Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Istället för ISO1600 så skulle det bli bättre om du tog ISO100 och en tid på 8min, vilket blir samma som ISO1600 och 30sec. Men antar att du inte kan ha längre än 30sec, blir att ta någon typ av extern avtryckare och köra på bulb.

Vet inte om jag hade orkat ligga där i 8 minuter Det var faktiskt ganska kallt ute. Runt -8

Permalänk
Medlem

Gillar 2an skarpt, får Clockwork Orange vibbar av den

(http://www.filmreference.com/images/sjff_01_img0111.jpg för de som inte sett filmen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Redigeringen funkar, känns lite för centrerad bara.

Provade att klippa lite i bilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Provade att klippa lite i bilden

http://www.stereo.se/magnus/misc/bridge_of_no_return_klippt.j...

Jag tycker den var mycket bättre centrerad. En typisk bild som ska vara centrerad enligt mig. ALLA bilder måste ju inte följa gyllene snittet...

Permalänk
Medlem

1 och 4 känns överflödiga tillsammans med 2 och 3.

2 och 3 är bra bilder, men 1 och 4 är bara photoshop. Ettan har t ex en skylt mitt i bilden som snor all uppmärksamhet från linjespelet; vet inte riktigt var du vill att man ska titta. På skylten eller följa linjerna. Inte bra.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
1 och 4 känns överflödiga tillsammans med 2 och 3.

2 och 3 är bra bilder, men 1 och 4 är bara photoshop. Ettan har t ex en skylt mitt i bilden som snor all uppmärksamhet från linjespelet; vet inte riktigt var du vill att man ska titta. På skylten eller följa linjerna. Inte bra.

Tack för kommentarerna!

Vad menar du med överflödiga? Det är foton jag tog, gillade, och la upp. Är inte menat som en balanserad utställning.

Nr. 1 gillar jag hur linjerna för en till skylten, och sen vidare.

Nr. 3 och 4 är importerade i Lightroom, förminskade och uppladdade. 100% oredigerade, så vet inte vad du syftar på där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Jag tycker den var mycket bättre centrerad. En typisk bild som ska vara centrerad enligt mig. ALLA bilder måste ju inte följa gyllene snittet...

Precis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Tack för kommentarerna!

Vad menar du med överflödiga? Det är foton jag tog, gillade, och la upp. Är inte menat som en balanserad utställning.

Nr. 1 gillar jag hur linjerna för en till skylten, och sen vidare.

Nr. 3 och 4 är importerade i Lightroom, förminskade och uppladdade. 100% oredigerade, så vet inte vad du syftar på där?

Överflödiga i den mån att de drog ner de andra två bilderna rejält då de kändes mer som lite höftskott, inte så genomtänkta. Typ ettan där med skylten mitt i smeten som stör linjespelet (tycker jag iaf). Samt fyran som är en bild på ett cykelhandtag(?).

Kanske är lite hård, men säger bara vad jag tycker.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än å hålla med dig om ettan. Hade varit mysig för övrigt men med den där skylten så finner jag ingen harmoni och lugn i bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aa, är klart man ska säga vad man tycker. Tyckte mest det var lite svårtolkad kritik. Cykelhandtaget kom med bl.a. för det kändes malplacerat där i gräset. Är ett foto dåligt bara för att motivet är ett cykelhandtag?
Skylten tycker vi helt enkelt olika om! Dock var inget av dem höftskott utan tanke, båda har en tanke, som dock kanske inte är lika uppenbar för alla.

Kul att du gillade de andra 2 iallfall!

EDIT, slänger med ett skräpig bakgård jag gick förbi idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
Aa, är klart man ska säga vad man tycker. Tyckte mest det var lite svårtolkad kritik. Cykelhandtaget kom med bl.a. för det kändes malplacerat där i gräset. Är ett foto dåligt bara för att motivet är ett cykelhandtag?
Skylten tycker vi helt enkelt olika om! Dock var inget av dem höftskott utan tanke, båda har en tanke, som dock kanske inte är lika uppenbar för alla.

Kul att du gillade de andra 2 iallfall!

EDIT, slänger med ett skräpig bakgård jag gick förbi idag.
http://farm3.static.flickr.com/2511/4170188618_d7f4b4674a_o.j...

