Permalänk

vad har ni gjort idag?

hej alla!

trött och uttråkad som jag är tänkte ja fråga vad alla gjort idag? kul med inspiration om vad man kan hitta på om dagarna också.

börjar jag då:

Idag har jag vart barnvakt åt mina kusiner på 6 och 7 år en stund. Vi var hemma hos dem och på naturhistoriska museét.
Den minsta tjejen chockade mig rejält med att säga under frukostbordet " när snoppen är i snippan är det kärlek"
jag hade lite svårt att hålla mig för skratt. Barn är roliga

På eftermiddagen var jag och mötte upp en kompis på Ung 08 festivalen för att planera inför deras show imorgon där jag och några till ska gå modell för olika kläder i 70tals stil som de sytt upp.

Nu är jag hemma och sitter och halv sover.

så skriv på vad ni gör/har gjort/ska göra om dagarna

efter att det har blivit en del inlägg i denna post kom förslaget på att för att tråden ska se mindre ut som en högstadie konversation ska vi få lite riktlinjer för att hålla konversationer uppe, förslagen var dessa

vi kan skippa det vanliga man brukar göra, som att:

* säga att man spelat datorspel/suttit vid datorn om det inte hänt något extraordinärt ex vart så grym att man måste få skryta lite etc
* gått upp om det inte var vid en viss speciell tid eller om man förklarar varför
* käka något i så fall käkade och vad man tyckte om det, färdiglaget eller självtillagat eller något annat?

kom gärna på fler förslag

Permalänk
Medlem

Jag har tagit foton av mitt senaste dator projekt. Och varit med en polare, sen har jag inte gjort så mycket mer.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vaknade kvart i 6 som vanligt. Steg och upp och tryckte på gashornet för att berätta för min sovande sambo att "nu ska du också vakna". Skövlade i mig lite frukost och cyklade till jobbet.

På jobbet var det sjukt skönt att få ha service, bytte ett kylskåp, några armaturer och spikade lite kabel.

Efter jobbet kom man hem till en god sallad sen drog vi ner till sjön och badade, nu sitter jag här i några minuter sen ska jag väl ansluta till tvn.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm gick upp efter lunch som vanligt, spelat Metro 2033 och Euro truck simulator hehe och arbetar/testar nu på mitt skript 7Integrator samt ser på cash cab på discovery channel.

Mitt enda nöje idag när man inte har jobb..Granntjejen kom upp å tog sig en cancerpinne och berättade hon va förbannad för att nån jävla snorunge snodde telefon idag..

Permalänk
Medlem

Förberett nåra foton för en sak och varit vid Mörttjärn och metat mört. Den kunde nog lika gärna hetat Myggtjärn faktiskt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

Byggde ihop dator till kompis och har börjat spela Blue Shift, blev klar med Opposing Force idag och vanliga HL igår. Det är nog bästa spelserien ever made. Tycker fortfarande att "huvudkrabborna" är skitjobbiga
Sedan någon dag ska vi börja tröska när som helst om det bara kunde bli lite torrare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jobbat, ätit, vilat, tv

På fredag och lördag är det krök som gäller, har kollegor som springar midnattsloppet så det kanske blir att dricka bira vid målinjen eller något. Äntligen ledig nästa vecka, endast varit ledig en vecka under sommaren :/

Permalänk

Håller på att pilla med en HP proliant server som ska agera router. Kommer ihåg när jag satt med mina två 250diskar och inte trodde jag skulle kunna fylla en av dem, nu sitter man här i någon jävla serverpark... -_-'

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Vaknat, jobbat, målat kompisens hus, tränat/sprungit

Vanligtvis brukar jag fiska och klättra om dagarna men inte idag

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Druckit en kanna kaffe och byggt kojja med 5 åriga kusinen

Permalänk
Medlem

Gick upp 07:15. Jobbade till 17. Träffade päronen och käkade middag med dom. Kom hem vid 18:15. Tvättat en maskin med t-shirts, diskat och spelat Starcraft 2. Ganska produktiv dag om jag får säga det själv.

