bli en riktig bjässe. Nya rykten avslöjar en krets med över tre miljarder transistorer.

Läs nyheten

vill ha , vill ha!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

En pixlad photoshop-bild och alla tror att det betyder något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Värst va du är skygg av dig.

Dessutom är just Fermi mera känd för att ha utveckla den första kärnreaktorn.

kanske har att göra med kortets strömförbrukning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Jag har inte jobbat i branschen och jag är inte 12 år. Men jag vet en sak; företag finns till på grund av mig och andra konsumenter. De är existerar för att tillföra ting i mitt liv. Om de har en affärsmetod som f ö r s ä m r a r min tillvaro som konsument så har de precis agerat utifrån helt fel principer och

O.S.V.

Nu finns väl inte företagen till för att enbart tillfredsställa DINA behov. Just du kanske ingår i ett kundsegment som inte är prioriterat. Nvidia verkar ju faktiskt tillfredsställa en mycket stor del av marknaden då de faktiskt har en större marknadsandel än AMD. Det betyder inte att alla är helt nöjda, det kommer alltid finnas de som tycker saker är för dyrt, för dåligt, för varmt osv. Det betyder inte att de agerar utifrån fel principer. Många verkar ju helt klart tycka att deras produkter är bra och är villiga att betala utsatt pris för detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Vettigt inlägg, vad menar du?

http://www.semiaccurate.com/2009/09/15/nvidia-gt300-yeilds-un...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Hellre en stor monolithic GPU för 6k som denna gång (inte som förra GTX 280 vid release) presterar lika bra som 5870 X2 för 6k istället för en GX2 modell för ca 8-10k

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Citat:

Rent skit snack.

Charlie "The Clown" ska man inte lita på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

1.5 kan jag förstå, 3 känns i överkant men vad sjutton skall dom med 6 GiB till? Tessla?

Till Tesla och Quadro.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skulle du inte lita på allt som finns publicerat på en sida som kallar sig SemiAccurate

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Rent skit snack.

Charlie "The Clown" ska man inte lita på.

http://pici.se/pictures/large/VbTjWejrQ.jpg

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
http://pici.se/pictures/large/VbTjWejrQ.jpg

Din diskussions förmåga reflekterar din karaktör.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."