Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Jo det är sant, men hade för mig att man fick se flygplan i trailern för bc2 också innan det släpptes och då trodde man eller jag iaf att man kunde flyga i detta med men icke!

Men jag hoppas du har rätt

I vilken BC2 trailer ser man flygplan?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpammerN^:

I vilken BC2 trailer ser man flygplan?

Finns många där man ser dessa Flygplan som skjuter ner i marken flyga förbi.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

I vilken BC2 trailer ser man flygplan?

I denna bla

YouTube - Battlefield: Bad Company 2 E3 2009 Trailer [HQ] (RATE THIS GAME)

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Jo det är sant, men hade för mig att man fick se flygplan i trailern för bc2 också innan det släpptes och då trodde man eller jag iaf att man kunde flyga i detta med men icke!

Men jag hoppas du har rätt

Banorna är för små för att det ens skulle vara kul att köra flygplan. flyger förbi banan på några sekunder. Men med större maps skulle det fungera bra. Undra ifall det kommer moddar till bc2 ev bf3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guvvan:

Banorna är för små för att det ens skulle vara kul att köra flygplan. flyger förbi banan på några sekunder. Men med större maps skulle det fungera bra. Undra ifall det kommer moddar till bc2 ev bf3.

Kan inte komma mods till bc2..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

I den trailern så är det en singleplayer karta man spelar som inte går att köra i MP. Det kommer tre stycken tanks rullande samtidigt på en vinterkarta, vilket är omöjligt. En av soldaterna har en mortarkikare som den kallar in flygunderstödet med, vilket inte funkar i MP och de A-10:or som kommer inflygande är faktiskt med i det färdiga spelet. De kommer inflygande och strafar ibland när man tagit sig vidare på en del rushkartor men gör ingen skada.

Jag är rätt nöjd med att man tagit bort flyget då det mest förstörde i Bf2. Men det vore trevligt med en Littlebird och lite fler andra fordon.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

YouTube - Pinguuloi / iolloi BFBC2 cheater
Frapsade fuskaren som stalkar våran klan, rapporterade han men har inte blivit bannad än självklart =/
Rätt så trött blir man på att förklara att han har fakenick.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

YouTube - Pinguuloi / iolloi BFBC2 cheater
Frapsade fuskaren som stalkar våran klan, rapporterade han men har inte blivit bannad än självklart =/
Rätt så trött blir man på att förklara att han har fakenick.

Varför ska dem hålla på och insistera på att alla ska använda Punkbuster när det inte ens fungerar som det ska liksom?
Hoppas dem bannar honom snart, finns inget som förstör ett bra multiplayer spel än när folk kan fuska hur dem vill (WAR är ett skrämmande exempel på det tyvärr).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa på lite trevliga servrar med bra ping från Sverige. Gärna med trevlig folk som accepterar hyfsat nya spelare. är inte så bra med andra ord samt precis börjat spela. Men är en teamplayer o.s.v.

Ganska trött på de 150ms+ random ping man får från alla servrar jag har testat hittills.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem

patchen kommer på onsdag om allt går som det ska..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är allt nere? Kan inte logga in i spelet, inte heller badcompany2.ea.com/ funkar för mig.
twitter.com/officialbfbc2 funkar inte heller... Väldigt konstigt.

Permalänk
Skrivet av Aboya:

Är det bara jag eller är allt nere? Kan inte logga in i spelet, inte heller badcompany2.ea.com/ funkar för mig.
twitter.com/officialbfbc2 funkar inte heller... Väldigt konstigt.

Verkar vara problem i Telenors nät, inga sidor i USA fungerar om man har en ISP som routar via Telenor. Alla tracerts jag gör mot amerikanska sidor stannar vid denna punkt, ti3004b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.42].

www.nytimes.com www.washingtonpost.com www.twitter.com you name it.

Så gissar på att flera ISP lider av detta, ex. Bredbandsbolaget, Glocalnet, T3 etc. såna som routar billigt via Telenor

Permalänk
Medlem

Japp samma här, använder Bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Japp samma här, använder Bredbandsbolaget.

