Permalänk

Konstig linje i mitten på Dell U2311h

Hej.

Jag fick lite småpanik idag när jag märkte att det gick en konstig linje i mitten på min nya Dell skärm. Skärmen har inte stött i något när jag packat upp den. Jag ser heller inga döda pixlar men denna linje är lite smått irriterande. Precis där linjen går så blir bokstäverna korrupta, brutna eller utdragna.

Jag kör Displayport-Displayport från mitt 9500GT 1GB då det är smidigast.

Jag hoppas det är något mjukvarufel.

Jag har detta problem både i Windows 7 och Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat.

Hjälp snälla!

edit:

Linjen går precis i mitten på skärmen.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

grafikkortet maybe som är pajj ?

Visa signatur
Permalänk

Tack för svar.

Fast grafikkortet har fungerat alldeles utmärkt med den förra skärmen. Enda skillnaden är att jag nu kör DisplayPort och 1080P så jag undrar om det inte kan vara något mysko med DP.

Jag kan prova med en annan dator med ett likadant grafikkort men jag tvekar på att det kommer göra någon skillnad.

Linjen skapar någon form av förskjutning och påminner inte om den vanliga korruptionen när grafikkortet är trasigt.

När jag tittar i titeln för denna post i min Chromium flik står det liinje istället för linje så ni kanske förstår vad jag menar på ett ungefär.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Har du adapter från DVI-displayport ?

Visa signatur
Permalänk

Nej jag har inget sånt här, jag kör DP-DP. Sen har jag DVI-DVI och VGA-VGA kablar jag kan prova med vilket jag nog gör imorgon. Sen har jag en adapter för DVI-HDMI så man kan dra en HDMI kabel från HDMI uttaget och sen in i adaptern som man stoppar i DVI intaget.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Testpilot

En smal linje i skärmen är i princip alltid skärmfel.
För att vara 100% säker så kollar du om den syns även över skärmens inställningsmenyer eller när du inte har någon signal, gör den det är skärmen trasig och det är bara att lämna in den på service.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tack.

Det verkar vara fel på skärmen ja så jag ringde Dell och jag kommer få en ny om ungefär 3 veckor, kanske mindre. Så länge får jag köra med den defekta skärmen.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Ja, så var det på min Acer 23" skärm , blev liksom ett lila sträck i mitten jag trodde det var kört så skulle skicka tillbaka den eftersom den var ny men så plötsligt försvann sträcket efter några dagars användning och sen dess har den varit borta (ca 1år).

Permalänk

Tack.

Den här linjen är däremot lite annorlunda då den nästan endast märks när det är en bokstav på dess position eller vid video tittande. Bokstaven blir då korrupt där linjen går. Vid video ser det ut som en linje av blur typ.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Jag kan berätta att skärmen byttes ut ganska snabbt. Det blev inte riktigt 3 veckor. Dell skickar en skärm i förväg sen efter några dagar så hämtar de den "gamla". Så heja Dell.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB