Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Värt o skaffa Desire idag eller vänta på något nytt som kmr väldigt snart? är sjukt sugen på en.

You and me both. Blev lite sugen på en ev. Desire HD, problemet är att den är så stor. I övrigt är det precis allt man vill ha. Men samtidigt vill jag ha en Desire nu. Till råga på allt så har min nuvarande telefon gått sönder så jag vill ha en ersättare så snart som möjligt. Tar gärna emot input.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amphiler:

You and me both. Blev lite sugen på en ev. Desire HD, problemet är att den är så stor. I övrigt är det precis allt man vill ha. Men samtidigt vill jag ha en Desire nu. Till råga på allt så har min nuvarande telefon gått sönder så jag vill ha en ersättare så snart som möjligt. Tar gärna emot input.

Nop gilla inte Desire HD, den är stor och klumpig! Vill också ha Desire nu

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amphiler:

You and me both. Blev lite sugen på en ev. Desire HD, problemet är att den är så stor. I övrigt är det precis allt man vill ha. Men samtidigt vill jag ha en Desire nu. Till råga på allt så har min nuvarande telefon gått sönder så jag vill ha en ersättare så snart som möjligt. Tar gärna emot input.

Å ena sidan är det inte så skoj att sitta och vänta medans man sitter med en sunkig mobil samtidigt är det ju så att det kommer nya mobiler hela tiden. Själv hade jag slagit till på en nu ifall jag hade haft en trist mobil nu men väntat ifall jag hade en skaplig mobil nu. Att mobiler blir omoderna snabbt får man räkna med, teknikutvecklingen går fort helt enkelt.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

Har någor här lyckats få bort sök historiken i Android Market? Hur lyckades ni iså fall

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Har någor här lyckats få bort sök historiken i Android Market? Hur lyckades ni iså fall

Ladda ner HistoryEraser från market, i appen gå in i Google apps och välj "Market search histories"
Klart!

Permalänk
Medlem

Min Desire har blivit seg den senaste tiden, laggar lite ibland och så.
Har ni nån tips om hur man kan få den rapp och pigg igen?
Har avinstallerat alla apps ja inte använder.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra webbläsare att rekomendera eftersom min orginal har flippat ur. Har testat Opera och xScope lite men tycker ingen är speciellt bra om man jämför med orginal.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av club01:

Någon som har en bra webbläsare att rekomendera eftersom min orginal har flippat ur. Har testat Opera och xScope lite men tycker ingen är speciellt bra om man jämför med orginal.

Dolphin HD, såklart

Permalänk
Medlem

Ingen som vet ngt om QR-koden? Vet ngn hur man kan ändra så kontakterna visas efter efternamn ist för förnamn som tycks vara standard?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Dolphin HD, såklart

Testade den nu och det är precis samma som orginal webbläsaren. Den optimerar inte alla sidor så vidare bra. Det gör däremot Opera och xScope men dom hade andra nackdelar som inte får dom att bli lika bra som orginal.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av voro12:

Ladda ner HistoryEraser från market, i appen gå in i Google apps och välj "Market search histories"
Klart!

Tack!

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Skrivet av club01:

Testade den nu och det är precis samma som orginal webbläsaren. Den optimerar inte alla sidor så vidare bra. Det gör däremot Opera och xScope men dom hade andra nackdelar som inte får dom att bli lika bra som orginal.

Menar du att sidorna inte blir "mobil vänliga" eller? Om du menade det så kan du ställa in det i dolphin så dom visas som du vill.

Xscope är annars ganska smidig och snabb tycker jag, känns som dolphin är lite segare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Min Desire har blivit seg den senaste tiden, laggar lite ibland och så.
Har ni nån tips om hur man kan få den rapp och pigg igen?
Har avinstallerat alla apps ja inte använder.

Omstart?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Menar du att sidorna inte blir "mobil vänliga" eller? Om du menade det så kan du ställa in det i dolphin så dom visas som du vill.

Xscope är annars ganska smidig och snabb tycker jag, känns som dolphin är lite segare.

Ja dom blir inte direkt mobilvänliga nej. Eller typ allt innehåll i stort sett förutom kanske en stor bild eller liknande kommer utom skärmens zoom. Men om vi tar aftonbladet som ett exempel så brukar dom ha undersökningar på sidan. Typ "är Android eller iPhone bäst" och dessa undersökningar dras ut så in i helvete. Man får liksom scrolla ganska mycket åt sidan. Detta problem hade jag som sagt var inte förut utan har uppkommit i ett senare stadie. Har inte den blekaste aning om vad som orsakar detta. Vill ju helst slippa göra en återställning av telefonen bara för att se om det blir bättre.
Typiskt att det just är aftonbladet som strular när det är denna sida jag använder absolut mest. Iriterande som fan när man sitter och drar bilden nedåt sen svänger man lite på tummen så kommer man ut långt på sidan där det bara är vitt eller nått streck från nyhetsuppdelningarna som går iväg ganska långt. Det går ju att få allt på samma skärm men blir väldigt långt utzoomat då. Vill hellre att den optimerar texten på höjden istället för bredden så man bara får lodrät scrollning och inte vågrät.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

I dolphin testa menu knappen, sen mer och mobile view.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Ingen som vet ngt om QR-koden? Vet ngn hur man kan ändra så kontakterna visas efter efternamn ist för förnamn som tycks vara standard?

