CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Min beställning ändrades till "packas" igår kväll efter att ha legat några dagar som "ej levererad", så det har börjat rulla igång igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, skulle inte vilja jobba på deras lager nu hehe

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Jag är tillbaka efter julledigheten. \=D/
Många sidor har det blivit under tiden och jag kommer att gå igenom och läsa allt så fort jag bara hinner, men jag kommer inte att svara då jag förutsätter att ni istället vänt er till kundtjänst under tiden jag varit borta. Om någon fortfarande behöver hjälp så går det fint att kontakta mig via PM, annars kör vi på som vanligt från idag.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Hejsan

Jag undrar mest om och när ni får in denna dator igen? och om där finns ngn möjlighet att ni tar in den igen med fullhd skärm?
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-...

Mvh

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av V8Dragster:

Hejsan

Jag undrar mest om och när ni får in denna dator igen? och om där finns ngn möjlighet att ni tar in den igen med fullhd skärm?
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_intel_i7-...

Mvh

Hej hej

Den du länkar till kommer vi troligen att få in under nästa vecka. Dock kommer inte FullHD-versionen vi hade tidigare in igen överhuvudtaget, men vi kommer att titta efter en liknande version som ersättare. Håll ögonen öppna!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, vill bara påpeka att er kundtjänst har varit riktigt dålig nu under Jul..
Blev under mellandagarna lovad att ni skulle ha ett kampanjpris på xboxen t.om Februari då jag visste att jag inte kunde boka det förrän 2 dagar senare. 2 dagar senare höjs priset med 500 kronor och allt kundtjänst har att säga är att ni beklagar felaktig information....

Permalänk

Hår lång tid tar det för en order att packas? Det har stått så hela dagen. Beställde från Inet samtidigt som er 30/12 och beställningen från Inet har redan skickats.

Hoppas att jag har mina grejer på Fredag dom behövs verkligen då

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk

Jag trodde inte att jag skulle känna mig "lurad" av er, men det här var någonting nytt. Ni har totalt förstört mitt humör för kvällen efter jag var så nöjd att ha hämtat ut ett paket paket från er tidigare idag.

Jag beställde totalt 8 datorkomponenter från er till ett värde av 5206 kr, varav det tydligen blev en delleverans. Pengarna har dragits från kontot, hela summan, när jag la ordern.

Idag kom 3 utav dessa 8 datorkomponenter till ett värde utav 1363 kr.
Jag undrade när jag hämtade ut dessa vad som har blivit av de resterande delarna, det fanns ingen status på "Mina sidor" förutom att det stod delleverans. Jag startar nu på kvällen livechatten hos er (som jag förövrigt har sparat ned) för att få mina frågor gällande de resterande komponenterna besvarade.

Till min stora förvåning så säger ni att pengarna inte har dragits från mitt konto, utan har blivit reserverade? Och min bank har nu tydligen nekat er att debitera mitt konto. Väldigt underligt, eftersom jag fick min första delleverans idag. Ni säger sedan att de resterande komponenterna har blivit makulerade (det stod inte på Mina sidor, och efter jag fick det svaret, så försvann titeln delleverans och nu är det helt blankt) och att jag kommer få de pengarna tillbaka på mitt konto om 5 bankdagar, 3637 kr.

-Varför tror ni att jag vill 3/8 datorkomponenter och de resterande pengarna tillbaka? Varför kunde ni inte bara sätta tillbaka allt och meddela mig om problemet? Då vill jag väl uppenbarligen ha hela summan tillbaka.
-Varför står de resterande 5 komponenterna som "restnoterat" på det kvitto/garantisedel som jag fick med leveransen idag, om de nu är makulerade sen tidigare?
- Varför tog herrn i livechatten bort min status på ordern att den var dellevererad och nu är helt blankt? Det känns lagom mysko måste jag säga.
-Och slutligen, hur kan ni säga att ni endast reserverar summan när banken, som jag själv jobbar på, har debiterats sedan flertal bankdagar tidigare.

Jag vet inte om ni svarar på detta men det var skönt att få skriva av sig lite. Jag kommer vara jävligt jobbig mot er under denna process att få tillbaka mina pengar ska ni veta i alla fall. Och ni som läser detta, överväg en extra gång innan ni beställer från CDON och lägg hellre en order någon annanstans (sätt in valfri internetbutik). Tiden som det tar att returnera samt diskutera och argumentera för att få sin rätt, kan i slutändan vara värt en extra hundralapp om man slipper just detta.

