Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardylulz:

Jag tycker spelet ser helt okej ut. (Ultra + Allt på max(Supersampling))

Hur många FPS får du ut då?

Alltså...jag blir mer och mer sugen på att köra detta men lär bli besviken om det är så ooptimerat och jag blir tvungen att köra lägre inställningar än Ultra (där jag fick kass fps, typ mellan 25-45).

Flyter det på bra? Har det patchats nyligen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

I ditt hjärta vet du vilket som är rätt

Jo det gör så sjukt mycket om man spelar med rätt personer. Men jag vill vara ond , alltid god känns de som

De ligger på posten nu , ska iväg och hämta de. Hmmm. Funderar på en Mage Necro/warlock soul.

Vilken ras etc har snyggaste animationer tycker ni då? I WOW var det alltid undead males ofc men hittade en TGN Youtube klipp på en necromancer male nånting , såg riktigt snyggt och skönt att spela. Tror han kallade sig NED.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Jo det gör så sjukt mycket om man spelar med rätt personer. Men jag vill vara ond , alltid god känns de som

De ligger på posten nu , ska iväg och hämta de. Hmmm. Funderar på en Mage Necro/warlock soul.

Vilken ras etc har snyggaste animationer tycker ni då? I WOW var det alltid undead males ofc men hittade en TGN Youtube klipp på en necromancer male nånting , såg riktigt snyggt och skönt att spela. Tror han kallade sig NED.

Defiants är inte onda. Det som skiljer jämfört med Guardian är att de är för teknologisk utveckling (hur knasig den än må vara ibland, med många misslyckade och katastrofala följder) och förlitar sig inte på att gudarna ska rädda dem. "Takes matters into their own hands", så att säga.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Påminner lite om människan i dagsläget alltså. Och helt o-ondskefulla är vi ju inte

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Spelar själv rogue med an blandning av Melee och Ranger, riktigt trevligt .

Cleric verkar riktigt nice annars samt Mage

Permalänk

Har kört lite nu , på Imperium Guardian PVP server , mocka vill gärna köra med er men pve server kan du inte pvpa alls i världen Men kanske kommer , testar just nu och kör på ultra settings med 1 geforce 460 , ligger bra på 40-50 fps. Pröva dock höjja allt till max och de känns som jag borde köpa ett till och köra SLI

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Har kört lite nu , på Imperium Guardian PVP server , mocka vill gärna köra med er men pve server kan du inte pvpa alls i världen Men kanske kommer , testar just nu och kör på ultra settings med 1 geforce 460 , ligger bra på 40-50 fps. Pröva dock höjja allt till max och de känns som jag borde köpa ett till och köra SLI

Funkar SLI med rift? Crossfire fungerar ju i princip inte alls. (Vissa påstår att det funkar men skalar dåligt, för mig fungerar det inte alls.)

OnT: Bara jag som blev besviken på pvp-innehållet i spelet? Visst, jag har skitkul när jag hittar någon att slå ihjäl i världen men warfronts suger precis som i alla andra spel. Pug vs premade är skittrist oavsett vilken sida du är på. Pug-pvp är ju allmänt horribelt. Trodde det skulle bli mer pvp kring dailyquesterna men de flesta verkar farma pve-content hela dagarna. Weekly raidbossarna fick också mitt hopp inför god pvp att skjuta i höjden, men de hade ju inga drops och en spawntimer på 5 minuter. Så där finns det inte mycket anledning till grupp-pvp.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

såg detta spel av en slumt idag, Jag har helt missat titeln. Gammal wow lirare så jag har lagt av med mmrpg. Men jag måste ju säga att jag blir grymt sugen på detta spel. Är det värt att köpa?

knappast, vänta på guild wars 2

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

OnT: Bara jag som blev besviken på pvp-innehållet i spelet? Visst, jag har skitkul när jag hittar någon att slå ihjäl i världen men warfronts suger precis som i alla andra spel. Pug vs premade är skittrist oavsett vilken sida du är på. Pug-pvp är ju allmänt horribelt. Trodde det skulle bli mer pvp kring dailyquesterna men de flesta verkar farma pve-content hela dagarna. Weekly raidbossarna fick också mitt hopp inför god pvp att skjuta i höjden, men de hade ju inga drops och en spawntimer på 5 minuter. Så där finns det inte mycket anledning till grupp-pvp.

