Steam slår rekord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Steam idén är riktigt bra, har köpt ett par titlar där som varit prisvärda, men det är just det som är problemet med Steam - löjligt höga priser! För att inte nämna det löjliga hastigheterna när man tankar ner ett spel; framför allt om det är en populär titel. Vid en ominstallation på datorn får den stå igång en hel natt för att få hem favoriterna och ha dom installerade, ibland längre.

"det är dyrt med servrar" gnäller vissa. Ja, självklart. Men starta inte en tjänst som Steam om du inte kan backa upp den med acceptabla hastigheter. Om det nu är rekordförsäljning hoppas jag för f*n att dom lägger en del av vinsten på lite 2000-tals utrustning istället för det dom har nu.

En annan irriterande sak med Steam är te.x om man spelar ett onlinespel, te.x Dawn of War II och Modern Warfare 2. Poff....utslängd....för att Steam uppdaterar sina servrar, och det är jävligt ofta dom gör det också! Sjukt irriterande!

Konstigt att dem inte har lagt in Torrent-tekniken i bakgrunden på STEAM, skulle göra belastningen på Valve servrarna något mindre vid stora releaser, eller?

Fast Sverige är nog det enda landet i Europa där man kan få symetriskt bredband. Här i stenålderslandet Stor-Brittanien är jag fast med 0,5 mbit up fast jag (i teorin) har 8 mbit ner och då sitter jag på fiber (kaoxial om man skall vara petig). Så torrenta hade kanske inte varit så effektivt i alla fall.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Jag tror nog 99% av alla som köper MW2 har internet, onlinedelen är ju det intressanta.
Att kräva aktivering via steam är rätt smidigt egentligen, och är ett bra sätt att förhindra piratkopiering.

Du menar väll tvärt om?

Högre priser än i butik ger plus för piratande.

Aktivering och tvång till uppkoppling ger plus för piratande då all såddant är bortplockat.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Steam är... Underbart. Vad mer kan man säga?
Visst är priserna ganska höga, granted.

Men sen å andra så får man en tjänst som fungerar mycket bra, och _väldigt_ bra priser på weekend deals och andra specialpriser.

Håller med där, köpte Empire total war för 300kr och Medieval 2 för 50, CS:S för typ 70kr. Deras specialpriser osv är sjukt bra oftast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paronfesken
Om ett spel kostar 50$ i usa kostar det 50€ i sverige tex.

det är ju en höjning av 25% eller nått..

Du har glömt MOMS. I USA så har de ingen liknande skatt men här i Sverige (och övriga Europa) så måste man betala skatt på allting man behöver. Innan de bytte till Euro så lades det på spelets pris i efterhand. Nu ser man spelpriset inklusive moms direkt. Om man jämför priserna när man vet det så är det snarare <1% skillnad mellan $ och €.

Tidigare så gick det dock att skippa det genom att gå in via proxy, eller använda ?cc=us i domänen, men de har tydligen patchat så att de kollar på vilket land ens kort är registrerat i.

Permalänk
Medlem

och så skyller de på att piratkopiering minskar försäljningen av datorspel

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vattendroppe
+1

Ni skulle inte känna igen ett DRM om det så kröp upp i röven på er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Det roliga är hur de sa att Digital distribution skulle sänka priserna för spel eftersom de slipper tillverka, frakta och massor med mellanhänder när de ska säljas i affären.... Men istället gick priserna upp

Ännu en gång blev konsumenterna lurade och nu kan de snällt öppna sin stjärt så företagen kan rövknulla dom.

Samma sak sa man för tio år sen när boxarna fasades ut till förmån för DVD-fodralen. Betydligt billigare distribution och tillverkning. Jo tjena, inte fick vi konsumenter ta del av det i alla fall.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tycker inte överpriserna på Steam gör så mycket.
Betalar gärna lite mer de gångerna jag köper ett helt nytt spel istället för att betala en månadsavgift för en online tjänst likt Xboxs online tjänst...

Känns som att alla förväntar sig saker för otroligt låga priser idag.. oavsett om de är realistiska eller inte...

