Permalänk
Medlem

Asus AT5IONT-I vilka minnen?

Försökt leta reda på ett vettigt svar vilka ram-minnen som funkar med detta kort?!

Någon som vet vart man får tag på minnen som passar alltså DDR3 So-Dimm 800MHz? Eller funkar det med andra? Och kommer asus uppdatera så man kan köra med 4gig minne?

Sen vore det skoj att höra lite från någon som köpt kortet. Är det ett bra köp?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Kan tipsa om tråden på XBMC-forumet, där står några listade. Jag köpte KingTiger på Kjell%CO när dom reade ut och hoppas dom ska gå...(verkar som det).

Köpte minnena i förväg, har ej köpt kortet. Men ska köra det mobot, ett Antec ISK 310 och cf-sata adapter. Hoppas det ska bli smid.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också 2x1TB från Kjell & Company för 2x100:- vilket är oslagbart. Minnena fungerar bra.
Du får nog tyvärr hålla dig till QVL på Asus för att hitta något som passar.

Har läst om någon som körde med Corsair och flera som använder Kingston och har fått det att fungera.

OT.
Låda blev Ace Proton som måste moddas för att få plats med at5iont-i. Deluxe-kortet passar säkert utan problem för det kortet har inte den här 24-pinnars strömanslutningen som tar i ett litet kretskort som hör till självaste lådan. Nu väljer jag att plocka bort detaljerna som är i vägen och sätter on/off på baksidan av chassit istället.

Permalänk
Medlem

var på kjell köpte du dom? har du något artikelnr? nätet, affär? behöver också 2st ^^

Visa signatur

Mitt system:
[M4N82 Deluxe][AMD Phenom II 940 @3600Mhz(18x200][Nvidia Gforce Gtx 275][Corsair 6GB XMS-2 8500C5][Corsair TX 850w][Antec Three hundred]

Permalänk
Permalänk
Medlem

aaaah hittade kompatibilitets listan nice
finns på deras hemsida KVR1066D3S7/2G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feddy:

aaaah hittade kompatibilitets listan nice
finns på deras hemsida KVR1066D3S7/2G

Detta minne fungerar bra med nya biosversionen iaf, testade aldrig med 0312 utan flashade direkt. Har en 1 gb och en 2 gb sticka av detta minne.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

okej. enl deras sida så e det dokumentet skapat innan nya bios versionen släpptes så hoppas stenhårt på det

Visa signatur

Mitt system:
[M4N82 Deluxe][AMD Phenom II 940 @3600Mhz(18x200][Nvidia Gforce Gtx 275][Corsair 6GB XMS-2 8500C5][Corsair TX 850w][Antec Three hundred]

Permalänk
Medlem

Fler minnen funkar med nya BIOS'en. KingTiger funkar finfint för mig.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Ngn som vet när deluxe versionen kommer?
Eller om man köper ett chassi med extern nätagg behöver man inget inbyggt nätagg?

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10