Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Idag har jag bara känt mig sådär löjligt glad, lite sådär som när man är nykär, småfnittrig och nästan berusad. vet inte varför, har haft det tufft pga. sömnsvårigheter och tidiga mornar, så jag har haft en underbar dag för första gången på alldeles för länge idag

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Två invandrarkillar i 16-17års åldern kommer in i den butik där jag jobbade Iphone 4/Iphone 4S var ganska nya just då (ganska många år sedan)
ena killen var väldigt misstänksam, ville inte lämna ifrån sig nånting
han frågade om jag skulle sno hans telefon? lura honom eller göra nånting annat skumt. massor med kontroll frågor.
efter nån minut så får hans kompis nog man ser att han tröttnat.

Hey Broshan det är lugnt han e svenne!

Var nog den mest märkliga komplimang som jag någonsin fått, sån tur att allt funkade efter skärmbyte.. sensorer & mic/högtalare har en förmåga att sluta funka ibland.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hej.
Idag när jag kom hem från jobb fick jag ett besked som gjorde mig glad. Jag blev så glad så att jag grät som ett barn framför mina barn.
Jag har idag varit ihop med min fru i 27år vilket innebär att jag bara har haft henne i hela mitt liv. Jag va 15år när jag träffa henne.
För en vecka sen sa dom att hon har fått 2 cystor i ena bröstet och dom hade tagit ett prov. Så i en vecka har jag mått så jävla dåligt och sovit riktigt dåligt. Jobbet har varit en pina och jag har varit riktigt otrevlig.
När jag kom hem från jobbet idag fick jag en stor kram och ett stort leende av min fru. Du kan slappna av nu och sätta dig i soffan när barnen har lagt sig och slå upp en stor whisky. Det va INTE bröst cancer.
Va bara tvungen att skriva detta då jag just nu är så jäkla lättad och glad.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

För 2 veckor sedan var jag på infomöte om en utbildning jag är intresserad av. Efteråt stack jag raka vägen hem och skickade ett e-mail till min handläggare hos Af.
I måndags fick jag ett brev från handläggaren där jag anvisas till utbildningen jag är intresserad av.
Igår ( fredag ) fick jag e-mail från utbildningssamordnaren att jag är välkommen att börja hos dom 2017-12-11.

Af betalar utbildningen.

Jag kan inte påstå jag har goda erfarenheter av Arbetsförmedlingen, därför känns det nästan för bra för att vara sant.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

Jag är glad att jag ska få en son, han är beräknad att ploppa ut i December!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Jag är glad att jag ska få en son, han är beräknad att ploppa ut i December!

den bästa känsla som finns min kom den 14 november 2 timmar o 35 min för sent efter fars dag men o gud vad glad jag var den bästa sak som någonsin kan hända all lycka till er

Visa signatur

Grafikkort:Gigabyte AORUS GTX 1080 xtreme RAM: crucial ballistix sport lt ddr4 2400 overclock 2900 16GB
Nätagg: Corsair AX750W Moderkort: Gigabyte GA-Z270X-Gaming-7
SSD: Samsung 960 EVO 512GB Processor: Intel I7 7700k @4.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Jag är glad att jag ska få en son, han är beräknad att ploppa ut i December!

Grattis till er

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Lyckades inte bara med att plocka isär laptopen jag köpte här på forumet för några veckor sen, utan dessutom sätta ihop den igen, med ny kylpasta, SSD och minus en ansenlig mängd damm. Som extra bonus fungerar den fortfarande.
https://imgur.com/Ukb6w7g

Permalänk
Skäggig legend

Skulle slänga lite saker i teknikavfallsrummet i föreningen. Där hittar jag en dator med två 120GB OCZ Agility 3 diskar samt en 2700K. Taget! Nu rullar den stabilt i 4,9Ghz (ska försöka dra till 5Ghz bara för att när jag orkar), innan hade jag en 3570K på 4.5Ghz.

Diskarna ska jag slänga i för att bara ha två spel på, wow och BF1. x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Uppnådde min målvikt idag på att ligga under 80 kg innan nyår, trodde inte jag skulle klara det men se på fan idag visade vågen 79,6 (började på 98 i juni)

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Första fulla lönen från nya jobbet. 50k+ känns bra såhär i juletider när man har levt på CSN ett bra tag!