T.ex. Grand Theft Auto IV kostar ca 200kr enligt prisjakt nu, ca 100kr MER på STEAM. Mass Effect 2 enligt prisjakt 320kr och på STEAM ca 200kr MER.

Bara den prisskillnaden är ju ett TILL spel. Köp fler spel på STEAM till fullpris och man har en hel hög med spel som man kunde ha köpt ifall man köpt spelen i butik. Vad är fördelen med att betala extra för mindre? O.o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
T.ex. Grand Theft Auto IV kostar ca 200kr enligt prisjakt nu, ca 100kr MER på STEAM. Mass Effect 2 enligt prisjakt 320kr och på STEAM ca 200kr MER.

+ frakt och vänta ungefär 3 dagar på att spelet ska komma. Visst vissa spel är lite överpris på steam. fast T.ex. GTA IV kostade typ 70kr på steam holliday sale. stalker shadows of chernobly 25kr osv.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Jag diggar steam, men jag börjar få väldigt många spel där. Man är ju orolig för att nån ska hacka ens konto eller dyl, det vore ju fan inte roligt att bli av med alla spel man har köpt blir endel pengar...

Mitt konto blev stulet, som sedan troligtvis sålts vidare till någon annan som i sin tur köpte cod mw2 och left for dead 2 och la till dom på mitt konto. Blev ganska överaskad när jag loggade in på kontot och såg att dom fanns i min "Game list".

Jag sket i att säga något till steam supporten, installerade mw2 och spelade på under 2 dagar. Sedan vart mitt konto avstängt i väntan på utredning om vem som ägde kontot.

Jag erkände då att jag aldrig hade köpt mw2 och LFD2. I hopp om att tvisten skulle lösa sig erbjöd jag steam att ta bort dom spelen från mitt konto och låta den andra få registrera ett nytt konto med dom spelen knutna till det kontot.
Efter många dagars utredning var kontot mitt igen med 2 spel extra
Men suget efter mw2 blev för stort så jag registrera ett nytt steam konto och köpte det medans utredningen varade så nu har jag två exemplar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Marknaden för digital distribution av spel växer kraftigt tack vare ett allt bredare utbud och snabbare internetuppkopplingar i hemmen.

är inte cd skivor också digitala

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
är inte cd skivor också digitala

Jo, men nu pratade dem om digital distribution.. cd skivor distribueras inte digitalt direkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sulosvett

Men suget efter mw2 blev för stort så jag registrera ett nytt steam konto och köpte det medans utredningen varade så nu har jag två exemplar.

Men du kan du ju ge ett till mig ^^ Behöver nämligen COD MW2, för vi ska LANa, och måste träna upp lite skills så jag äger ut de andra Köpte just en dator så ligger 2k back

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Steam suger!!

Jag har bojkottat Steam efter har sett hur sårbart det är...

För att göra en lång historia kort:

Det började med att en Polare fick sin mail hackad, hänvisar till en spray attack där en massa konto lösenord läckte ut. Eftersom hans Steamkonto pekade på hans spray mail så lyckades de komma åt hans steam konto uppgifter. Nu var det nog inte själva steam de var ute efter, det var nog bara en bonus för dem och höjden av otur för honom.
Inte så kul, med tanke på hur mycket pengar han lagt på Steam genom att köpa diverse spel.
Efter mycket om och men, mailen fixad och en massa mail växling med Steamsupporten, så lyckades han få tillbaka sitt konto genom att skicka bildbevis på en serienummer som han hade fysiskt, då han köpt Half-Life retail och knutit det till sitt steamkonto.

So far so good.

När han väl fått tillbaka sitt kontot och skulle börja spela så visade det sig blivit banat för fusk och han kunde inte längre spela online!?
Steam har skyllt ifrån sig allt ansvar och har även notiser om detta, där det står typ "Har ditt konto blivit banat under tiden det varit kapat så tar vi inte bort bannen" Hmm de har just godkänt honom som rätta ägaren av kontot, men tänker ändå inte hjälpa honom. I sitt slutliga mail från Steam supporten rådde de honom att öppna ett nytt konto och köpa om alla spel på nytt. Wh00t!?!?!