Ang. kontakterna.
Google-kontakterna har bara ett namnfält, därmed om du vill sortera efter 'efternamn' så måste du logga in på din gmail och redigera dina kontakter i gmail-kontakter.

Permalänk
Medlem

Halloj

Bara jag som haft problem med gpsen senaste dagarna?

Kör 2.2 Desire.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

I dolphin testa menu knappen, sen mer och mobile view.

Jo jag hade testat alla dom inställningarna men fick inte till det i varken dolphin eller orginal. Men dum som jag var så hade jag inte testat starta om telefonen. Men eftersom jag fick signalfelet idag så att det hela tiden gick en signal i telefonen även fast jag inte ringde till någon. Sedan efter omstart verkar alla sidor fungera som dom ska.
Verkar vara lite konstiga småfel i 2.2 måste jag säga.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Ja, har hört fler som har lite småfel med 2.2, men man lär sig så småningom. Jag kör 2.1 själv.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min och är mycket nöjd.
Har inte haft någon android/iphone innan så jag kan inte jämföra.

Hur som så tycker jag telefonen är smidig att använda och det finns massor av roligal appar.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Fick min Desire igår, mycket nöjd!

Gick från en HTC Touch Diamond med Win mobile 6.1, microsoft behöver göra sitt mobil-OS mer fingervänligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Halloj

Bara jag som haft problem med gpsen senaste dagarna?

Kör 2.2 Desire.

Ofta när jag inte får några satelliter brukar jag manuellt stänga programmet vänta en liten stund och köra igång igen då brukar det funka för mig men det är väldigt sällan jag behöver göra så.

Permalänk
Medlem

Jag befarar att min desire äter hörlurar. Jag köpte ett par billiga headsets och det ena knastrar numera. Det andra har också börjat strula. Ibland så byts låtar hittan och dittan utan att jag gör något och samtal kan abrupt avbrytas.

Någon annan som har de problemen?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkal:

Fick min Desire igår, mycket nöjd!

Gick från en HTC Touch Diamond med Win mobile 6.1, microsoft behöver göra sitt mobil-OS mer fingervänligt!

Samma här, grymt stor skillnad mellan dom lurarna! Nu har det gått nån månad sen jag fick i min, men är fortfarande grymt nöjd!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jaha nu har aftonbladet börjat kuka ur igen. Får väl ta och hålla mig till supernytt så länge då.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

när jag ska ringa, trycker på telefonknappen så kommer alla kontakter jag har upp, sim, facebook och mina vanliga kontakter. kan man få bort sim och facebook så jag bara ser mina vanliga? blir ju 3 dubletter på alla

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk

Hur får jag ner senaste versionen av andriod till min desire?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Hur får jag ner senaste versionen av andriod till min desire?

Har inte luren tillhands men kan prova iaf. Starta wlan, gå in i om telefonen i inställningar tror jag det är, sen ddär nånstans finns det "uppdatera systemprogram" eller nått

Du borde hitta det under inställningar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hejsan alla sweclockare!

Som alla andra är jag också en ganska nöjd kund till en htc desire!
Men nu äre så att jag har ett problem med wi-fi.

När jag försöker logga in på det router som jag var inne på (där den har funkat alla dagar fram tills nu) så står det bara Ansluter - Frånkopplad-Skannar-Ansluter-Frånkopplad.. hela tiden, har googlat efter svar utan några framsteg..nu vänder jag mig till sweclockers och undrar ifall nån har haft samma problem och har kunnat åtgärda problemet, jag får inte heller den här lilla bilden där uppe som man får fram när man startar Wi-Fi.

Jag har provat att återställa telefonen till fabriksinställningar men samma sak..

Tack i förhand.

EDIT: Verkade som att det var nå fel på routern provade med ett annat router och det funkar nu, men nu har jag ett till problem..kommer inte in på MARKET står bara "Android market term of service" och sedan en massa text har även försökt att goggla mig fram till en lösning utan någon framgång..nån som har haft samma "fel" eller liknande som kan ge mig tips på vad jag kan göra för att få det att funka blir galen...har även testat att återställa telefonen ännu en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaTiNo:

Hejsan alla sweclockare!

Som alla andra är jag också en ganska nöjd kund till en htc desire!
Men nu äre så att jag har ett problem med wi-fi.

När jag försöker logga in på det router som jag var inne på (där den har funkat alla dagar fram tills nu) så står det bara Ansluter - Frånkopplad-Skannar-Ansluter-Frånkopplad.. hela tiden, har googlat efter svar utan några framsteg..nu vänder jag mig till sweclockers och undrar ifall nån har haft samma problem och har kunnat åtgärda problemet, jag får inte heller den här lilla bilden där uppe som man får fram när man startar Wi-Fi.

Jag har provat att återställa telefonen till fabriksinställningar men samma sak..

Tack i förhand.

EDIT: Verkade som att det var nå fel på routern provade med ett annat router och det funkar nu, men nu har jag ett till problem..kommer inte in på MARKET står bara "Android market term of service" och sedan en massa text har även försökt att goggla mig fram till en lösning utan någon framgång..nån som har haft samma "fel" eller liknande som kan ge mig tips på vad jag kan göra för att få det att funka blir galen...har även testat att återställa telefonen ännu en gång.

Byt språk till engelska logga in på market och godkänn sen byter du tillbaka till svenska.