(Ber om ursäkt för felstavningar eller konstiga formuleringar, gick snabbt att skriva och är frustrerad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har ni något ungefärligt datum på när "ntel 330 Series 180GB SSD R:500/W:450 2.5" SATA-3 Reseller" kommer in igen?

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_180gb_ssd_r%3a5...

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_180gb_ssd_r%3a5...

Finns i lager nu Mycket fin disk, köpte en själv innan dom tog slut och är helnöjd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_180gb_ssd_r%3a5...

Finns i lager nu Mycket fin disk, köpte en själv innan dom tog slut och är helnöjd

Det gick fort, tack!

Kul att du är nöjd med den, får bli att beställa den så snart som möjligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Ta och lugna ner er. Var ett jäkla tjat om era paket. Antar att ni missat att jul- mellandagarna passerat och likaså nyår?
Ni vet, när man har jobb vill man gärna vara ledig, speciellt under jul/nyår, tror CDON personalen känner detsamma och skiter i era paket- det skulle jag ha gjort.

Är det mycket begärt att ens paket ska iallafall gå iväg idag? Tydligen, står "packas" vilket det gjort hela dagen.

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Skrivet av Chr23ast:

Är det mycket begärt att ens paket ska iallafall gå iväg idag? Tydligen, står "packas" vilket det gjort hela dagen.

Packas betyder snarare redo att packas/allt finns hemma på cdon-språk. Sedan är det väl rimligt att det tar mer än 1 dag att skicka alla ordrar som kommit in under en långhelg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chr23ast:

Är det mycket begärt att ens paket ska iallafall gå iväg idag? Tydligen, står "packas" vilket det gjort hela dagen.

Ja det är det eftersom att CDON inte någonstans går ut med att varor ska gå iväg samma dag som det beställs (Inet skriver ut att varor beställda innan 17:00 går ut samma dag). 1-3 dagar står det överallt. Har du inte fått din vara efter 3 arbetsdagar då hade jag bekymrat mig.

http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det gick fort, tack!

Kul att du är nöjd med den, får bli att beställa den så snart som möjligt.

Kan bara tillägga att min far köpte en för ett par veckor sen, och var supernöjd med sin, så du lär nog inte ångra dig

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Privata ärenden tas inte upp i denna tråd.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Ja det är det eftersom att CDON inte någonstans går ut med att varor ska gå iväg samma dag som det beställs (Inet skriver ut att varor beställda innan 17:00 går ut samma dag). 1-3 dagar står det överallt. Har du inte fått din vara efter 3 arbetsdagar då hade jag bekymrat mig.

http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/

Nu hade hans status dock stått som "packas" i en hel dag, vilket antingen betyder att de är otroligt långsamma på att packa eller så ljuger de helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att sälja min nuvarande telefon och köpa en sån här istället: http://cdon.se/hemelektronik/sony_xperia_ion_lt28h_black-2119...
Min fråga är, kommer den ligga kvar för det priset (2690) ett tag, eller kommer priset gå upp snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av littlebennyboi:

Hår lång tid tar det för en order att packas? Det har stått så hela dagen. Beställde från Inet samtidigt som er 30/12 och beställningen från Inet har redan skickats.

Hoppas att jag har mina grejer på Fredag dom behövs verkligen då

I mitt fall så vart CDON faktiskt snabbare än inet, beställde grejer från båda under juldagarna, paketet från cdon kom i fredags och inet paketet kom idag. Allt var i lager på bägge butikerna. Så det verkar vara lite hur som helst.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lieghton:

Hej, vill bara påpeka att er kundtjänst har varit riktigt dålig nu under Jul..
Blev under mellandagarna lovad att ni skulle ha ett kampanjpris på xboxen t.om Februari då jag visste att jag inte kunde boka det förrän 2 dagar senare. 2 dagar senare höjs priset med 500 kronor och allt kundtjänst har att säga är att ni beklagar felaktig information....