Permalänk
Medlem

Noneed to say more

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Fick reda på precis innan jul att jag blev befordrad på jobbet, så nu är en av de svåraste karriärstegen för mig avklarat. 6k mer i månaden dessutom, spelar mindre roll just nu men blir väl skönt att få det eftersom det kring påsk vankas tillökning.

Permalänk
Inaktiv

8 core 128 GB extra ram på en server fick jag idag som jag visserligen jobbar väldigt lite med, de ville överraska mig och sa inget och skulle se hur lång tid det dröjde innan jag upptäckte det.
Det var en fin överrasknings förutom att de hade flyttat servern och konfigurerat en switch fel, så 4h felsökning gick åt.
Nå jag är ändå positiv nu, självklart går det i princip lika segt som innan. Programmet var så att ju mer datakraft det har, ju mer tar det bara åt sig helt dynamisk..

Jag sitter här förväntansfull på fler burkar som är uppiffade efter julledigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Första fulla lönen från nya jobbet. 50k+ känns bra såhär i juletider när man har levt på CSN ett bra tag!

vad jobbar du med som har så hög lön ? är du politiker eller chef/VD ??

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

vad jobbar du med som har så hög lön ? är du politiker eller chef/VD ??

Lokförare.

Observera att det är före skatt och med lite övertid.

Permalänk

äntligen är hjulen i rullning. mattan (som jag postade bild på i "bilder på senaste köpta prylar" tråden) är redo, lyckats frigöra enormt mycket plats i hobbyrummet(en garderob ska bort bara), bord och en enorm planka ska till veckan köpas. så inom kort kan jag äntligen(som jag väntat på i många år nu), återskapa slaget vid waterloo. en helvetes mer figurer måste målas, kommer nog att krävas 20-25K och än så länge så har jag bara målat runt 5000st, men det är en mindre bagatell då de är enkla att måla, det krångliga är att hitta detaljerad och historiskt korrekt info om vart bataljonerna stod. så jag är enormt exalterad och glad:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Bord byggt, check. Mattan pålagd, check. Tusentals figurer målade, check. Nu kommer den svåra och jobbiga biten(men ändå rolig på sitt jobbiga sätt), att hitta historisk korrekt info om vart alla bataljonerna stod. barndoms drömmen, som jag var tvungen att lägga ned pga flytt, är nu "snart" fulländad:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Haft oljeläckage på Saaben, var rädd att det skulle vara topplockspackningen. Notan hamnade strax under 2000:-, så jag är nöjd!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Gav bort ett månadskort med några veckor kvar till grannen som har ont om pengar och som lagt sina sista slantar på ett busskort som han behöver i morgon.

Busschauffören gjorde fel och han fick aldrig någon reskassa på kortet; men pengarna drogs ändå.

Är glad för han blev överlycklig

EDIT: Försökte först fylla på hans busskort; men var tydligen chauffören som inte visste hur man gjorde överhuvudtaget (jag antog att han bara gjort ett misstag han inte visste hur man åtgärdade)

Sedan ska jag ändå skaffa bil; så blir inte så många bussresor framöver.

Permalänk
Medlem

Finns ju helt klart värre sätt att börja en morgon!
Alltid trevligt med nybakade scones och kaffe!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Efter 5 raka förluster i ranked pga idioter fick jag äntligen mitt drömgame, fan vad underbart det kändes!

Ni som vet, ni vet

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Man kan ju inte annat än skratta gott åt dessa överförfriskade fjortisar, härlig kommentar från busschauffören "ni skall hem men ni är inte normala för fan":

Permalänk
Medlem

Skrotade nyss min sista HDD ur min Desktop Nu sitter snurrande lagringsmedia enbart i server här hemma!

Permalänk
Medlem

@pwntato: Haha, jag gjorde precis samma sak igår Känns jävligt bra!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

3% löneökning och 12% av årslönen i bonus. Förbannat trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

3% löneökning och 12% av årslönen i bonus. Förbannat trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fan va kul! Grattis

Jag är också väldigt glad och har varit det den senaste tiden. Nytt jobb som förhoppningsvis börjar närma sig, har startat ett programmeringsprojekt med en vän som jag tror starkt på och som grädde på moset börjar man eventuellt bli lite småkär i en härlig tjej livet är bra just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av greken91:

och som grädde på moset börjar man eventuellt bli lite småkär i en härlig tjej livet är bra just nu

Och jag är glad att jag kommit över de värsta känslorna för någon jag blev olyckligt småkär i.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Träffade just en tjej på Badoo och fick i alla fall en ny fb-vän. Alltid något tills vidare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p