Buggrapporter för Swec 5.0

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tror att -=FULLMOON=- menar att signaturerna kan hoppa runt lite beroende på sidbredden, men det är helt i sin ordning eftersom forumet har variabel bredd.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför visas snabbnavigeringen bara när man är inloggad?

Permalänk

Men kollar ni på den bilden jag tog så är min signatur förflyttad 2-3cm uppåt. det kvittar hur korta/långa inlägg man skriver det kan hoppa dit och ha sig lite hur det vill. Det är inte bredden som gör problemet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hittade en bugg som gör att inlägg vars rubrik innehåller strängen "print", hanteras som utskriftsvarianter.

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Lösningen är väl enklast att skriva om ev. förekomster till typ "prin_t" och därmed hantera "print" som en reserverad sträng i URLer.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av azoapes:

Hittade en bugg som gör att inlägg vars rubrik innehåller strängen "print", hanteras som utskriftsvarianter.

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Lösningen är väl enklast att skriva om ev. förekomster till typ "prin_t" och därmed hantera "print" som en reserverad sträng i URLer.

Intressant bugg, tack för rapporten! Vår programmerare kikar på det så snabbt som möjligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Intressant bugg, tack för rapporten! Vår programmerare kikar på det så snabbt som möjligt.

Kanon, tackar! Radera gärna när det är fixat, jag skapade en ny tråd med justerad rubrik

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av azoapes:

Hittade en bugg som gör att inlägg vars rubrik innehåller strängen "print", hanteras som utskriftsvarianter.

Min tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Lösningen är väl enklast att skriva om ev. förekomster till typ "prin_t" och därmed hantera "print" som en reserverad sträng i URLer.

Fixat, tack för rapporten!

http://www.sweclockers.com/forum/72-feedback/959080-testar-pr...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Korsordsguru

Sökning efter varor i koppla produkt-funktionen fungerar inte riktigt 100. Så här kan händelseförloppet se ut i tangentbordstryckningar och sökresultat:
"kinect" -> Som väntat en lista på produkter som innehåller ordet kinect
trycker på home-tangenten och lägger till "360 " innan "kinect" -> "Inga träffar." Vilket uppenbarligen bara är en lögn.

Jag använder Opera i Windows 7.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DaLys:

Sökning efter varor i koppla produkt-funktionen fungerar inte riktigt 100. Så här kan händelseförloppet se ut i tangentbordstryckningar och sökresultat:
"kinect" -> Som väntat en lista på produkter som innehåller ordet kinect
trycker på home-tangenten och lägger till "360 " innan "kinect" -> "Inga träffar." Vilket uppenbarligen bara är en lögn.

Jag använder Opera i Windows 7.

Intressant litet fel, vi kollar upp det under morgondagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Upplever just nu forumet i svart och vitt, alltså inga färger och konstiga placeringar på det mesta. Använder senaste "vanliga" Firefox

Edit: Rensade cachen i FF och nu är det som det skall igen, konstigt det hände aldrig i IE

Mvh Jalle64

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Korsordsguru
Skrivet av Andreas D:

Intressant litet fel, vi kollar upp det under morgondagen.

Upptäckte att det är likadant i vanliga ninjasöken. En snabb titt med firebug visar att söksträngen blir "360kinect" istället för "360 kinect" i det exemplet jag använde. Lycka till med felsökandet.

Visa signatur
Permalänk
Legendarisk
Skrivet av DaLys:

Upptäckte att det är likadant i vanliga ninjasöken. En snabb titt med firebug visar att söksträngen blir "360kinect" istället för "360 kinect" i det exemplet jag använde. Lycka till med felsökandet.

Ordnat, tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jag vill påstå att er hantering av artiklar är en stor bugg. Gårdagens artiklar finns under "Senaste" medans dagens artiklar finns under "Arkiv".

Vad är logiken?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Hund:

Jag vill påstå att er hantering av artiklar är en stor bugg. Gårdagens artiklar finns under "Senaste" medans dagens artiklar finns under "Arkiv".

Vad är logiken?

Framsidan är inte kronologiskt sorterad, innehåll och layout bestäms av redaktörerna. Den är "Senast" i bemärkelsen att de väljer ut vad som är viktigast för tillfället. Mindre notiser och pressmeddelanden visas istället i sitens övre högra hörn. Arkivet innehåller givetvis allt publicerat material, om det har nya texter som inte finns på framsidan så beror det antingen på att det är notiser eller att framsidan inte är uppdaterad än.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Ni kanske missade mitt inlägg om snabbnavigeringen? Snabbnavigerings menyn är endast tillgänglig när man är inloggad. Ska det vara så?

Utloggad:

Inloggad:

Är osäker ifall nästa grej jag tänkte ta upp överhuvudtaget är en bugg och ifall det är google eller sweclockers "bugg". Användaren kskz_91 kanske är en hedersmedlem och får sin egen underrubrik när man söker efter Sweclockers på Google.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Chigurh:

Ni kanske missade mitt inlägg om snabbnavigeringen? Snabbnavigerings menyn är endast tillgänglig när man är inloggad. Ska det vara så?

Utloggad:
http://i52.tinypic.com/16c4zdd.jpg

Inloggad:
http://i51.tinypic.com/wim0z5.png

Är osäker ifall nästa grej jag tänkte ta upp överhuvudtaget är en bugg och ifall det är google eller sweclockers "bugg". Användaren kskz_91 kanske är en hedersmedlem och får sin egen underrubrik när man söker efter Sweclockers på Google.

http://i56.tinypic.com/iw6dxh.png

Snabbnavigeringen ska inte synas som utloggad, rubriken är dold som den ska nu.

Sitelinks i googles sökresultat kan vi dessvärre inte bestämma själva (bara tillfälligt blockera vissa alternativ de ger oss), de försöker välja ut passande länkar från siten och ibland kan det bli lite lustiga resultat.

Tack för rapporten.

Edit: typo

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Snabbnavigeringen ska inte synas som inloggad, rubriken är dold som den ska nu.

Tack för rapporten.

Antar att du menar snabbnavigeringen inte ska synas som utloggad (synlig som inloggad)? Rubriken är fortfarande synlig i alla kategorier t.ex. Programmering och digitalt skapande, Linux och övriga operativsystem.

Tack för ett super bra forum!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Chigurh:

Antar att du menar snabbnavigeringen inte ska synas som utloggad (synlig som inloggad)? Rubriken är fortfarande synlig i alla kategorier t.ex. Programmering och digitalt skapande, Linux och övriga operativsystem.

Tack för ett super bra forum!

Oups, fixat.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Fora?

Permalänk
Inaktiv

Ja, det är väl korrekt?
Ett forum, flera fora...

Lite fult ord, men inte fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ja, det är väl korrekt?
Ett forum, flera fora...

Lite fult ord, men inte fel

Trodde du skojade först, var tvungen att kolla upp det.

Plural: Fora (Wikipedia)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chigurh:

Trodde du skojade först, var tvungen att kolla upp det.

Plural: Fora (Wikipedia)

Ja, det låter onekligen forntida. Fram med bultpistolen och låt Anton göra slut på eländet.:cool:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi får tomteluvor på alla smileys?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Adblock

Å, Ä & Ö vill inte riktigt visa sig i det fina meddelandet som genereras då adblock i Google Chrome (8.0.552.215) är påslaget.

Jag tillåter numera annonser från swec.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

www.sweclockers.com uses an invalid security certificate.

The certificate is not trusted because it is self-signed.
The certificate is only valid for sweclo-web02

(Error code: sec_error_untrusted_issuer)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

http://www.sweclockers.com/profil/zulie100

Skickar kärleks spam..

Hallo liebe,
=======================
Hello dear,
email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Your age, race and marital status are factors that do not write. I am a single girl, I need someone to treat me like a lady. You sound like a man of my dreams on your profile today and it sounds good, so I contacted you for relationships. I have my preferences, and I do not think is necessary for love to be separated by age. All women have a man of his dream. Sorry my profile is not sufficient, but will tell you more about me and my photos if you find time to write me by email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Sincerely sweet heart
Please be sure to write directly to my mailbox OK.
Miss Zulie

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Miss Zulie?

Ja jisses, att de orkar. Vem är egentligen pundig nog att svara på sådant?

Skrivet av -=FULLMOON=-:

http://www.sweclockers.com/profil/zulie100

Skickar kärleks spam..

Hallo liebe,
=======================
Hello dear,
email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Your age, race and marital status are factors that do not write. I am a single girl, I need someone to treat me like a lady. You sound like a man of my dreams on your profile today and it sounds good, so I contacted you for relationships. I have my preferences, and I do not think is necessary for love to be separated by age. All women have a man of his dream. Sorry my profile is not sufficient, but will tell you more about me and my photos if you find time to write me by email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Sincerely sweet heart
Please be sure to write directly to my mailbox OK.
Miss Zulie

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Automatiskt namn på länk för postad url

URL:
Icke applicerbart

Problembeskrivning:
När man skapar ett inlägg med en url så letar sweclockers fram titeln på sidan och använder detta som namn på länken. Problemet är att om man har en tom <title> och/eller ett id på denna så buggar det ut (min teori).

Hur problemet kan återskapas:
Länken under denna text är precis vad jag menar. Det jag gör är att jag postar in länken med "http://..." (utan att använda "Infoga länk") och sedan "Skickar" inlägget.
</title> <link type='text/css' rel='Stylesheet' href='/elms/Themes/MSDNAA/styles.css'> <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1"> <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#"> <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript

Lade till &quot;(min teori)&quot;
Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av -=FULLMOON=-:

http://www.sweclockers.com/profil/zulie100

Skickar kärleks spam..

Hallo liebe,
=======================
Hello dear,
email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Your age, race and marital status are factors that do not write. I am a single girl, I need someone to treat me like a lady. You sound like a man of my dreams on your profile today and it sounds good, so I contacted you for relationships. I have my preferences, and I do not think is necessary for love to be separated by age. All women have a man of his dream. Sorry my profile is not sufficient, but will tell you more about me and my photos if you find time to write me by email (zuliezulie18@yahoo.com) care to know.

Sincerely sweet heart
Please be sure to write directly to my mailbox OK.
Miss Zulie

Använd anmälningsfunktionen så underrättas moderatorerna omedelbart.

Skrivet av Leedow:

URL:
Icke applicerbart

Problembeskrivning:
När man skapar ett inlägg med en url så letar sweclockers fram titeln på sidan och använder detta som namn på länken. Problemet är att om man har en tom <title> och/eller ett id på denna så buggar det ut (min teori).

Hur problemet kan återskapas:
Länken under denna text är precis vad jag menar. Det jag gör är att jag postar in länken med "http://..." (utan att använda "Infoga länk") och sedan "Skickar" inlägget.
</title> <link type='text/css' rel='Stylesheet' href='/elms/Themes/MSDNAA/styles.css'> <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1"> <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#"> <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript

Tack för rapporten! Vår webbutvecklare tar en titt på problemet inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Leedow:

URL:
Icke applicerbart

Problembeskrivning:
När man skapar ett inlägg med en url så letar sweclockers fram titeln på sidan och använder detta som namn på länken. Problemet är att om man har en tom <title> och/eller ett id på denna så buggar det ut (min teori).

Hur problemet kan återskapas:
Länken under denna text är precis vad jag menar. Det jag gör är att jag postar in länken med "http://..." (utan att använda "Infoga länk") och sedan "Skickar" inlägget.
</title> <link type='text/css' rel='Stylesheet' href='/elms/Themes/MSDNAA/styles.css'> <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1"> <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#"> <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript

Fixat. Tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.