Permalänk
Medlem

Tagit en cykeltur, umgåtts med tjejen på stan samt ätit en pizza till Macgyver. Utöver det är det väl inget som är mer värt att nämna

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Jobbat, sen hem till en polare direkt efter och grejat med hans dator. Efter det så åt jag pizza, nu sitter jag här och ska snart gå och lägga mig!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Trevligt tråd!
Har stannat inne idag, skulle träffa lite folk men det vart inte av.
Så det har mest blivit lite musik diggande med Tool,Linkin Park, Limp Bizkit och Kent.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Klev upp vid 14.30 ungefär (ja jag älskar att sova), käkade lite med farsan sen vid halv 4 gick man ut och solade till 18.
Skulle dra mig ut i garaget och skruva lite men orkade inte så fick bli en film istället (Toy story 2) och nu sitter man här och funderar på vad man ska göra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gick upp vid tio-tiden. Kokar ägg, brygger kaffe, läser Berserk. Diskar, läser mer Berserk och lagar mat. Äter fyra ägg till lunch. Läser mer Berserk, har en trevlig stund för mig själv och åker till jobbet kvart i fyra. Kom nyss hem och innan jag kommer i säng lär det bli mer Berserk och kanske nån ostmacka.

Permalänk
Medlem

Vakna sent så dagen vart förstörd men annars har jag plocka i garderoben och kastat lite skrot, gjort snacks åt hunden (ugnstorkad blodpudding) och slappat framför dumburken.

Permalänk
Medlem

Vaknade runt 9, rastade hunden och körde DoD, nu surfar jag lite på internt ska käka snart och lira mer DoD fram tills kvällen- ungefär som igår.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Gick upp 06.40 trött som fan. Åkte till jobbet i danmark, sitter här nu med 2 timmar kvar att jobba. Sen ska jag iväg och fixa den obligatoriska hårklippningen och därefter hem och fixa med min nya Netgear WNR3500v2 som strular.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gick upp, käkade, surfade runt och spelar nu CODMW2.. Ska nog ringa till skatteverket..Nån som har nån aning om man måste pröjsa innan/medans man skaffar ett personnummer?

Nej det är inte till mig utan tjejen

Permalänk

Jag är ledig i dag för första gången på en vecka så jag har sovit bort halva dagen...
Funderar på att kolla de sista avsnitten av the wire.

Permalänk
Medlem

Vaknade upp på kontoret, gick till affärn och köpte en macka till frukost, satte mig och kollade ett avsnitt av "It's always sunny in Philadelphia", och började sen jobba.

Permalänk
Medlem

Jag har nyss stigit upp. Börjar jobba vid halv sju, sju-tiden. två timmars jobb med att lasta bilen och släpet, tre timmars färd till Halland, två timmar med att lossa och lasta ekipaget och ytterligare tre timmars färd tillbaka. Underbart med tio timmars arbetsnätter!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Vaknade runt 12, drog mig till busstationen för att fixa busskortet, var ute med hundarna efter det, slappat och nu senast småtrixat lite med laptopen.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

La mig vid 2 igår , gick upp klockan 5 idag och har jobbat sen dess. Skönt att sluta för dagen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gick och la mig runt 06:00. Vaknade runt 15:00. Gick ut med hundarna. Gick in i duschen. Ner till pizzerian och beställde det vanliga. Och har sitter man nu och äter framför senaste avsnittet av True Blood. Börjar jobba igen vid 22:00.

Permalänk

va kul att många har svarat

Permalänk
Medlem

Varför någon nu skulle vara intresserad, så har jag i alla fall flyttat 12 kameror och dragit kabel. Letat efter en bra raid och backup-lösning. Sedan en massa annat småpill på jobbet i mellan varven man springer fram och tillbaka. Nu tänkte jag ta mig en whisky och en bit mat för att avsluta kvällen framför en skön film.

Permalänk
Medlem

Nu skall vi se, Xerbee: var det inte 14 st kameror ;)?

samma bit som xerbee skriver angående kameror, annars pillat på trådning till ett plugin

Permalänk
Medlem

Vaknade och åkte till jobbet. Blev sen påmind att jag glömde mobilen hemma. Hade även glömt göra i ordning matlåda, så har varit hungrig hela dagen. Kommer hem, och så skulle vi direkt iväg och kolla på en ny kattunge. Kommer hem igen, och ger vår febriga lillgrabb kvällsgröt. Nu sitter jag och väntar på att lasagnen i ugnen ska bli klar, vilket borde bli vilken sekund som helst.

Resten av kvällen blir TV och/eller dator.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower