Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Precis, nån som hört om vad som exakt orsakade detta?

Citat från den 20:e:

Citat:

"- Det er ikke Telenors problem. Vi har ikke noen problemer i våre systemer. Feilen ligger hos en såkalt oppstrømsleverandør som heter Level 3. Dette skal ha eskalert høyt oppe i den organisasjonen, og det jobbes visstnok frenetisk med å løse problemene, sier Sollid."

Så skrev iaf herr Sollid. Routingproblem hos Level3 alltså.

Språkfel
Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Nyss i samtal med T3, Dom inväntar en felskrivning ang detta, men dom har ingen direkt förklaring än heller vad som inträffade.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Blixten slog ut alla Bredbandsbolagets tjänster i fredags den 18:e vid 3-4 tiden.
Sedan dess finns det inget bredband hos mig.
Beställde ett mobilt bredband som reserv och det funkar ju men det blir dyrt i längden att ha om man inte behöver det alla dagar.
Gatewayen inne slocknade helt i går , den har blinkat mer ett öga lite då och då men nu får jag den senaste modellen med WiFi och annat godis som en slags komp.
Är det någon som har varit utan i över en vecka någon gåmg och isåfall var ligger kompensationen för det i så fall?
En månads avgift i rabatt? eller...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Precis... Det enda utöver är om du kan bekräfta att avbrottet stör ditt arbete.
Kul för BBB, framförallt med tanke på strömavbrottet i stkhlm å

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Har Telia 24mbit och jag har haft problem sedan i onsdags med vissa sidor. Någon ny update om hur det går för alla bolag?

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte hos mig. Har haft samma skit sen i Söndags trodde de va nåt skit med datorn eller något så har suttit å kollat där samt bläddrat runt på olika sidor på nätet för å se om de kan va nåt.
Provat å byta DNS till googles funkar fortfarande inte.

Har BBB ADSL i gbg.

Permalänk
Medlem

bara nån enstaka som inte funkar för mig, Har telia adsl

Visa signatur
Permalänk
Medlem

T3 har fått upp trafiken sen 25/6, så nätet borde fungera som det ska igen då

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.