Jag med, hoppas det går över snart. Vill ju kunna lira Battlefield.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RocketZ:

Verkar vara problem i Telenors nät, inga sidor i USA fungerar om man har en ISP som routar via Telenor. Alla tracerts jag gör mot amerikanska sidor stannar vid denna punkt, ti3004b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.42].

www.nytimes.com www.washingtonpost.com www.twitter.com you name it.

Så gissar på att flera ISP lider av detta, ex. Bredbandsbolaget, Glocalnet, T3 etc. såna som routar billigt via Telenor

Jaha, det var tråkigt..
Hoppas det funkar snart igen då.

Permalänk

Samma fel för mig. Jag använder T3 men dom verkar gå via Telenors nät. Timeout på tracert mot tex The New York Times - Breaking News, World News & Multimedia

*edit* Mitt msn går inte heller att logga in på....drygt.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

I vilken BC2 trailer ser man flygplan?

Det finns flygplan i BC2. När man vinner/förlorar så kommer dom och bombar ett respawn ibland

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Det finns flygplan i BC2. När man vinner/förlorar så kommer dom och bombar ett respawn ibland

Fast alla som står där bomben släpps överlever. Klen bomb.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Om jag dör varför får jag en siffra Tex 3 gånger har'u dött, fast jag blev ressad?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian R:

Om jag dör varför får jag en siffra Tex 3 gånger har'u dött, fast jag blev ressad?

För att du har blivit ihjälskjuten tre gånger.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

För att du har blivit ihjälskjuten tre gånger.

Man har bara bliit dödad en gång eftersom defintionen av död är väl när hjärnans funktioner är oåterkalligt borta, åtminstone enligt det svenska rättssystemet. Så rent tekniskt blev man bara dödad 1 gång.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maltek:

Man har bara bliit dödad en gång eftersom defintionen av död är väl när hjärnans funktioner är oåterkalligt borta, åtminstone enligt det svenska rättssystemet. Så rent tekniskt blev man bara dödad 1 gång.

...

Det är en statistik i ett spel som räknar hur många gånger du blivit besegrad av andra spelare eller av din egna klumpighet. Att det råkade finnas en medic i närheten förändrar inte det faktum att du blev ägd.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

Vad kommer dagens patch medföra?

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Hedersmedlem

Klippte ut de intressantaste ändringarna:

Citat:

Server - Infantry only mode available per-level
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again
Gameplay - Hit box for moving targets expands based on the speed of the targets movement
Gameplay - G36 now has crosshair when in Hardcore mode
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - New chat system allows chatting when dead
Client - Any points you get while being dead will be added to your score

viktigast av allt: Server - Profanity filter can be disabled

Hela listan, stor patch:
Client R8 / Server R12 are in QA - Electronic Arts UK Community

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Blir väl ingen patch idag inte? Hörde nått om att den ska igenom en ny QA, hoppas på måndag, men gissar onsdag nästa vecka.
Twitter / Barrie Tingle: There will be no PC patch ...

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Vad jag saknar är rapportfunktioner/kommandon där man kan meddela sina lagkamrater diverse som "jag behöver medic/ammo" osv. Finns detta, eller är det något jag missat? Vet inte hur det såg ut i BC1, men detta känns ju som ett måste för de som inte kommunicerar via röstprogram. Allt vi har verkar vara Q spotted.

Infantry only var en god nyhet i patchen. Saknar dock möjlighet att förbjuda prickskyttar. Snipers är jättekul, men inte när 80% spelar som det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om du siktar på en lagkamrat och trycker Q så händer det saker!

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artemis:

Om du siktar på en lagkamrat och trycker Q så händer det saker!

Tackar så mycket, ska prova det!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Klippte ut de intressantaste ändringarna:

Server - Infantry only mode available per-level
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again
Gameplay - Hit box for moving targets expands based on the speed of the targets movement
Gameplay - G36 now has crosshair when in Hardcore mode
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - New chat system allows chatting when dead
Client - Any points you get while being dead will be added to your score

viktigast av allt: Server - Profanity filter can be disabled

Hela listan, stor patch:
Client R8 / Server R12 are in QA - Electronic Arts UK Community

Såja, nu börjar det hända grajer!

Permalänk
Medlem

Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Tracer dart gun speed has been changed from 300 m/s to 200 m/s

Nice