Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezzy:

Hej!

Jag undrar om de finns plats för 2st HDD i G53? Som jag uppfatar de så finns det plats för 2st i G73 iallafall.

Sen undrar jag om de går att updatera från 4gb ram till 8 på G53?

Tack på förhand

MVH/Andreas

Welcome to Republic Of Gamers! - News

Läs lite där, står då att den har dubbla hårddiskplatser även den.. + att den även levereras med 8gb i vissa konfigurationer.

Sen enligt vad google säger så ska det vara 4 ram-slots varav 2st är upptagna så det bör bara vara att stoppa i 2st 2gb..

Men du kan ju kolla upp detta lite bättre, hittar ingen information på asus hemsida ang hur många slots.

Edit: står dock att det är "Dual HDD Support" på Asus hemsida så det är bekräftat iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Welcome to Republic Of Gamers! - News

Läs lite där, står då att den har dubbla hårddiskplatser även den.. + att den även levereras med 8gb i vissa konfigurationer.

Sen enligt vad google säger så ska det vara 4 ram-slots varav 2st är upptagna så det bör bara vara att stoppa i 2st 2gb..

Men du kan ju kolla upp detta lite bättre, hittar ingen information på asus hemsida ang hur många slots.

Edit: står dock att det är "Dual HDD Support" på Asus hemsida så det är bekräftat iaf

DDR3 1333MHz up to 8GB (Intel® i7-720QM/i7-740QM/i7-820QM)

DDR3 1066MHz up to 4GB (Intel® Core™ i7-620M/i5/i3)

så står de och den menar upp till de ram beroende på vilken processor den har då antar jag.

så för att kunna ha 8gb så måste de va Intel® i7-720QM/i7-740QM/i7-820QM någon av dom 3.

och dom som jag hittar på prisjakt har i5 så då går de inte ha få 8gb på dom antar jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rezzy:

DDR3 1333MHz up to 8GB (Intel® i7-720QM/i7-740QM/i7-820QM)

DDR3 1066MHz up to 4GB (Intel® Core™ i7-620M/i5/i3)

så står de och den menar upp till de ram beroende på vilken processor den har då antar jag.

så för att kunna ha 8gb så måste de va Intel® i7-720QM/i7-740QM/i7-820QM någon av dom 3.

och dom som jag hittar på prisjakt har i5 så då går de inte ha få 8gb på dom antar jag.

Hej!

Nej, alla versioner stöder lika mycket Minne vare sig vilken processor de sitter i. Alla de vi levererat i Sverige sedan Augusti bör ha 1333mhz minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Nej, alla versioner stöder lika mycket Minne vare sig vilken processor de sitter i. Alla de vi levererat i Sverige sedan Augusti bör ha 1333mhz minnen.

När du ändå är här i krokarna David måste jag passa på att ställa en fråga..

Har avbeställt min G53, eftersom jag tycker att 1920x1080 är för hög upplösning på en 15,6" ..

Kommer det komma en G53 med lägre upplösning ? t.ex 1366x768 ?

Tacksam för svar

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har beställt en nu. Bör få den någon gång nästa vecka om allt vill sig väl.
Om det finns intresse så lägger jag upp vad jag tycker om den då. bilder tordes kunna ordnas också!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalaklas:

Har beställt en nu. Bör få den någon gång nästa vecka om allt vill sig väl.
Om det finns intresse så lägger jag upp vad jag tycker om den då. bilder tordes kunna ordnas också!

gärna det...alltid kul med feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Har beställt en nu. Bör få den någon gång nästa vecka om allt vill sig väl.
Om det finns intresse så lägger jag upp vad jag tycker om den då. bilder tordes kunna ordnas också!

Självklart uppskattat

Berätta gärna din upplevelse ang upplösningen om den är för hög

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Givetvis. Kommer prova på en mängd olika spel (det jag enbart ska ha den för i princip) Så vi får se hur det artar sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Första/andra veckan i November.

