Nvidia döper om grafikkort – igen

Permalänk
Medlem

Nä, nu får de ge sig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
jag har ett 260+, vad är det för kort egentligen?

Det kanske är Fermi du sitter på!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

hehe

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Riktiga 300 serien är vad? 295gtx omdöpt =)?

Permalänk
Medlem

Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyserN
5fps på crysis i 1024x768 bra jobbat Fermi

Vänta tills de fått ordning på drivrutinerna till sina "nya" produkter.

Permalänk

Skulle precis fråga tror ni man kan maxa Cryssis med detta monsterkort?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

Visst men dom tar inte cola som har gått bäst före datumet och byter eticketten från light till zero som nvidia gör!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

*bort /moderator*

Visa signatur

HomePc | När jag blir 30+

Laptop | MacBook Pro |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

Du får komma med ett bättre exempel, att jämföra med en dryck blir ju bara helt fel.

Permalänk
Medlem

inte hela världen men ja, dom gör ju detta enbart för att vilseleda oss konsumenter.
synd att sånt här aldrig når fram till okunniga

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 812258
(J)ag har granskat Nvidia's business plan.
(E)nkelt k
...

AMD.

Jews are evil? Vad menar du?

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Hur orkar dom?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

Jag tror de flesta här reagerar som de gör för att Nvidia gör detta stup i kvarten. Det är alltså inte en engångsförteelse.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Och när 400 serien släpps döps alla lågpresterande kort om till GT 410?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Och när 400 serien släpps döps alla lågpresterande kort om till GT 410?

Det kan man va säker på!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

nvidia does it again,

är dock inte förvånad.

GL HF

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Kan jag sälja mitt geForce 2 MX på blocket och skriva att det är ett GTX 305?

Glöm inte beställa nya klisterlappar bara!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

De riktar sig till olika målgrupper. Zero riktar sig mot killar, light riktar sig mot tjejer.

Vart riktar sig GT210 jämfört med GT310?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Asså shit, kan inget om nVIDIA's serier nu, GT 210 eller va det 9800GTX+? Eller kanske GTX 260? >_>

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Avstängd

Så äntligen är 300 serien här, när kommer testet där ni jämför 300 vs 58xx?

Nää men allvarligt jag förstår inte hur EU kan tillåta att man vilseleder konsumenterna så här.

Nog dags för Swecare att lägga ut en varning mot nvidia och inte bara mot dom andra blufföretagen som försöker lura julshopparna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Haha patetiskt av dem. Dock tror jag att medelsvenssons kan falla för detta trick Det är ju i stort sett dem som köper dessa skitkort

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Finns mängder med trådar som visar att ATi dominerar på detta forum.

Och du tycker det är konstigt?

Permalänk
Medlem

Jag använder ofta linux och gillar därför Nvidia bättre än ATI.
Men nu börjar det bli löjligt. Kan dom inte skapa ett system som är lika lätt att förstå som ATIs, hur ska medelkonsumenten veta vad som är vad?
Orka google runt i en timma bara för att få reda på vad som är vad..
Om dom ska namnge prylar får det vara systematiskt eller inte alls.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 7950GT vad heter dessa nuförtiden ni som har koll på namnen? Bara nyfiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Va barnsligt, ni (de flesta) låter som om ni aldrig hört talas om andra produkter med olika namn.

Ta Coca Cola som ett exempel, "Zero" och "Light", om nån skillnad i själva drycken finns så är den försumbar.

Jag säger inte att det var bra gjort av dem, men snacka om att överreagera.

Prova att läsa innehållsförteckningen så ser du att det inte är samma sötningsmedel. Smaken är inte speciellt lika heller.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa nVidia men nu har de fanimig gått för långt.

Nästa kort blir AMD helt klart.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreE
Jag har ett 7950GT vad heter dessa nuförtiden ni som har koll på namnen? Bara nyfiken.

7950gt är från tiden då nvidia faktiskt utvecklade nya kort. Så den har fortfarande samma namn

Helt ärligt vad fan sysslar nvidia med! Sedan 8800 serien kom och sopade mattan med allt har dom ju i princip bara såsat runt. Nvidia har ju bara tittat på medan AMD tagit ikapp och dragit ifrån. Och nu sitter de med helt kassa grafikkort som de måste döpa om varannan månad så att i alla fall några okunniga stackar råkar köpa ett nvidikort... Bra jobbat!

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Skönt med lite hat igen, de va ju nåra månader sen sist. Dagas å elda upp folkmassorna igen

"nästa kort blir AMD helt klart" jo om du får tag i nåt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nej jag är faktiskt ingen ATI fanboy.

Säger mannen med tre datorer som ALLA har ATI-grafikkort:P

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

nVidia kan det där med marknadsföring. 310 låter helt klart som ett riktigt bra kort för den oinsatte. Till ett bra pris också. Dock tycker jag att det är fördjävligt att dom namnger korten som dom gör. Dom borde namnge deras kort lite mer systematiskt. Men men. Careface anyway.