Vet inte hur vanligt det är att kontona blir kapade, med det finns en marknad för detta, bara att googla. Finns forum där man säljer stulna Steam-konton, fulla med en massa spel som en vanlig dödlig lagt tusentals pengar på. Helt sjukt!!

Genom att ha sett hur de behandlade honom och hur sårbart Steam är så tänker inte jag bidra med att stödja dem.

Det är bättre med retail och äga spelet fysikt.

Tyvärr så hade jag ju gärna velat spela Modern Warfare 2 på pc men det är ju bara att glömma då man MÅSTE ha steam, FY FAN säger jag bara!!
Det fick bli MW2 till PS3:an istället, lite trist då jag inte är nån fantast av FPS till konsol.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Man börjar ju undra hur ett program som funnits sedan 2003 fortfarande kan vara så full med buggar.........

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Re: Steam suger!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackie
Jag har bojkottat Steam efter har sett hur sårbart det är...

För att göra en lång historia kort:

Det började med att en Polare fick sin mail hackad, hänvisar till en spray attack där en massa konto lösenord läckte ut. Eftersom hans Steamkonto pekade på hans spray mail så lyckades de komma åt hans steam konto uppgifter. Nu var det nog inte själva steam de var ute efter, det var nog bara en bonus för dem och höjden av otur för honom.
Inte så kul, med tanke på hur mycket pengar han lagt på Steam genom att köpa diverse spel.
Efter mycket om och men, mailen fixad och en massa mail växling med Steamsupporten, så lyckades han få tillbaka sitt konto genom att skicka bildbevis på en serienummer som han hade fysiskt, då han köpt Half-Life retail och knutit det till sitt steamkonto.

So far so good.

När han väl fått tillbaka sitt kontot och skulle börja spela så visade det sig blivit banat för fusk och han kunde inte längre spela online!?
Steam har skyllt ifrån sig allt ansvar och har även notiser om detta, där det står typ "Har ditt konto blivit banat under tiden det varit kapat så tar vi inte bort bannen" Hmm de har just godkänt honom som rätta ägaren av kontot, men tänker ändå inte hjälpa honom. I sitt slutliga mail från Steam supporten rådde de honom att öppna ett nytt konto och köpa om alla spel på nytt. Wh00t!?!?!

Vet inte hur vanligt det är att kontona blir kapade, med det finns en marknad för detta, bara att googla. Finns forum där man säljer stulna Steam-konton, fulla med en massa spel som en vanlig dödlig lagt tusentals pengar på. Helt sjukt!!

Genom att ha sett hur de behandlade honom och hur sårbart Steam är så tänker inte jag bidra med att stödja dem.

Det är bättre med retail och äga spelet fysikt.

Tyvärr så hade jag ju gärna velat spela Modern Warfare 2 på pc men det är ju bara att glömma då man MÅSTE ha steam, FY FAN säger jag bara!!
Det fick bli MW2 till PS3:an istället, lite trist då jag inte är nån fantast av FPS till konsol.

Vad menar du att dom ska göra då? Hade dom tillåtit unbans p.g.a sånt så hade man ju bara kunnat skicka in en ticket till deras support och säga att kontot blivit hackat, få 'tillbaka' kontot och sedan hävda att kontot blivit bannat pga att hackern fuskat, så häver dom bannen och så kan personen börja fuska på säkra servrar igen.

Hur fan kan du ens skylla det på steam? Det var ju spray som blev hackade och alltså hade värdekass säkerhet.
Konton bli kapade av att folk lämnar ut sina lösenord till personer som låtsas vara från steamsupporten, eller möjligtvis som i din kompis fall om de får sin mail hackad.

Steam är säkert nog, får du din mail hackad så kan du inte skylla det på steam.

Permalänk
Medlem

Blackie, vad menar du med att Steam är sårbart? Det var ju inte Steam som blev hackat utan mailen.

