Minecraft - tråden

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Vem var Granis då?

Admin på servern.

Men han kom tillbaks efter några timmar och sa att han somnade

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Här är en intressant länk för er minecraft-nissar: http://cubeupload.com/files/adf87a1283162881610.jpg

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Här är en intressant länk för er minecraft-nissar: http://cubeupload.com/files/adf87a1283162881610.jpg

Haha

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Här står det lite mer: Herobrine - Minepedia - The Minecraft Wiki!

Var tydligen inte sant, men notch funderar på att lägga in det i spelet. Tänk vad läskigt att möta han när man är långt långt ner i marken i en mörk grotta och man har slut på facklor ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Jag var med om något sorgligt ikväll.

Jag skulle precis börja bygga på mitt nya hus uppe på ett berg när jag i ögonvrån såg något röra sig vid ett stup en bit bort, och det var när jag vände mig om som jag såg att det var en ko. Jag försökte stoppa honom men jag kunde inte övertala den.

R.I.P.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Jag var med om något sorgligt ikväll.

Jag skulle precis börja bygga på mitt nya hus uppe på ett berg när jag i ögonvrån såg något röra sig vid ett stup en bit bort, och det var när jag vände mig om som jag såg att det var en ko. Jag försökte stoppa honom men jag kunde inte övertala den.

http://i53.tinypic.com/21bqe8l.jpg

R.I.P.

Hemskt spel det här. :'(

Permalänk
Medlem

Nu har även aftonbladet hittat till minecraft.
Skapade spelet på skoj ? nu tjänar han miljoner | Nöjesbladet | Aftonbladet

Här är btw min TIE fighter som har en tendens att aldrig bli klar

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Nu har även aftonbladet hittat till minecraft.
Skapade spelet på skoj ? nu tjänar han miljoner | Nöjesbladet | Aftonbladet

Här är btw min TIE fighter som har en tendens att aldrig bli klar
http://cdn.solidfiles.net//i/a5547.png

Tycker det är formad som en tie bomber jag. Tie fighters har ju lite rundade fyrkanter som vingar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Det svåraste med att bygga så stora saker är att få en överblick över skiten och att det blir mycket springa och jämföra sida 1 med sida 2.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det svåraste med att bygga så stora saker är att få en överblick över skiten och att det blir mycket springa och jämföra sida 1 med sida 2.

Ska det vara exakt lika långt på varje "sida" brukar jag räkna när jag lägger ner blocken, är ju rätt lätt när alla block är lika stora.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Nu har även aftonbladet hittat till minecraft.
Skapade spelet på skoj ? nu tjänar han miljoner | Nöjesbladet | Aftonbladet

Här är btw min TIE fighter som har en tendens att aldrig bli klar
http://cdn.solidfiles.net//i/a5547.png

Skrivet av KlosterKatten:

Tycker det är formad som en tie bomber jag. Tie fighters har ju lite rundade fyrkanter som vingar.

Det är en TIE Advanced, sån som Darth Vader använder.

TIE fighter har platta vingar, och TIE bomber har en till rund "bomb hållare" bredvid cockpiten.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Det är en TIE Advanced, sån som Darth Vader använder.

TIE fighter har platta vingar, och TIE bomber har en till rund "bomb hållare" bredvid cockpiten.

Touché!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Det är en TIE Advanced, sån som Darth Vader använder.

TIE fighter har platta vingar, och TIE bomber har en till rund "bomb hållare" bredvid cockpiten.

Jo alldeles riktigt, det är vaders advanced jag använt som ritning när jag byggt, fightern är så tråkig med de platta vingarna

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Ska det vara exakt lika långt på varje "sida" brukar jag räkna när jag lägger ner blocken, är ju rätt lätt när alla block är lika stora.

Inte när det är STORA grejer!

Menmen..
Som vanligt glömmer jag och fixa VPN så jag kan dra igång servern härifrån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Inte när det är STORA grejer!

Menmen..
Som vanligt glömmer jag och fixa VPN så jag kan dra igång servern härifrån...

Var det inte du som skulle fixa det i måndags?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp. Har byggt ett stort växthus där jag ska odla Reeds. Jag har inte börjat odal än men jag har massa facklor där medans jag bygger. Sen om jag går bort till mitt hus och hämtar något så har det spawnat massa djur där. Har aldrig blivit så i mitt lilla växthus, så finns det något sätta att göra så dom inte spawnar där? Vill ju inte att dom ska trampa ner mina odlingar

EDIT: När jag satte ut plantorna tycks det inte spawna något där.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Behöver lite hjälp. Har byggt ett stort växthus där jag ska odla Reeds. Jag har inte börjat odal än men jag har massa facklor där medans jag bygger. Sen om jag går bort till mitt hus och hämtar något så har det spawnat massa djur där. Har aldrig blivit så i mitt lilla växthus, så finns det något sätta att göra så dom inte spawnar där? Vill ju inte att dom ska trampa ner mina odlingar

EDIT: När jag satte ut plantorna tycks det inte spawna något där.

Djur spawnar på gräs. Byt ut alla jordytor som inte ska odlas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Djur spawnar på gräs. Byt ut alla jordytor som inte ska odlas på.

Ahh okej tack. Fresten hur tar ni bilder på minecraft? fraps fungerar inte och skärmklippningsverktyget fungerar inte till det. filma ni skrivbordet och tar kort från filmen eller?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoBb3:

Ahh okej tack. Fresten hur tar ni bilder på minecraft? fraps fungerar inte och skärmklippningsverktyget fungerar inte till det. filma ni skrivbordet och tar kort från filmen eller?

Fraps fungerar utan problem-

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Fraps fungerar utan problem-

Fungerade inte för mig. Får testa igen

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Fungerade inte för mig. Får testa igen

fungerade nu
2 Senaste byggnaderna, inga mesterverk men...

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Snart funderar jag på att påbörja mitt bygge på M/S MineLine, ett fartyg som är 170m långt, 30m brett och ca. 30möh.

Utan editor såklart, så det kommer ta ett tag detta..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbz:

Ptja, om du absolut inte vill betala för att spela en alphaversion (9,95€), så kan du alltid vänta till fullversionen är släppt och köpa spelet då för 19,95€.

Om man inte vill betala kan man göra en användare utan att betala, sen låter man sin kompis med en riktig användare logga in på sin användare på din dator då kan du spela offline sen på din utan att betala.

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem

Fan att jag köpte det här spelet Är ju HELT fast i det. Spelar för tilf. på xtralarge.se och det går verkligen inte att sluta

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Snart funderar jag på att påbörja mitt bygge på M/S MineLine, ett fartyg som är 170m långt, 30m brett och ca. 30möh.

Utan editor såklart, så det kommer ta ett tag detta..

Typ som jag och ala gör alltså?
Fast vårt ska bara vara i trä.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker detta spel påminner om de tidigare versioner av Tibia, fast i First-person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invectus:

Någon mer än jag som tycker detta spel påminner om de tidigare versioner av Tibia, fast i First-person?

Nej.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invectus:

Någon mer än jag som tycker detta spel påminner om de tidigare versioner av Tibia, fast i First-person?

Nej?

Permalänk
Medlem

Om man är sugen på att vara med från början på en nystartad server som inte är överexploaterad så kom in på 08minecraft.dyndns.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Om man är sugen på att vara med från början på en nystartad server som inte är överexploaterad så kom in på 08minecraft.dyndns.org

Kanske något att ta med i ditt lilla projekt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare