Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Såg att det inte fanns nån tråd om det här spelet så då gör jag en.

Battlefield bad company 2 är det nya battlefield spelet från dice. Kommer till pc, 360, ps3.
Dice har skälva gått ut med att detta spel komemr innehålla dedicated servers
Spelet kommer dessutom ha dx11 stöd.

Hemsidor/info/gameplay/trailers :
http://badcompany2.se/
http://badcompany2.ea.com/
http://www.fz.se/spel/battlefield-bad-company-2
http://www.youtube.com/watch?v=W4ZnSSy_QYg
http://www.youtube.com/watch?v=DLYdoodBh5w
http://designingsound.org/2010/03/battlefield-bad-company-2-e...

Systemreq:

Citat:

Minimum
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce 7800 GT / ATI X1900
Graphics memory: 256MB
OS: Windows XP

Recommended
Processor: Quadcore
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce GTX 260
Graphics memory: 512MB
OS: Windows Vista or Windows 7

Spelet släpptes 4e mars 2010.

Permalänk

Älskar det redan! Har inte lirat BF sedan BF2 Köper detta istället för MW2.
Såg lite gameplay från Gametrailers, fifaaaaaan säger jag bara. Verkar helt underbart.

Permalänk
Medlem

Det enda negativa är att det är så många månader bort!

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Det enda negativa är att det är så många månader bort!

mm :/

Har själv bokat limited edition till pc. Spelet ser roligare ut än mw2 (gameplay-mässigt)

Permalänk
Medlem

Varför jämför ni med MW? Såvitt jag vet så finns det inte några fordon man kan köra där. Och banorna är mindre.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Varför jämför ni med MW? Såvitt jag vet så finns det inte några fordon man kan köra där. Och banorna är mindre.

Precis, det är ju som att jämföra en BMW med en Volvo...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Varför jämför ni med MW? Såvitt jag vet så finns det inte några fordon man kan köra där. Och banorna är mindre.

Jag tror visst man kan köra fordon i MW2...

Det är dom 2 stora FPS jättarna som kommer ut inom en snar framtid. Tror jag

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Har förhandsbokat detta spel, även MW2 och BF1943 är förhandsbokade och betalda..

MW2 är skickat, BF1943 blir en tidsbedrift till BC2 kommer.. även Aion..

Men ser sjukt nice ut!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

verkar förbannat nice, blir nog att köpa, någon som vet requirements för pc?

Visa signatur

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade detta spelet igår från Webhallen, kommer bli fruktansvärt nice!
Alltid gillat Battlefield spelen och detta kommer ju bli det bästa av de bästa, hoppas jag! Go Dice Go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXame
verkar förbannat nice, blir nog att köpa, någon som vet requirements för pc?

ingen vet hitils. blir nog mer krävande än dagens online fps spel (bortsett crysis..) då på filmer ser det ut att va grym grafik och spelet kommer dessutom använda dx11

Permalänk
Medlem

Verkar vara extremt höga förhoppningar redan nu men jag vet inte om det är positivt eller negativt

Det blir ju lätt så att ens förhoppningar blir så höga att spelet inte känns så jättebra när det sen släpps

Permalänk
Medlem

De enda förhoppningarna jag har är att det är som dem tidigare Battlefield spelen. En balanserad mix av infanteri och fordon, stora mappar med mycket folk och full rulle hela tiden!

Permalänk
Avstängd

Detta såg intressant ut! blir nog att boka till pc!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Nu har dom sänkt priset på limited edition hos webhallen! För er som missat det.

Hoppas jag får pengar tillbaka, då jag förhandsbokade/betalade innan prissänkningen

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Är det samma folk som har gjort BF2 som gör detta spelet?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
Är det samma folk som har gjort BF2 som gör detta spelet?

Yes. Dice heter spel studion och den är svensk om det har någon betydelse.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Yay, fixade en Beta nyckel till den kommande PS3 betan som börjar 19:e. Det här skall bli kul

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

När börjar PC betan?

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

Betan till PC börjar någon gång i december enligt FZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stay true
När börjar PC betan?

December har jag hört/läst... till ps3 den 19e november.

Permalänk

själv har jag bokat limited edition:D någon som vet systemkraven på spelet?

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Väldigt bra att BF:BC2 kommer att ha dedikerade servrar . Och enligt DICE så ska spelet vara väldigt bra på pc med och ingen rak portning , blir nog ett köp faktist. Nån som har sätt nån gameplay film på PC ?

Visa signatur

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeder1101
Väldigt bra att BF:BC2 kommer att ha dedikerade servrar . Och enligt DICE så ska spelet vara väldigt bra på pc med och ingen rak portning , blir nog ett köp faktist. Nån som har sätt nån gameplay film på PC ?

Kanske nyttjar hårdvaran ordentligt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

DICE vet vad dom håller på med, alltså kan jag förboka utan att bli ledsen hest sen

Längtar dock mer till BF3, gillar inte att det ska vara mer cod-aktigt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
DICE vet vad dom håller på med, alltså kan jag förboka utan att bli ledsen hest sen

Längtar dock mer till BF3, gillar inte att det ska vara mer cod-aktigt.

Kommer bf3 under 2010?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Kommer bf3 under 2010?

Nja, Senare, runt 2011 typ.
Dom måste ge Bad Company 2 support i ett år först ^^

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Nja, Senare, runt 2011 typ.
Dom måste ge Bad Company 2 support i ett år först ^^

Ja just det alla Patchar....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Har nog inte längtat så mycket efter ett spel på väldigt länge. Kommer bli ett säkert köp, den saken är klar. Verkar som DICE har tänkt på nästan allt denna gång. Hoppas bara det klarar sig från de stora buggarna.

En Beta-key hade varit en sann dröm.