Edit: Lite sen.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Allt klagande om Steams höga priser på vissa stortitlar är inte särskilt relevant. Vid lansering kostar det lika mycket som i butik, och fördelen är kanske att du får spelet någon dag tidigare etc. Efter några månader så brukar priset sjunka och här hänger inte steam med riktigt. Gå då till en butik och köp spelet! Det blir ju registrerat på ditt konto+en fysik skiva. Ta Empire Total War, ett enormt spel på 15GB. Här kan det vara en god ide att ha en skiva vid installation. Överföringshastigheten är väl runt 20-40Mb/s, vilket är en jäklar skillnad mot 3Mb/s om du har 24mbit bredband och steam seedar för fullt.

Den verkliga fördelen med steam är att du kan göra riktiga kap ibland och hitta nya/gamla titlar som knappt säljs i Sverige. Att spel ständigt uppdateras med nya patchar automatiskt är väl bara det otroligt bekvämt.

Dessutom verkar Blackie:s kompis vara skapligt naiv och inkompetent person, att hans mejl blev hackat har väl inget med steam att göra. Han kan ju börja lära sig hur man sköter en dator och undviker attacker av detta slag.

Permalänk
Medlem

25 miljoner aktiva medlemmar. Och då är det just spelintreserade vi pratar om.

Tänk om musikindustrin och filmindustrin någon gång fattar detta.
Säg att du betalar 100 kr i månaden för en tjänst där du kan ladda ner vilken musik och vilken film du vill.

Det skulle utan problem blir över 100 miljoner användare.

100 000 000 * 100 = 100 000 000 000 kr PER månad.

100 000 000 000 * 12 = 1 200 000 000 000 PER ÅR!!!

Så mycket får inte hela filmindustrin och musikindustrin in nu på skivförsäljningen.
Tänk även att tjänsten ska innebär att jag kan köpa hem CD-skivan eller DVD-filmen för jag vill ha ett original. Är många samlare, filmintresserade och musikälskare som vill ha en fysisk produkt. Den ska du självklart få betala för. Säg en DVD-film för 120 kr. Då får dom in mer pengar den vägen också.
Och BIO-filmerna får dom in i vilket fall som helst.

Men nej, dessa totalt idioter till film/musik-producenter sitter i sin lilla drömvärld och skriker att nedladdningen förstör för dom ÄVEN om dom år efter år slår sina vinster.

När ska dessa idioter förstå att folk VILL betala för sig, men helst i en månadsbetalning och sedan se och lyssna på hur mycket som helst.
Problemet är att dessa producenter/ägare lever efter någon gammal princip att man måste köpa en skiva för att se/lyssna på deras produkt.

Och tänk på att det förmodligen kommer bli låååååångt mycket mer än 100 miljoner användare om dom hade löst det på detta sätt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Bra

Jovisst skulle det vara underbart. iTunes tycker jag dock kan liknas med steam, även fast priserna må vara något höga. På filmsidan finns dock inget värdigt namnet. Fast det är upphovsrättsinnehavarnas verk och de får rent principiellt göra precis vad de önskas behaga med dem. Personligen tror jag en tjänst liknande Steam och iTunes kommer inom en snar framtid. Fram tills dess fungerar det utmärkt att föra in DVD och HD filmer från den fysiska skivan till datorn. Jag har redan gjort detta med ett flertal filmer, dessutom lagligt.

Från regeringens hemsida:
"Bestämmelsen om kopiering för privat bruk innebär att man som huvudregel får framställa ett eller några få exemplar av ett verk till sig själv, sin familj eller sina vänner."

http://www.sweden.gov.se/sb/d/6143

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att Steam sålde lika mycket spel under december månad som dom gjort under månaderna januari-november.

Anledningen till att dom sålde flest spel i dec var ju att priserna var rabatterade med 50-90%

Det tror jag är anledningen till att dom sålde fler spel 2009 än 2008.

En stor svaghet med steam är att du inte kan spela om du tappar internet utan anledning.
Man måste nämligen logga in på steam för att kunna ställa in offline funktionen i steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
För att inte nämna det löjliga hastigheterna när man tankar ner ett spel; framför allt om det är en populär titel. Vid en ominstallation på datorn får den stå igång en hel natt för att få hem favoriterna och ha dom installerade, ibland längre.