Jag sitter och väntar på att i7:an av g53 modellen ska komma ut. Ingen ny info om när den förväntas komma?

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Givetvis. Kommer prova på en mängd olika spel (det jag enbart ska ha den för i princip) Så vi får se hur det artar sig!

Lysande! Gärna mycket bilder vid paketöppning o testning ^^

Är fortfarande sjukt sugen kliar i köpfingret

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Okej här kommer några intryck (då jag fick den alldeles igår)

Väldigt fin, skärmen är helt underbar om du frågar mig. Knivskarp och god.
PC:en är väldigt tyst och tangentbordet fungerar bra. Spel hittils som jag provat på är League of Legends och BLOPS.
Är extremt nöjd hittils förutom en sak.

Jag har fått två stycken BSOD hittils, bägge 2 vid uppstart. Dock har inte jag sett dessa utan min flickvän som varit vid dom. Ska tydligen vara något om memory enligt henne. Så hoppas (låter jävligt fel) att det kommer en till så jag kan kolla på den och se vad den säger. Surt om det skulle behövas bytas ut/reparation.

Edit: Kört lite tester nu. Bland annat memory test men där är allt lugnt. Inget mer som dykt upp. Testat att boota upp med och utan cd (då det hände med CD i) men den rullar. Så får prova lite mer.
Om asus.david kommer in så har du nå tips eller hört något varför det skulle bli BSOD?

Tester
Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Okej här kommer några intryck (då jag fick den alldeles igår)

Väldigt fin, skärmen är helt underbar om du frågar mig. Knivskarp och god.
PC:en är väldigt tyst och tangentbordet fungerar bra. Spel hittils som jag provat på är League of Legends och BLOPS.
Är extremt nöjd hittils förutom en sak.

Jag har fått två stycken BSOD hittils, bägge 2 vid uppstart. Dock har inte jag sett dessa utan min flickvän som varit vid dom. Ska tydligen vara något om memory enligt henne. Så hoppas (låter jävligt fel) att det kommer en till så jag kan kolla på den och se vad den säger. Surt om det skulle behövas bytas ut/reparation.

Edit: Kört lite tester nu. Bland annat memory test men där är allt lugnt. Inget mer som dykt upp. Testat att boota upp med och utan cd (då det hände med CD i) men den rullar. Så får prova lite mer.
Om asus.david kommer in så har du nå tips eller hört något varför det skulle bli BSOD?

Kanske hade något att göra med skivan då.. har då googlat och inte fått fram nån info att folk har haft problem med BSOD .. Måste fråga.. har du Gta4? skulle gärna vilja veta vad denna dator benchar i det spelet

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har inte haft tid att skriva någonting på ett tag. Upptagen med PC.

Inge fler BSOD. Så det var nog bara SBS i det fallet. Installerade precis Fallout NW och det rullar på High utan problem. Ska köra lite mer tekniska tester när jag får tid. Blir nog till helgen. I övrigt så är den verkligen kanon.
Tangentbordet är perfekt i mitt tycke. Den blir inte varm alls. Snabb och det kommer inte allt för många skitprogram med den heller =).

GTAIV har jag inte, men skulle säkerligen kunna ordna det på något sätt. Funderar på att skaffa en kylplatta till, inte för att det behövs men då skulle man kunna tweaka upp den lite.

Och ja skärmen, i mitt tycke är den perfekt. Bilden är verkligen knivskarp. Har dock inte testa med film ännu men i Spel så är det grymt!

Permalänk
Medlem

dalaklas. Du skulle inte kunna beskriva tangentbordet och kvalité känslan av chassit? Jag själv var väldigt nära att köpa en msi gx660. Men ångra mig när jag va och kände på den, då tangentbordet kändes väldigt budget. När man tryckte på en knapp så svikta alla knappar runt omkring osv kändes klent och ömtåligt. Likaså chassit.
Och problemet är att g53 inte finns som utställning ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosv:

dalaklas. Du skulle inte kunna beskriva tangentbordet och kvalité känslan av chassit? Jag själv var väldigt nära att köpa en msi gx660. Men ångra mig när jag va och kände på den, då tangentbordet kändes väldigt budget. När man tryckte på en knapp så svikta alla knappar runt omkring osv kändes klent och ömtåligt. Likaså chassit.
Och problemet är att g53 inte finns som utställning ex.

Kolla G53 videorecensionerna på youtube, ger dig nog en bra bild

Har beställt en dator idag men ångrar lite kanske skulle väntat till mellandagsrean, så hämtar nog aldrig ut datorn o kör den i retur direkt så man slipper betala nåt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosv:

dalaklas. Du skulle inte kunna beskriva tangentbordet och kvalité känslan av chassit? Jag själv var väldigt nära att köpa en msi gx660. Men ångra mig när jag va och kände på den, då tangentbordet kändes väldigt budget. När man tryckte på en knapp så svikta alla knappar runt omkring osv kändes klent och ömtåligt. Likaså chassit.
Och problemet är att g53 inte finns som utställning ex.

Nu har jag inte jämfört med någon gx660. Men jämfört med tidgare notebooks så är det väldigt välbyggt.
Trycker du på en knapp så är det endast den knappen som signalerar. Inga sviktningar eller att andra knappar blir påverkade.

Chassit är också robust. Får en kvalitékänsla av det och har inte hittat någon "svag" punkt ännu.

Det roliga är att musknapparna nästan känns för hårda. I alla fall nu till en början. Har lättat en anining. Läste om det på notebooksreviews också och tydligen så blir dom normala efter en tids användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Nu har jag inte jämfört med någon gx660. Men jämfört med tidgare notebooks så är det väldigt välbyggt.
Trycker du på en knapp så är det endast den knappen som signalerar. Inga sviktningar eller att andra knappar blir påverkade.

Chassit är också robust. Får en kvalitékänsla av det och har inte hittat någon "svag" punkt ännu.

Det roliga är att musknapparna nästan känns för hårda. I alla fall nu till en början. Har lättat en anining. Läste om det på notebooksreviews också och tydligen så blir dom normala efter en tids användning.

Om du har tid så skulle jag uppskatta om du installerar gta4 o maxar grafiken o provar en benchmark för att se hur den presterar

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

dalaklas. Tack för ett snabbt och bra svar. Nu kanske jag vågar köpa en utan att se den först

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosv:

dalaklas. Tack för ett snabbt och bra svar. Nu kanske jag vågar köpa en utan att se den först

Tur att det finns ångerrätt annars

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Någon här som har uppdaterat grafikkortsdrivrutiner? Har GTXen, och det står att det inte är kompatibelt med det jag har valt från Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tur att det finns ångerrätt annars

Gäller det även om öppnar plomberingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosv:

Gäller det även om öppnar plomberingen?

Ja, läs på sidan antar att du beställt från onoff.

Varan ska vara i väsentligt oförändrat skick, dvs den får inte vara skadad o.s.v men du får ju fortfarande ta ut och testa datorn .. (Tror man har 14 dagars ångerrätt från när man hämtat ut paketet)

Enda är väl att du måste betala returfrakten själv

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Hittade denna tråd idag då jag Googlade. Är vansinnigt trött på min 1 år gamla Vaio (VPCF11S) som kyler
oavbrutet. Går man dessutom in på t.ex. Aftonbladet med alla flashar och trashar så går fläkten upp i maxvarv
och låter mer som ett jetplan innan start!

Detta har då fått mig att surfa efter en högprestanda dator som klarar tyngre videoredigering och G53-xxx verkar
vara ett bra alternativ. Jag kommer inte att ha den som speldator då det för mig är relaterat till jobb men jag misstänker
att bägge kräver sin dator.

Något som för mig fortfarande är väldigt märklig, hur kan Asus rulla ut G53 utan att ens ha den på sin hemsida?
Har också försökt fårstå skillnaden till N53 men här går jag bet, någon som har koll på skillnaden?