RIFT är ett PvE MMOG med PvP innehåll precis som WoW, Aion etc. Gillar du inte warfront/battle ground konceptet, utan söker ett MMOG som är utvecklat primärt för öppen PvP är det ett felaktigt val. Du gör varken dig själv eller RIFT rättvisa genom att nalkas spelet med felaktiga förväntningar.

Prova i stället Darkfall, Mortal Online, Warhammer, DAoC eller något annat MMOG som är utvecklat med öppen PvP som huvudinriktning.

Lycka till i ditt sökande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur många FPS får du ut då?

Alltså...jag blir mer och mer sugen på att köra detta men lär bli besviken om det är så ooptimerat och jag blir tvungen att köra lägre inställningar än Ultra (där jag fick kass fps, typ mellan 25-45).

Flyter det på bra? Har det patchats nyligen?

Kör jag på ultra ligger jag på 60-70 FPS klämmer jag upp allt manuellt till max rasar jag ner till 20-25 FPS med små hack ibland. Stänger jag av skuggor och drar ner ground clutter flyter det fin fint.

Geforce GTX 570.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

RIFT är ett PvE MMOG med PvP innehåll precis som WoW, Aion etc. Gillar du inte warfront/battle ground konceptet, utan söker ett MMOG som är utvecklat primärt för öppen PvP är det ett felaktigt val. Du gör varken dig själv eller RIFT rättvisa genom att nalkas spelet med felaktiga förväntningar.

Prova i stället Darkfall, Mortal Online, Warhammer, DAoC eller något annat MMOG som är utvecklat med öppen PvP som huvudinriktning.

Lycka till i ditt sökande!

Aion skulle jag väl inte kalla för pve spel som sådant. Abyssen är en ganska stor del av spelet. För övrigt har jag testat alla spel du nämnde och lämnat de bakom mig av diverse anledningar. Som det är nu så är Rift enbart en placeholder tills TERA kommer ut. Spelet dök upp på min radar en månad innan release, så det lilla jag såg av spelet gav mig intrycket att det var pvp-inriktat. Bland annat pga specifika pvp-souls. Efter att ha spelat betan så insåg jag väl att det var väldigt mkt pve, men det behöver inte alltid betyda att pvpn är ickeexisterande, kolla bara på Lineage 2. Det är spelet med roligast pvp i mina ögon, men där har du pve-grind att bita i, både för xp och gear.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Aion skulle jag väl inte kalla för pve spel som sådant. Abyssen är en ganska stor del av spelet. För övrigt har jag testat alla spel du nämnde och lämnat de bakom mig av diverse anledningar. Som det är nu så är Rift enbart en placeholder tills TERA kommer ut. Spelet dök upp på min radar en månad innan release, så det lilla jag såg av spelet gav mig intrycket att det var pvp-inriktat. Bland annat pga specifika pvp-souls. Efter att ha spelat betan så insåg jag väl att det var väldigt mkt pve, men det behöver inte alltid betyda att pvpn är ickeexisterande, kolla bara på Lineage 2. Det är spelet med roligast pvp i mina ögon, men där har du pve-grind att bita i, både för xp och gear.

Lineage 2 är till skillnad mot RIFT i första hand ett PvP spel. Det gör NCsoft klart redan i de två första meningarna av spelbeskrivningen, där de anger att det riktar sig till hardcore pvp players. Jag skrev inte att pvp behöver vara "icke existerande" i RIFT eller andra PvE MMOGs, bara att man måste bedöma ett spel på rättvisa grunder.

RIFT är inte utvecklat för Open PvP som exempelvis Warhammer och DAoC. Att Trion öppnat upp flera servers med pvp rule set, beror på att folk önskade det i betas. Men spelet i sig är inte utvecklat från grunden med open pvp i åtanke, och saknar helt den typen av mekanismer. Det resulterar naturligtvis i att majoriteten av spelare i RIFT, kommer att förbli pve spelare, och därför kommer spelet inte att erbjuda den typ av pvp som du önskar, eftersom folk hellre jagar rifts eller sysslar med andra pve aktiviteter.

PvPn i RIFT kommer att förbli en sidoaktivitet, om än en trevlig sådan.

Jag hoppas att TERA för med sig den typen av PvP som du önskar dig. Spelade själv Warhammer från beta och ett par år framåt, och älskar open pvp. Tyvärr klargjorde erfarenheterna från det spelet hur svårt det är att balansera ett sådant upplägg, men skulle någon annan utvecklare lyckas är jag den förste att applådera.

Permalänk
Medlem

Tummen upp för rift! Har tycker det är riktigt skojj! En motivational jag gjorde:

Permalänk

För att göra det lite svårare för hackare att stjäla guld från våra Rift-konton, så har Trion nu adderat lite mer säkerhet.
http://forums.riftgame.com/showthread.php?122396-Update-on-Ha...

Citat:

....
Coin Lock

Users will be coin locked if they log in from a significantly different location. When their account is coin locked, they will be sent an email to the address that they have on their account (their login email) with a code to enter into the game.

Users will see the Coin Locked icon in the spot where their tutorial button shows up. Deactivating the tutorial tips will not turn off the Coin Locked button.

While in a Coin Locked status, users will have the following limitations:
• No access to the auction house
• No ability to SEND mail. Users can still receive and view mail as well as remove items from mail
• No ability to SELL to vendors. Users can still purchase items from vendors
• No ability to salvage, runebreak or destroy items
• No ability to trade
• Users can continue to play and gain coin and items, but cannot get rid of them.

If you are Coin Locked, simply click on the Coin Locked icon and enter the code found in your email from Trion.
....

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Det är nice, hoppas bara det kommer fungera smidigt. Så om det nu skulle bli aktiverat av någon anledning inte behöver sitta och vänta en dag eller två på mailet

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph7517:

Kör jag på ultra ligger jag på 60-70 FPS klämmer jag upp allt manuellt till max rasar jag ner till 20-25 FPS med små hack ibland. Stänger jag av skuggor och drar ner ground clutter flyter det fin fint.

Geforce GTX 570.

Okej, inte röra sliders manuellt - Check!
Tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har dragit upp allt i max förutom AA som är helt avstängt. Får runt 30-40 FPS, här än bilder också.. Res är lite udda 1920x1138 då jag kör windowed maxat, får uppenbarligen mer FPS med det än fullscreen 0o

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Res är lite udda 1920x1138 då jag kör windowed maxat, får uppenbarligen mer FPS med det än fullscreen 0o

Märkligt, det brukar vara tvärtom. Det får jag klart testa

Permalänk
Medlem

Om någon vänlig själ kan kika på min Signatur fort o säga om min dator flaskar eller är det något annat som är lurt ? Får ju 40 FPS med crossfire o 20FPS utan crossfire. Trode detta spel som inte äns är DX11 skulle rulla fint på min burk.
Det var med Ultra inställningarna och hur jag än vred på inställningarna så fick jag rätt dålig FPS ändå. Dåligt optimerat spel för Crossfire eller så nytt än idag att dom inte fått ut några vettiga patchar osv?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

Om någon vänlig själ kan kika på min Signatur fort o säga om min dator flaskar eller är det något annat som är lurt ? Får ju 40 FPS med crossfire o 20FPS utan crossfire. Trode detta spel som inte äns är DX11 skulle rulla fint på min burk.
Det var med Ultra inställningarna och hur jag än vred på inställningarna så fick jag rätt dålig FPS ändå. Dåligt optimerat spel för Crossfire eller så nytt än idag att dom inte fått ut några vettiga patchar osv?