Hej hej

Har du möjligen kvar konversationen och kan skicka den i ett PM till mig så ska jag kolla på det genast. Såklart ska inte vår kundtjänst sitta och lova saker som de sedan inte kan stå för.

MVH Josefin

Skrivet av littlebennyboi:

Hår lång tid tar det för en order att packas? Det har stått så hela dagen. Beställde från Inet samtidigt som er 30/12 och beställningen från Inet har redan skickats.

Hoppas att jag har mina grejer på Fredag dom behövs verkligen då

Hej hej

Om du skickar ditt ordernummer i ett PM så kan jag kolla på det. Det har varit många helgdagar och våra lager jobbar självklart på att komma ifatt så fort som möjligt.

MVH Josefin

Skrivet av BaraMaxxad:

Jag trodde inte att jag skulle känna mig "lurad" av er, men det här var någonting nytt. Ni har totalt förstört mitt humör för kvällen efter jag var så nöjd att ha hämtat ut ett paket paket från er tidigare idag.

Jag beställde totalt 8 datorkomponenter från er till ett värde av 5206 kr, varav det tydligen blev en delleverans. Pengarna har dragits från kontot, hela summan, när jag la ordern.

Idag kom 3 utav dessa 8 datorkomponenter till ett värde utav 1363 kr.
Jag undrade när jag hämtade ut dessa vad som har blivit av de resterande delarna, det fanns ingen status på "Mina sidor" förutom att det stod delleverans. Jag startar nu på kvällen livechatten hos er (som jag förövrigt har sparat ned) för att få mina frågor gällande de resterande komponenterna besvarade.

Till min stora förvåning så säger ni att pengarna inte har dragits från mitt konto, utan har blivit reserverade? Och min bank har nu tydligen nekat er att debitera mitt konto. Väldigt underligt, eftersom jag fick min första delleverans idag. Ni säger sedan att de resterande komponenterna har blivit makulerade (det stod inte på Mina sidor, och efter jag fick det svaret, så försvann titeln delleverans och nu är det helt blankt) och att jag kommer få de pengarna tillbaka på mitt konto om 5 bankdagar, 3637 kr.

-Varför tror ni att jag vill 3/8 datorkomponenter och de resterande pengarna tillbaka? Varför kunde ni inte bara sätta tillbaka allt och meddela mig om problemet? Då vill jag väl uppenbarligen ha hela summan tillbaka.
-Varför står de resterande 5 komponenterna som "restnoterat" på det kvitto/garantisedel som jag fick med leveransen idag, om de nu är makulerade sen tidigare?
- Varför tog herrn i livechatten bort min status på ordern att den var dellevererad och nu är helt blankt? Det känns lagom mysko måste jag säga.
-Och slutligen, hur kan ni säga att ni endast reserverar summan när banken, som jag själv jobbar på, har debiterats sedan flertal bankdagar tidigare.

Jag vet inte om ni svarar på detta men det var skönt att få skriva av sig lite. Jag kommer vara jävligt jobbig mot er under denna process att få tillbaka mina pengar ska ni veta i alla fall. Och ni som läser detta, överväg en extra gång innan ni beställer från CDON och lägg hellre en order någon annanstans (sätt in valfri internetbutik). Tiden som det tar att returnera samt diskutera och argumentera för att få sin rätt, kan i slutändan vara värt en extra hundralapp om man slipper just detta.

(Ber om ursäkt för felstavningar eller konstiga formuleringar, gick snabbt att skriva och är frustrerad)

Hej hej

Skicka ditt ordernummer i ett PM till mig så kollar jag gärna på ditt ärende.

MVH Josefin

Skrivet av Loxus:

Funderar på att sälja min nuvarande telefon och köpa en sån här istället: http://cdon.se/hemelektronik/sony_xperia_ion_lt28h_black-2119...
Min fråga är, kommer den ligga kvar för det priset (2690) ett tag, eller kommer priset gå upp snart?

Hej hej

Mobilavdelningen hälsar att de just nu har ett fåtal kvar och de räknar med att de är slut innan kvällen - de planerar inte att ta in nya efter det tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Skicka ditt ordernummer i ett PM till mig så kollar jag gärna på ditt ärende.

MVH Josefin

Har skickat PM nu.