Bäst är det att installera(eller flytta) Steam över till en annan partition, steam sparar nämligen ingen nödvändig data utanför steam mappen. Bara att skapa nya genvägar när man har formaterat om.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Steam suger!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiKz112
Vad menar du att dom ska göra då? Hade dom tillåtit unbans p.g.a sånt så hade man ju bara kunnat skicka in en ticket till deras support och säga att kontot blivit hackat, få 'tillbaka' kontot och sedan hävda att kontot blivit bannat pga att hackern fuskat, så häver dom bannen och så kan personen börja fuska på säkra servrar igen.

Hur fan kan du ens skylla det på steam? Det var ju spray som blev hackade och alltså hade värdekass säkerhet.
Konton bli kapade av att folk lämnar ut sina lösenord till personer som låtsas vara från steamsupporten, eller möjligtvis som i din kompis fall om de får sin mail hackad.

Steam är säkert nog, får du din mail hackad så kan du inte skylla det på steam.

Hmm, nu är ju inte det här något unikt som jag skrev, det finns ju en marknad för sånt, folk är uppenbarligen villiga att betala för stulna konton.

Eftersom Steam är så stora som de är, borde man tycka att de kan vara lite proffsigare och använda sig av loggar som andra företag, hur svårt kan det vara. Ponera att hackare/tönt med nyköpt stulet konto vi kallar honom X. X har en ip som tillhör ching chong brodband och finns i Kina och den riktigare ägaren som vi kallar Y har ip som tillhör Bredbandsbolaget i Sverige.
Om man som Steam har ett företag som drar in ofantligt mycket pengar som knashatt skrev, så borde väl Steam ha råd att kosta på sig en avdelning som sköter om bedrägerier, stulna konton med mera....

Han fick ju tillbaka det stulna konto både från Spray och Steam, men steam ville ju inte hjälpa honom vidare, alltså skyller jag på Steam. Han fick till och med ett mail efter önskemål från spray där de förklarade situationen (på engelska) som han i sin tur bifogade till Steam, ändå ville de inte hjälpa honom.

Ni får säga vad ni vill, jag tycker iaf. att steam suger!!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd

Jag som trodde de så kallade nätpiraterna hade förstört försäljningen och satt mjukvarutvecklarna utan jobb

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
dom borde inte ha systemet dollar = euro! de är det enda som är dåligt med steam tycker jag.

Hört talas om meromsättningsskatt?
Den ligger på 25% här i Sverige.

I USA har de en total sales tax på 3-10% beroende på delstat och vad du köper. Internethandel har tidigare dessutom varit befriad från sales tax, även om jag tror de ändrat det nyligen.
Sen är ju skatterna i övrigt dessutom otroligt mycket lägre i USA.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Det roliga är hur de sa att Digital distribution skulle sänka priserna för spel eftersom de slipper tillverka, frakta och massor med mellanhänder när de ska säljas i affären.... Men istället gick priserna upp

Ännu en gång blev konsumenterna lurade och nu kan de snällt öppna sin stjärt så företagen kan rövknulla dom.

Du vet att det finns fler onlineaffärer än steam va?
Gamersgate.com, gog.com.. äh, nu kommer jag inte på några mer bara för det men finns många där ute

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom sänker priserna på spelen nu. Tycker det är för dyrt, men isåfaall om man inte orkar fara nere och köpa på den lokala spelbutiken så har steam funkat helt utmärkt.Sen var det riktigt kul med julrean, gta iv för 80kr var ett riktigt kapp..

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar Steam skarpt. Deras erbjudanden och reor är helt oslagbara, och det är verkligen sjukt smidigt att handla och ladda ner/uppdatera spelen via Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
DRM = inget köp från mig. Så enkelt är det.

D.v.s. du spelar inte spel, utom möjligen Minröj och Kungen o.dyl.

Permalänk
Medlem

Tycker steam är riktigt skönt då man slipper att stoppa i skivan när man ska spela. Är alltid skönt att ha en fysisk kopia med men stör mig så mycket på att alltid stoppa i skivan i datorn när man ska spela till exempel GTA IV, Köpte det innan det fanns på steam och funderade nästan på att köpa det på steam med sen vid jul-rean för €7

Visa signatur