Skall köpa en Asus G73 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoMeR:

Detta hände nu precis. Kan det ha med SP1 och göra ?

Uppkom problemen efter det?

Det är ju inte omöjligt men är väl inget känt fel vad jag hört iallafall.. Prova skriva upp hela felkoden på bluescreenen och google den + G73 kanske du hittar något matnyttigt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasson:

Min g73sw blev levererad idag så den är släppt nu.
Den med 120hz skärmen. Ska hämta den i morgon.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891

Oh, trevligt! Blir bra sugen! Hade gärna sett ett bättre grafikkort men man kan inte få allt (tydligen). Vågar man hoppas på några omdömen här i tråden snart?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Oh, trevligt! Blir bra sugen! Hade gärna sett ett bättre grafikkort men man kan inte få allt (tydligen). Vågar man hoppas på några omdömen här i tråden snart?

Hann bara packa upp den igår. Ska lägga in lite spel och Adobe photoshop bland annat idag.
Riktigt skönt med 120hz skärm måste jag säga
Återkommer med flera reflektioner idag kanske i morgon.
Fråga gärna något så kan jag undersöka om det är något speciellt ni/du vill veta om den.

/mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasson:

Hann bara packa upp den igår. Ska lägga in lite spel och Adobe photoshop bland annat idag.
Riktigt skönt med 120hz skärm måste jag säga
Återkommer med flera reflektioner idag kanske i morgon.
Fråga gärna något så kan jag undersöka om det är något speciellt ni/du vill veta om den.

/mvh

Jag vill nog veta det som folk undrar mest, kvalitetskänsla, hur skärmen upplevs, vilka inställningar du kan köra i några vanliga spel, om den upplevs högljud, värme över och under datorn, om du är nöjd generellt, om du tittade på en annan också och vad som fick dig att bestämma dig, om hybriddisken är märkbart snabbare än en vanlig mekanisk. Det vanliga klabbet helt enkelt

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Köpte en G73JW-TY190V på Webhallen igår för 8500kr(demoprodukt)! som hittat.. för den som är snabb så finns det ännu en till likadan kvar för samma pris.

Jag är ruskigt nöjd efter att ha bytt från en överhettad, väsnande, långsam HP maskin.
Den är riktigt tyst och sval, byggkvalitet är på topp. liiite dålig betratningsvinkel i höjdled, samt skulle även vilja kunna vinkla skärmen uppåt/bakåt några grader till.

hårddisken märker jag väl ingen direkt skillnad mot en 7200 disk. men tycker det är en skysst feature ändå, ssd hade blivit så jevulskt dyrt och en billig men bättre variant av 7200 är mer än välkommet. Tangentbordet tycker jag är lite för "laptopigt", dvs platt och lite känsligt. Jag vill gärna ha så nära klassiskt tangentbord som möjligt(logitech Dinovo Edge har lyckats nå ruskigt bra tex).
Batteritiden kan jag inte kommentera än då jag kör utan batteri(för att inte slita ut det, använder det när jag verkligen måste).

trackpaden känns faktist riktigt skön om än liiite lite busig att scrolla med. Ljusstyrkan på skärmen är helt okey, står inte ut nå nämnvärt men samtidigt inte dålig)

HD upplösning skulle jag inte vilja ha. tycker jag verkar vara helt onödigt på 17".

Nu skulle jag skaffa denna för att ha som substitut för en riktigt stationär, då en stationär inte får plats i min lilla lägenhet blir denna dator ståendes på matbordet. Och därmed blir en stor 17" skärm perfekt, klarar mig inte med 15" om man ska spela på den inbyggda skärmen, blir för mkt kisandes!

för 10k+ så säger jag: Ja köp den om du verkligen har råd. men du får nå väldigt mkt mer för en stationär.
För 10k så säger jag: Ja köp den om det nu är bärbar som gäller!
för under 10k(mitt fall 8,5k) så säger jag köp den utan att blinka! sjukligt nöjd!