Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Suck trevligt att man köper från Svenska butiker och får Rysk collectors edition av Beyond two souls ><. Så trevligt, inte ett ord var det om det heller.

Aja spelet har i alla fall Engelsk språk och DLC koden funkade ändå.

Låt mig gissa. Coolshop? svenska sidan heter tydligen spelbutiken.se nu för tiden
Har nämligen själv köpt spel därifrån en gång. Fick US versionen hemskickad. Regionsfritt spel förståss men DLC är inte det.
Märkte att det var US versionen först efter att jag köpt ett DLC pack.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Låt mig gissa. Coolshop? svenska sidan heter tydligen spelbutiken.se nu för tiden
Har nämligen själv köpt spel därifrån en gång. Fick US versionen hemskickad. Regionsfritt spel förståss men DLC är inte det.
Märkte att det var US versionen först efter att jag köpt ett DLC pack.

Jo spelbutiken vart det, söker man nu så har de flera versioner men när jag en gång gjorde min preorder för mycket länge sedan fanns inget sådant.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Jo spelbutiken vart det, söker man nu så har de flera versioner men när jag en gång gjorde min preorder för mycket länge sedan fanns inget sådant.

Det var samma för mig. Dock var det coolshop.fi jag tog från eftersom jag bor i Finland.
Den gången jag bestälde så var till och med produkt numret på sidan EU versionen, men likt förbannat så fick jag US versionen.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

UpNp ej tillgängligt trots att det är aktiverat

Tjena!
UpNp är aktiverat i min Technicolor TG799TSvn v2 men "ej tillgängligt" i Playstation Network när jag försöker aktivera det där.
Felet ligger inte i mitt PS3 då jag testat med en kompis PS3 där det också är "ej tillgängligt".

Allt detta trots att UpNp enligt technicolorns inställningar är aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muntz:

Tjena!
UpNp är aktiverat i min Technicolor TG799TSvn v2 men "ej tillgängligt" i Playstation Network när jag försöker aktivera det där.
Felet ligger inte i mitt PS3 då jag testat med en kompis PS3 där det också är "ej tillgängligt".

Allt detta trots att UpNp enligt technicolorns inställningar är aktiverat.

Du kan inte "aktivera" funktionen i PS3.
Den testar automatiskt om routern tillåter.

Mitt råd till dig är att stänga av router-delen i det hemska Thomsom-modemet och använda egen router.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du kan inte "aktivera" funktionen i PS3.
Den testar automatiskt om routern tillåter.

Mitt råd till dig är att stänga av router-delen i det hemska Thomsom-modemet och använda egen router.

Tack för snabbt svar!
Jo jag har hört att detta ska vara skit, fick det gratis av telia...

Jag laggar något enormt när jag spelar Fifa14 på ps3an trots att jag ändå har 6-8 mbit, och jag har även problem att hitta motståndare. Då läste jag runt lite om UpNp och att det tydligen ska underlätta på ngt sätt. Har en polare som bara har 4mbit men UpNp aktiverat på sitt ps3 och där laggar det inte alls.

Två frågor;
Hur går jag tillväga för att stänga av router-delen i modemet?

Har du några tips på bra modem/router? Som jag har förstått det (farsan som skött detta mestadels) så är technicolorn en gateway med modem och router i samma pryl?

Vi har för tillfället 4 ingångar på technicolorn och det räcker inte riktigt då vi har 5 eller 6 enheter trådburet samt ett antal iphones/ipads kopplade till det trådlösa. Så den ska helst palla detta och kunna använda UpNp. Både jag och mina bröder spelar många olika onlinespel på både dator och ps3.

Så uppenbarligen räcker inte Telias gratis 2-in-1 "smart" lösning till...

Har du några tips utifrån detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muntz:

Tack för snabbt svar!
Jo jag har hört att detta ska vara skit, fick det gratis av telia...

Jag laggar något enormt när jag spelar Fifa14 på ps3an trots att jag ändå har 6-8 mbit, och jag har även problem att hitta motståndare. Då läste jag runt lite om UpNp och att det tydligen ska underlätta på ngt sätt. Har en polare som bara har 4mbit men UpNp aktiverat på sitt ps3 och där laggar det inte alls.

Två frågor;
Hur går jag tillväga för att stänga av router-delen i modemet?

Har du några tips på bra modem/router? Som jag har förstått det (farsan som skött detta mestadels) så är technicolorn en gateway med modem och router i samma pryl?

Vi har för tillfället 4 ingångar på technicolorn och det räcker inte riktigt då vi har 5 eller 6 enheter trådburet samt ett antal iphones/ipads kopplade till det trådlösa. Så den ska helst palla detta och kunna använda UpNp. Både jag och mina bröder spelar många olika onlinespel på både dator och ps3.

Så uppenbarligen räcker inte Telias gratis 2-in-1 "smart" lösning till...

Har du några tips utifrån detta?

För att stänga av router-funktionen måste man ringa Telia och be dem göra det.
Men inget du skall göra förrän du köpt dig en ordentlig router.

Mitt tips med tanke på du spelar är att kolla in Asus
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

För att stänga av router-funktionen måste man ringa Telia och be dem göra det.
Men inget du skall göra förrän du köpt dig en ordentlig router.

Mitt tips med tanke på du spelar är att kolla in Asus
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=386

Vet du om nån av dom där har UpNp tillgängligt till ps3? Jag är helt vilse, vet inte riktigt vilka egenskaper jag ska kolla på för att få ut max av mitt 8mbit Teliaskit :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av muntz:

Vet du om nån av dom där har UpNp tillgängligt till ps3? Jag är helt vilse, vet inte riktigt vilka egenskaper jag ska kolla på för att få ut max av mitt 8mbit Teliaskit :@

Så gott som alla utom Apple använder sig av UPNP.

Ja, Asus har UPNP (det var ju det du ville höra egentligen).

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Så gott som alla utom Apple använder sig av UPNP.

Ja, Asus har UPNP (det var ju det du ville höra egentligen).

Precis. Det konstiga är att min nuvarande skitrouter från Telia SKALL ha UpNp enligt inställningarna (där jag alltså skriver in IP:t i adressfältet och kan konfigurera enheten) Det står att det är aktiverat men fungerar inte på varken mitt eller min brors ps3, "ej tillgängligt" på båda, så det måste vara fel på router/gatewayen/modemet eller vafan Telia kallar det. Se bild nedan.

Permalänk
Medlem

Känner mig lite dum men...Vart fasen ändrar man force feedback till ratten i Gran Turismo 6?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Mass Effect 3 Multiplayer - Någon?

Postade ett inlägg igår - inget svar :'(

Gameat mycket med 'muricans men bara random teams.
Vi dog efter halva missionet på silver.

Söker därför några i min egna tidszon som inte behöver va värsta bra spelarna men som kan tänka sig bygga ett 4< team?

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det inte är någon som har missat gamle klassikern International track and field från ps1.
Skulle ju vara kul om vi kunde tävla lite o se vem som är snabbast, kanske en dedikerad tråd med highscore?