Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Lite höstbilder från mig

Spännande färger!

Första bilden i Oktoberfest (En bild per dag hela oktober ut)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EDIT: Fel bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Spännande färger!

Första bilden i Oktoberfest (En bild per dag hela oktober ut)

http://dg-foto.se/Oktoberfest/1okt_.jpg

Brukar normalt inte vara SÅ mycket för dina bilder, mest pga att jag inte är så förtjust i dedär urblekta färgerna och allt, men denna är riktigt bra. Bra komposition och den "dåliga" bokeh:n är bra använd (avsiktigt eller oavsiktligt) och ger känslan av en målad tavla. Kanske att jag hade önskat aningen mer svärta, men...

Permalänk
Medlem

Gillar katten som fan!

Norge..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första oktober kan vara en bra dag att inviga nytt objektiv litegrann.

Hade jag varit typ 50 meter närmre med min 40/2 hade nog den här idén kunnat realiseras lite bättre...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Xplod: Finns senaste alstret att tillgå i högre upplösning?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man får till de där sepia- och cyantonerna de flesta här gillar och ett par producerar, men ibland blir det inte för stickigt när man 'jämnar ut' höstbilder och IRbilder.

Man kan tänka sig ett gammalt negativ som något framkallat..på helt fel vis..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Brukar normalt inte vara SÅ mycket för dina bilder, mest pga att jag inte är så förtjust i dedär urblekta färgerna och allt, men denna är riktigt bra. Bra komposition och den "dåliga" bokeh:n är bra använd (avsiktigt eller oavsiktligt) och ger känslan av en målad tavla. Kanske att jag hade önskat aningen mer svärta, men...

Skrivet av Eriiiiik:

Gillar katten som fan!

Skrivet av laaf:

Xplod: Finns senaste alstret att tillgå i högre upplösning?

Tack så mycket!

Här är bilden i 1200

http://dg-foto.se/Oktoberfest/DSC5683.jpg

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xplod:

Spännande färger!

Första bilden i Oktoberfest (En bild per dag hela oktober ut)

Schysst bild och jag ser fram emot Oktoberfest.

Korta skärpedjup på "låga" brännvidder är extremt snyggt (... och dyrt...) Är det en:
Nikon Objektiv F 50/1,2 Foto > Objektiv > Till Nikon > köp den hos Scandinavian Photo AB
Du använt där eller?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Schysst bild och jag ser fram emot Oktoberfest.

Korta skärpedjup på "låga" brännvidder är extremt snyggt (... och dyrt...) Är det en:
Nikon Objektiv F 50/1,2 Foto > Objektiv > Till Nikon > köp den hos Scandinavian Photo AB
Du använt där eller?

Stämmer, "ultra-snabb" hehe..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intressanta bilder allihopa, hoppas man kan lära sig något

Permalänk
Medlem

En till bild från mig, en favorit i repris.

EDIT: Innan någon säger något angående bilden så skall watermarken flyttas. Såg bättre ut på hemsidan men inte här. ;P

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Spännande färger!

Första bilden i Oktoberfest (En bild per dag hela oktober ut)

Enormt fin bild, vad är det för fabrikat på tigern?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Så vart det höst och här några bilder med det temat

Visa signatur

Foto: Nikon D90, 50 1.8 & 55-200 4-5,6 samt velbon stativ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, riktigt fina bilder! Tänkte höra om hur du gjorde effekterna på bilen som står vid gården! Samt vad den heter? Och ifall att du har någon guide, så skulle det vara underbart att få tag på den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Enormt fin bild, vad är det för fabrikat på tigern?

Tack! Han är maine coon, birma, ragdoll och norsk skogskatt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Tack! Han är maine coon, birma, ragdoll och norsk skogskatt

Vilken soppa xD, men fin är han och det gäller även dina bilder även om MINA bilder är motsatsen till dina. ;P

Permalänk
Medlem

Lite mingelbilder igen...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Det där var riktigt fina mingelbilder, mycket fina bilder överlag i den här tråden. Här är ett försök på segelbåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Canon 50D med ett gammalt Carl zeiss flectogon 35mm 2,8

Permalänk
Skrivet av Xplod:

Spännande färger!

Första bilden i Oktoberfest (En bild per dag hela oktober ut)

http://dg-foto.se/Oktoberfest/1okt_.jpg

Grym bild på kissen!

Känns som att jag redan postat någon av dessa bilder, men kan inte hitta dem då jag kollar mina tidigare poster. Så får bli så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radaradam:

Grym bild på kissen!

Känns som att jag redan postat någon av dessa bilder, men kan inte hitta dem då jag kollar mina tidigare poster. Så får bli så här.
http://farm5.static.flickr.com/4087/5046678263_a0b088295a_b.j...
http://farm5.static.flickr.com/4128/5047301072_425fe00333_b.j...
http://farm5.static.flickr.com/4104/5046678189_ed750aed74_b.j...

Mittenbilden är enligt mig riktigt najs!

en höstbild från mig.. Öppen eld är underbart i mitt tycke..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Philippk:

Hej, riktigt fina bilder! Tänkte höra om hur du gjorde effekterna på bilen som står vid gården! Samt vad den heter? Och ifall att du har någon guide, så skulle det vara underbart att få tag på den!

Tack! Humm, är väl inte direkt någon effekt alls jag använt mig av mer än att jag förvrängt färgerna något.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag reparerat klart(tror jag) och skjutit en testrulle som ska framkallas bara mina kemikalier kommer hem

Så vacker den blev! Listan: Ny bälg, nytt framelement från reservdelskamera av samma modell, slutare, slutarmekanism samt bländare rengjorda, alla linser likaså, en liten plåtflik som sköter slutarknappens dubbelexponeringsskydd riktad. Allt inklusive självutlösaren fungerar och tillochmed dom långa exponeringstiderna tiderna förefaller korrekta!

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Lite höstbilder från mig

Sista bilden rekommenderar jag verkligen i högre upplösning och det kan ni få här. lite kritik tack!

Sjukt snygg bild den där med höstlövet faktist! Typiskt en sådan bild man kollar på och blir alldeles varm inombords Bra jobbat! Finns den i ännu högre upplösning så man kan spara ner den som ev. bakgrundsmaterial?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En till höstbild, denna gång på lekande boxrar, Ella till höger är lite kaxig och räcker ut tungan!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Alla dessa lövbilder gav mig lite inspiration:

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irlut:

Nr1: Fantastisk!! Nr.2: Ett .. träd??