Permalänk
Medlem

Htc Hd2

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=238448&st=...

Blir nästa inköp helt klart utan att tveka:D

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Den verkar riktigt nice, meen WM 6.5 :/ Efter att ha använt min TyTn II alldeles för länge vill jag absolut inte ha WM igen. Tyvärr, får bli att vänta lite till för min del.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Det är ju HTC... Uppenbart att dom vill kränga en WM lur istället för att direkt gå på en Android, enkel matte: dubbla försäljningen!

Permalänk
Medlem

Har ni sett wp 6.5? STOOOOOOR förbättring,

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Har ni sett wp 6.5? STOOOOOOR förbättring,

Ja jag har kört med den i några månader, håller med om att det är en förbättring och att det flyter på ganska bra nu, speciellt med hemgjorda ROM's. Men det är mer hela upplevelsen, inte alls samma inriktning på "stores" som Android och iPhone OSX har, svårtillgängliga program tycker jag. Annars kul att testa något annat på nästa mobil

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Microsoft lär ju vilja börja konkurera... Men Android kommer nog slå dom ändå. Och iPhone är övelägsen.

Permalänk
Medlem

Ja håller med wp 6.1 är rent ut sagt skit. Har en omnia nu o håller på bli galen på den för det är så litet:S
Håller med, iphone har den bästa använadupplevelsen. Men det allra största minuset är helt klart att den har väldigt begränsad multitasking. Tex med spotify. Måste stänga ner hela programmet för att tex skriva sms. Där faller den telefonen för mej.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

kommer säkert bli apdyr, så har håller mig till HTC touch2 så länge

Permalänk
Medlem

WM e kasst. hade OMNIA och HTC touch diamond innan och klarade inte av det. gick till iphone 3G and i'll never go back!

men måste erkänna att den nya htc:n såg riktigt trevlig ut, men undra varför? Jo, för att alla mobil företag försöker få sina telefoner att bli Iphone kopior!

Iphone <3

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte var alla trådar ska utvecklas till ett iphone vs resten av världen hela tiden?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
men måste erkänna att den nya htc:n såg riktigt trevlig ut, men undra varför? Jo, för att alla mobil företag försöker få sina telefoner att bli Iphone kopior!

Eller hur? Så typiskt att alla tillverkare helt plötsligt ska envisas med en skärm och knappar! Den har säkert en liten kamera på baksidan också, hade inte förvånat mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkligen verkligen synd att de inte kör android istället.
HTC Heros mjukvara i HTC HD2 = Klockrent köp, nu lutar det åt varken eller.
HTC Hero är för ful för att lägga ut så mkt pengar på

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Xperia X3 kommer ju köra android och ha i princip samma specs som HD2, men den lär ju inte komma förrän nästa år.

Men en sådan lär det bli för mig iaf, ser sjukt fin ut om bilderna stämmer.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Jag fattar inte var alla trådar ska utvecklas till ett iphone vs resten av världen hela tiden?

för att det ÄR iPhone mot alla andra hela tiden?:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
för att det ÄR iPhone mot alla andra hela tiden?:p

alla som har iPhone är tydligen martyrer hela bunten.

Permalänk
Medlem

Jag mailade HTC för att se om det fanns något sätt att få en HD2 med android och detta är hur de svarar:

Citat:

the hero screens which is designed by google can not be imported on to a windows handset. Microsoft would be very displeased to do this as google is its competition not its partner when it comes to mobile operating systems. This also means that Android can not be installed on a Window mobile phone such as the HD 2

Det låter som om det är microsoft som gjort HD2 och inte HTC :S

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

Asså när man läser i dom flesta forum så säger nästan att wp är skit dåligt bla bla bla. Men vad är de som gör de så dåligt?

Jag har själv aldrig använt wp bara sett videos och jag tycker att de ser riktigt trevligt ut, men rätta mig om jag har fel:)

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Du har nog bara sett på wp 6.5 det är bra. Kolla wp skillnaden mellan 6.1 och 6.5

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

enligt rykten kommen en likvärdig HD2 släppas med Andriod.. bara att vänta till Q1, Q2 2010

själv håller jag mig till WM 6.x
en teknikers dröm, på gott och ont

Permalänk
Medlem

Detta konstanta väntande asså
Min HD2 är bokad iaf!

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Det finns sätt att köra Android på Windows Mobile-telefoner dock, kolla runt lite på youtube. Än så länge fungerar inte alla funktioner och det är bara vissa modeller, men jag kan slå vad om att just HD2 blir en lur som folk kommer att jobba hårt för att anpassa Android till.

Här har du Android med Sense UI från Hero'n på en Windows Mobile-telefon, en HTC Touch Duo: http://www.youtube.com/watch?v=1ze_4DITTw8

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har beställt en HD 2 oxå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Det finns sätt att köra Android på Windows Mobile-telefoner dock, kolla runt lite på youtube. Än så länge fungerar inte alla funktioner och det är bara vissa modeller, men jag kan slå vad om att just HD2 blir en lur som folk kommer att jobba hårt för att anpassa Android till.

Här har du Android med Sense UI från Hero'n på en Windows Mobile-telefon, en HTC Touch Duo: http://www.youtube.com/watch?v=1ze_4DITTw8

/hulle.

Precis mina tankar, kommer säkert en lösning ^^

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

har en sådan där telefon nu som varenda jäkla tråd blir nämd i, ip##ne, men det kommer bli att sälja den för denna underbara skönhet.

Hoppas HTC verkligen har gått djupt ner i menyerna så man slipper MS pill med naglarna el penna. läste lite rolig info om hastighet m.m.

http://techielobang.com/blog/2009/09/28/htc-leo-benchmark-tot...

den e ju grymt mycket snabbare än touch HD, längtar

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
har en sådan där telefon nu som varenda jäkla tråd blir nämd i, ip##ne, men det kommer bli att sälja den för denna underbara skönhet.

Hoppas HTC verkligen har gått djupt ner i menyerna så man slipper MS pill med naglarna el penna. läste lite rolig info om hastighet m.m.

http://techielobang.com/blog/2009/09/28/htc-leo-benchmark-tot...

den e ju grymt mycket snabbare än touch HD, längtar

Det där låter för bra för att vara sant. Tänk er då en HD2 (Dragon, Xperia X3) med Android och Snapdragon processorn! MUMMA! vill ha nu!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Angående penna, så har just hd2 en resistiv skärm vilket innebär att den har samma teknik som iphone. Det innebär att en normal penna/stylus inte fungerar på den, och antagligen ligger det därmed mycket arbete på att inte ha "fingerovänliga" områden. Vet dock inte om de tänker skicka med en penna atm, nån som vet ?

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedNet
Angående penna, så har just hd2 en resistiv skärm vilket innebär att den har samma teknik som iphone. Det innebär att en normal penna/stylus inte fungerar på den, och antagligen ligger det därmed mycket arbete på att inte ha "fingerovänliga" områden. Vet dock inte om de tänker skicka med en penna atm, nån som vet ?

Det är väl onödigt att skicka med penna om den inte funkar?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Det finns pennor som fungerar på sånna skärmar också.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedNet
Angående penna, så har just hd2 en resistiv skärm vilket innebär att den har samma teknik som iphone. Det innebär att en normal penna/stylus inte fungerar på den, och antagligen ligger det därmed mycket arbete på att inte ha "fingerovänliga" områden. Vet dock inte om de tänker skicka med en penna atm, nån som vet ?

http://www.htc.com/europe/product/hd2/specification.html

Enligt HTC är skärmen på HD2 en Capacitive touch screen och inte en resisitv. Ser fram emot den här enheten. Min nokia n73 börjar ge sig så lagom tid att uppgradera.

Allt klagande på tidigare windows mobiler finns det nog en hel del substans i men grejen är att microsoft kan gaska upp sig ganska rejält. De känner av vad iPhone och Android kommer betyda på marknaden. De organiserade ju om hela utvecklargruppen bakom telefonernas mjukvara så de kommer jobba för att komma ikapp nu. HD2 har jag för mig ska vara redo för Windows Phone 7 också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Klart iphone anhängarna blir rädda nu när detta monster kommer! Iphone har ju betydligt sämre hårdvara. Men destå bättre program å spel till telefonen. Men om det han ovanför säger så lär det inte dröjja länge till det kommer ut mer feta grejjer till WIN mobile.
Jag e trött på dessa fanatiker som hela tiden tjatar om iphone e bäst osv.
Jag har iaf förhandsbokat en HD2.

Visa signatur

kan lite av varje