Asus.David??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bandbredd:

Hittade denna tråd idag då jag Googlade. Är vansinnigt trött på min 1 år gamla Vaio (VPCF11S) som kyler
oavbrutet. Går man dessutom in på t.ex. Aftonbladet med alla flashar och trashar så går fläkten upp i maxvarv
och låter mer som ett jetplan innan start!

Detta har då fått mig att surfa efter en högprestanda dator som klarar tyngre videoredigering och G53-xxx verkar
vara ett bra alternativ. Jag kommer inte att ha den som speldator då det för mig är relaterat till jobb men jag misstänker
att bägge kräver sin dator.

Något som för mig fortfarande är väldigt märklig, hur kan Asus rulla ut G53 utan att ens ha den på sin hemsida?
Har också försökt fårstå skillnaden till N53 men här går jag bet, någon som har koll på skillnaden?

Asus.David??

G53 är fortfarande rätt ny men den borde finnas på den internationella hemsidan.
G53 är fokuserad på grafiken och kylning, funkar bra för multimedia också men dens främsta funktion är spel.
N53 är fokuserad på bild och ljud om man inte spelar så mycket men kollar film och lyssnar på musik.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

G53 är fortfarande rätt ny men den borde finnas på den internationella hemsidan.
G53 är fokuserad på grafiken och kylning, funkar bra för multimedia också men dens främsta funktion är spel.
N53 är fokuserad på bild och ljud om man inte spelar så mycket men kollar film och lyssnar på musik.

Då skulle jag alltså behöva en klon av dessa 2 alternativ...

Vilken av 2 ovanstående skulle du rekommendera, att prata med en säljare på
ONOFF eller Media Markt med flera ÄR! meningslöst.... tyvärr:

- Office
- Film
- Redigering i t.ex. Premiere CS5 (spelar iofs ingen större roll vilket program)
- Aldrig spel, det närmsta spel jag kommer är Angry birds på min Iphone )

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandbredd:

Då skulle jag alltså behöva en klon av dessa 2 alternativ...

Vilken av 2 ovanstående skulle du rekommendera, att prata med en säljare på
ONOFF eller Media Markt med flera ÄR! meningslöst.... tyvärr:

- Office
- Film
- Redigering i t.ex. Premiere CS5 (spelar iofs ingen större roll vilket program)
- Aldrig spel, det närmsta spel jag kommer är Angry birds på min Iphone )

Mvh

En G53 bör ju klara det med bravur, nackdelen är ju att den är lite klumpigare tack vare den extra kylningen.. men det medför ju också att man slipper en högljudd fläkt

Med sin fullhd skärm bör den ju lämpa sig till bild/videoredigering

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

En G53 bör ju klara det med bravur, nackdelen är ju att den är lite klumpigare tack vare den extra kylningen.. men det medför ju också att man slipper en högljudd fläkt

Med sin fullhd skärm bör den ju lämpa sig till bild/videoredigering

Tack, då återstår bara att vänta tills den kommer med i7.......

Mvh

Permalänk
Medlem

Köpte precis en asus g53 på oneoff hötorget Stockholm, men vart lite fundersam över att det står 1års garanti på kvittot. Men visst ska det vara 2 år? Vet någon om tex webbhallen eller dustinhome gör på samma sätt? att man måste kontakta leverantören själv efter 1 år. känns lite b.

Permalänk
Skrivet av rosv:

Köpte precis en asus g53 på oneoff hötorget Stockholm, men vart lite fundersam över att det står 1års garanti på kvittot. Men visst ska det vara 2 år? Vet någon om tex webbhallen eller dustinhome gör på samma sätt? att man måste kontakta leverantören själv efter 1 år. känns lite b.

Gissar att det är en standardrad på kvittot. Min gamla arbetsgivare där du köpte den är
alltid ansvarig att ta emot datorn då det är Asus som står för den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem

Någon som har gett sig på att överlock?