Nu vet jag inte vilken server du spelar på, men jag har läst att flera EU servers har prestanda problem just nu. Själv har jag ett enkelt Radeon HD 4850 1GB och kör på standard ultra inställning (utan AA) med 40-50fps. Så din dator borde fixa det utan problem.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan köpa RIFT på DVD och ansluta det till sitt Steamkonto? Känns sådär att hosta upp €50 på Steam om man kan få det för 259kr hos Dustin

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Nu vet jag inte vilken server du spelar på, men jag har läst att flera EU servers har prestanda problem just nu. Själv har jag ett enkelt Radeon HD 4850 1GB och kör på standard ultra inställning (utan AA) med 40-50fps. Så din dator borde fixa det utan problem.

Jag spelar just nu på Whitefall pvp server. Verkar ju konstigt det där med FPS problemen. Du råkar inte ha någon news site du läst om detta fenomen eller liknande o länka?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Jag spelar just nu på Whitefall pvp server. Verkar ju konstigt det där med FPS problemen. Du råkar inte ha någon news site du läst om detta fenomen eller liknande o länka?

Hade liknande problem med mitt 6950 (dock solo) under betan, lyckades aldrig komma över dryga 40 fps trots att jag satte ner AA och inte ens hade ultra på alla inställningar.

Har dock inte spelat sedan dess och kan egentligen inte rekommendera annat än att pröva nya drivrutiner, alternativt vänta på nya.

Är det någon med Nvidia kort som upplever samma problem, eller är det AMD relaterat?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av karjix:

Jag spelar just nu på Whitefall pvp server. Verkar ju konstigt det där med FPS problemen. Du råkar inte ha någon news site du läst om detta fenomen eller liknande o länka?

Kila över till RIFTs tech forum. Där har det skrivits mycket kring detta. Det som V1ctory skrev precis ang drivrutinerna kan vara värt att testa, i synnerhet som AMDs senaste drivrutiner lär vara optimerade för RIFT.

Hittade även detta förslag om att använda AMDs Application Profiles:

Download the program Radeon Pro.

1. Click create new profile. [Find Rift.exe]

2. Once you created it be very sure you got it selected. [click on it]

3. On the right side of the screen go to tweaks

4. In here set MVPU to Alternate Frame Rendering.

5. Now go to the tab Launcher.

6. Under Launcher details [next to Executable] click Browse.

7. browse to riftpatchlive.exe and select it.

8. Double click your Rift profile and the game will launch with these settings.

9 Enjoy Rift without fps drops

P.S.
Förutom Radeon Pro programet, finns även följande du kan testa http://www.rage3d.com/cap/

Permalänk

Jag kör på ultra i 1680x1050 och jag ligger på 50-60 fps med mitt geforce 460 OC. Går hur bra som helst och underbart snyggt är de

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Kör på Whitefall och har varit låst på som mest 60 fps sen realse i betan låg jag på 120 som mest och lägst 60 men i går hände nåt så då gick det upp till 120 igen men det pendlar mellan 40 och 120 kör med 2*6970
Kör på ultra setttings 1920×1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Min personliga erfarenhet av lite spelande i betan är att skillnaden mellan goda och onda, mao Guardians och Defians inte är lika stor som i WoW. Men tycker du att din karaktär ser alltför snäll ut kan du ju bara gömma dig i lite rustning.

Och för att svara på din fråga, alla är Guardians.

edit: Verkar som att jag var en aning långsam...

Alla är inte Guardians... tro mig

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nån som vet om man kan köpa RIFT på DVD och ansluta det till sitt Steamkonto? Känns sådär att hosta upp €50 på Steam om man kan få det för 259kr hos Dustin

Ingen som kan svara på min fråga?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ingen som kan svara på min fråga?

Nej tyvärr inte. Använder själv inte Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ingen som kan svara på min fråga?

Det du gör är att du köper via t.ex Webhallen, sen får du en Nyckel utav dom som du skriver in sen på rifts hemsida, där du loggar in med accountname osv som du har i ingame