Permalänk

Nästan så att det är pinsamt att en order som är lagd 30/12 nu har stått som "varorna packas" i 2 dagar. Borde inte spela någon större roll att det varit röda dagar innan och att det kommit in mer beställningar än normalt, då ALLA andra butiker klarar av att trycka iväg sina ordrar på 1 dag ändå.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Nästan så att det är pinsamt att en order som är lagd 30/12 nu har stått som "varorna packas" i 2 dagar. Borde inte spela någon större roll att det varit röda dagar innan och att det kommit in mer beställningar än normalt, då ALLA andra butiker klarar av att trycka iväg sina ordrar på 1 dag ändå.

Posten levererar inte på röda dagar så förstår inte riktigt var du vill komma? Själv beställde jag den 27e från en annan butik som skickades den 28:e och kom fram idag.

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Posten levererar inte på röda dagar så förstår inte riktigt var du vill komma? Själv beställde jag den 27e från en annan butik som skickades den 28:e och kom fram idag.

Jag beställde från cdon och Inet samtidigt i Söndags. Paketet från Inet är redan framme men jag har inte hört ett skit från cdon än

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Posten levererar inte på röda dagar så förstår inte riktigt var du vill komma? Själv beställde jag den 27e från en annan butik som skickades den 28:e och kom fram idag.

Så du tycker alltså att det är rimligt att det tar 2 dagar att paketera produkter p.g.a. att posten inte skickar paket? Varför skulle postens rutiner påverka hur snabbt CDON packar saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så du tycker alltså att det är rimligt att det tar 2 dagar att paketera produkter p.g.a. att posten inte skickar paket? Varför skulle postens rutiner påverka hur snabbt CDON packar saker?

Därför att statusen efter "packas" är just "skickad". De har ju inte skickat den om inte posten har hämtat den så därför ligger den kvar med statusen "packas" tills Posten hämtar allt.

Varför en status dock är "Packas" i flera dagar, tja.. det får du ta med CDON. Kanske är lastbilarna fulla som hämtar allt och att de får ta det nästkommande dag? Eller så sätter de bara statusen "Packas" långt innan de egentligen packas.

Ingen vet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Hejsan CDON,

Igår fick jag mitt grafikkort på posten av er. Ja, på posten. Ni hade postat mitt grafikkort i en vadderad påse som kom i brevlådan. Känns inte för mig som att en vadderad påse är tillräcklig säker för att skicka känslig elektronik i. Nu fungerade kortet iallafall, men kan ju vara bra för er att veta, kanske bör fundera över det där.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hejsan CDON,

Igår fick jag mitt grafikkort på posten av er. Ja, på posten. Ni hade postat mitt grafikkort i en vadderad påse som kom i brevlådan. Känns inte för mig som att en vadderad påse är tillräcklig säker för att skicka känslig elektronik i. Nu fungerade kortet iallafall, men kan ju vara bra för er att veta, kanske bör fundera över det där.

Hade det varit inne på RMA eller? (Tänkte på att du inte fick med någon låda.)

Känns inte som att man vill ha ett dyrt grafikkort liggande i brevlådan heller...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onetreehill:

Nästan så att det är pinsamt att en order som är lagd 30/12 nu har stått som "varorna packas" i 2 dagar. Borde inte spela någon större roll att det varit röda dagar innan och att det kommit in mer beställningar än normalt, då ALLA andra butiker klarar av att trycka iväg sina ordrar på 1 dag ändå.

Samma här. Lade också order 30/12. Igår och idag har det varit vardag och det har inte ändrats status från "Varorna packas". Varan ska finnas i lager enligt CDONs hemsida. Lite irriterad blir man...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Minsc S2:

Hade det varit inne på RMA eller? (Tänkte på att du inte fick med någon låda.)

Känns inte som att man vill ha ett dyrt grafikkort liggande i brevlådan heller...

Nej. Grafikkortet ifråga var ett ganska litet kort, så även lådan var liten. Därför gick det ner i ett (stort) vadderad kuvert.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nej. Grafikkortet ifråga var ett ganska litet kort, så även lådan var liten. Därför gick det ner i ett (stort) vadderad kuvert.

Frakt 29:- ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Electrix:

Frakt 29:- ?

Jag beställde det tillsammans med en processor (i5 2550K), frakt kostade totalt 49 kr.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.