Jag gillade ettan, tycker den gula randen och blå skylten har en skön kontrast mot varandra med den gråaktiga bakgrunden.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Måste bara säga att jag verkligen gillade dina bilder, framförallt ettan och tvåan men den du la ut sen var riktigt fin den med. svårt att säga vad det är jag gillar, men känslan de förmedlar tror jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Testade motljusegenskaperna hos Sigma EX 12-24 i Stockholms skärgård

Klicka för större

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Testade motljusegenskaperna hos Sigma EX 12-24 i Stockholms skärgård

http://toxen.mine.nu/gallery3/var/resizes/panorama/sthlm_pan....
Klicka för större

Vette fan om man kan kalla stockholm för skärgård. Annars var den väl trevlig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vette fan om man kan kalla stockholm för skärgård. Annars var den väl trevlig Skulle nog rekommendera ett uv- eller polaroid-filter så du slipper regnbågsflikarna när du tar bilder mot solen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Problemet är då att den vinjetterar så förbannat om man sätter på ett filter vid de kortare brännvidderna. Går man över 18-20mm så borde man slippa det dock. Här kommer en till i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Problemet är då att den vinjetterar så förbannat om man sätter på ett filter vid de kortare brännvidderna. Går man över 18-20mm så borde man slippa det dock. Här kommer en till i alla fall
http://toxen.mine.nu/gallery3/var/albums/architecture/svriksd...

Riktigt snyggt!

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Problemet är då att den vinjetterar så förbannat om man sätter på ett filter vid de kortare brännvidderna. Går man över 18-20mm så borde man slippa det dock. Här kommer en till i alla fall
http://toxen.mine.nu/gallery3/var/albums/architecture/svriksd...

Köp då ett "slim"-filter... de är tunnare.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Köp då ett "slim"-filter... de är tunnare.

Visst tjänar man kanske någon mm på brännvidden då. Men objektivet är ju designat så att det har ett fast motljusskydd och för att få på ett filter så måste man klämma på den medföljande filterhållaren (som en hylsa man trär utanför motljusskyddet) som bara den vinjetterar. Så bara att få möjligheten att klämma på ett filter gör ju att det är kört. Men visst skulle ett slim-filter vara bättre än ett icke-slim

Permalänk
Medlem

Det var tråkigt. Själv hoppas jag på ett polaroidfilet till min Cosina 19-35mm f/3.5-4.5 nu i jul Ett billigt men enligt mig mycket trevligt objektiv. http://www.amazon.com/Cosina-19-35mm-3-5-4-5-Angle-Canon/dp/B...

Visa signatur
Permalänk

Hade ingenting och göra igår, så här kommer det en bild från mig.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att testa ett gammalt Nikon 85mm objektiv (I metall).

Edit: En till.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk

Var på lucia konsert med en kompis idag. Tagen med en Pentax K7 och zoom kitobjektivet

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Var på lucia konsert med en kompis idag. Tagen med en Pentax K7 och zoom kitobjektivet

http://pici.se/pictures/QuecArSLQ.jpg

Är det inte lite väl tidigt med lucia redan idag. Är väl på lördag/söndag det är (ingen superkoll men nått i den stilen ska det vara).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Jag gillade ettan, tycker den gula randen och blå skylten har en skön kontrast mot varandra med den gråaktiga bakgrunden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vildangel
Måste bara säga att jag verkligen gillade dina bilder, framförallt ettan och tvåan men den du la ut sen var riktigt fin den med. svårt att säga vad det är jag gillar, men känslan de förmedlar tror jag.

Tack så mycket!

Far och dotter:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Är det inte lite väl tidigt med lucia redan idag. Är väl på lördag/söndag det är (ingen superkoll men nått i den stilen ska det vara).

Jo, men det är skolelever som håller i detta. Så jag tror inte dom skulle vara så förtjusta i att vara i skolan på en söndag dock

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Nej iofs men de kunde ju ha väntat tills imorn om inte annat. Min mamma ska tydligen kompa ett luciatåg på sitt jobb imorn iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Nej iofs men de kunde ju ha väntat tills imorn om inte annat. Min mamma ska tydligen kompa ett luciatåg på sitt jobb imorn iaf.

Jag tror att de är minst lika osugna på att gå till skolan på en lördag
Är ju trots allt hela skolan som berörs.

Permalänk
Medlem

Till en liten tävling (sporttema)