Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Killen har ju tydligen försökt och misslyckats ett par gånger. Kanske dags att byta både inriktning och tankesätt?

Ja, detta verkar ju tyvärr inte vara hans grej riktigt vad jag förstått det som....

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Klart att folk är kritiska till en ny sida av denna typen. Herregud!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

HAN anklagade medlemmar för att vara rasistiska och HAN polis anmälde Sweclockers...

Ung? Han är väl över 18 och bör då veta hur man sköter ett företag någorlunda. Det är frivilligt att skapa företag i Sverige och den som är med i liken bör leken tåla...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Jag skulle då aldrig handla därifrån iaf, Inet FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

Skönt att se någon som iallafall försöker försvara butiken.
Tråden är nästan kusligt enig i kritiken, och när såg vi senast en forum tråd på över 10 sidor där alla var eniga?

Spo0ky !

Permalänk
Medlem

Haha verkar onekligen skumt från det företagets sida. Tror han att de får mer kunder på det sättet? Det är ALLTID bra att diskutera nya webshoppar och kritik ska man också såklart få ge om man inte är nöjd med någonting.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Va? Gratis köp-inte-från-oss-reklam isåfall.

All publicitet är bra publicitet.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Vet inget om butiken men måste ju säga att göra sweclockers till fienden är nog ingen smart idé, ur marknadsföring-syn.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

Kan ju hålla med för det verkar ju inte vara nån än som kunnat komma med nå bevis för att det skulle vara bluff.

Inte för att jag själv kommer handla där och det fixade han med å köra med rasist grejen.

Permalänk
Skrivet av syntaxVI:

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

Tycker mer att hans skepp sjunker på grund av honom själv. En användare postade en tråd där han ställde frågan om det var ett företag man vågar beställa från, eftersom att hemsidan var full av stavfel och annat som gör att det höjs lite varningsflaggor i bakhuvudet på besökaren.

Istället för att ta till sig av detta och säga "Tack för att du uppmärksammade detta, vi ska åtgärda det så fort som möjligt.", så går han till attack direkt och kallar folk för rasister.

Rätt uppenbart att han borrade ett rätt stort hål i sin egen båt.

Permalänk
Entusiast

Oj, sicken uppståndelse jag skapat! Rasistkortet tycker jag var tokigt roligt att han la ut på bordet så där på en gång. Vem hade ens yttrat sig om hudfärg, nationalitet eller nåt som kunde ha klassats som rasism av något slag?

Sen sa jag aldrig "det här är ett blufföretag" (ja det skrivs ihop), utan ville mer bara att folk skulle ta en extra titt om de hade funderingar på att beställa från den där siten. Felstavningar och särskrivningar kan förekomma hos företag som anses extremt säkra... men det där var ju bara för mycket, vilket fick mig att reagera en aning.

Permalänk

rofl

Visa signatur

lol

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av p0k:

Jag kommer inte ens kommentera detta. LOL.

Ledsen, du misslyckades...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Epic

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Man ser ju tydligt i denna tråd hur häxbränning kunde existera back in the days. Mobben har startat och allt riktas mot en person. Någon från televaruhuset har ju uppenbarligen gjort några missar, men det finns ingen som är felfri. Näe, inte ens besserwissers som hänger här på forumet.

Om televaruhuset nu inte är någon bluff så har de fått ett väldigt hårt straff här. De förtjänar en sådan mob efter sig om de är ett skojföretag, men jag tycker inte de gjort sig förtjänta av en del skit som kommer fram här i tråden innan det bevisats att de faktiskt är ett skojföretag. Men det var ju inte denna del nyheten handlade om. Även jag skrattade gott åt att de anmält sweclockers, för det är ju ganska tokigt. Men att exempelvis gå in på prisjakt och ge dåligt betyg utan att ha haft kontakt med företaget själv är både ojuste och dessutom förstör man ju systemet som prisjakt har.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

och där sket Televaruhuset i det blå skåpet så det vissla om det. Binda ris åt sin egen rygg kallas det

Permalänk
Musikälskare

HAHAHA vilka skojare

Inte handla av dom "check"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Detta var ju bara tragiskt gjort av Televaruhuset, har inte sett många företagare att konkursförklara sig via ett forum, men han lyckades iallafall haha! xD

Permalänk
Medlem

GLHF till Televaruhuset i framtiden
rolig tråd förövrigt.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett ett så klockrent skott i foten tror jag, tack för underhållande läsning!

Permalänk
Entusiast

Får jag nåt sorts hederspris nu? "Årets tråd" eller nåt?

Permalänk
Medlem

Det va det jävligaste
Men vad hade SweClockers med detta och göra egentligen?

Dom gjorde det bara värre för sig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Tycker mer att hans skepp sjunker på grund av honom själv. En användare postade en tråd där han ställde frågan om det var ett företag man vågar beställa från, eftersom att hemsidan var full av stavfel och annat som gör att det höjs lite varningsflaggor i bakhuvudet på besökaren.

Istället för att ta till sig av detta och säga "Tack för att du uppmärksammade detta, vi ska åtgärda det så fort som möjligt.", så går han till attack direkt och kallar folk för rasister.

Rätt uppenbart att han borrade ett rätt stort hål i sin egen båt.

Nja, han borrade väl egentligen inte hål i båten... Han kokade ihop 30kg av "Mammas bästa C4" som han fyrade av i sin lilla eka. I den storleksordningen är det faktiskt

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden precis, men hur vet man att det denna inköpschef nu är den han säger sig vara...?

Skulle ju lika gärna kunna vara årets troll

Permalänk

Att företaget är oseriöst förvånar mig inte ett dugg. Jag sitter mest och funderar på vilken slags jurist och polis de har pratat med innan anmälan. Om de nu pratat med dessa kan juristen/polisen inte ha haft särskilt bra koll ....

"Jag har pratat med en jurist och polisen angående detta och har gått vidare med att anmäla sweclockers.com för förtal...."
"...meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Permalänk
Medlem
Skrivet av moo:

Jag uppmanar alla att gå in på sidan och ge ett dåligt betyg.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information

Glöm inte hinken och spaden medan du går dit!
Seriöst, vad är det där för jävla sandlåde-attityd?

För all del, gå in på prisjakt du och gör en mängd med negativa omdömen om Televaruhuset. Tänk bara på hur du får oss andra användare på Sweclockers, och Sweclockers överhuvud taget för den delen, att se ut sen när du är klar.

Skrivet av nex_73:

Du var tydligen inte med på den tiden innan deras sk "nystart"?
Fanns till och med en inetsuger.se websida! haha, det var tider det!
Men man får ge dem cred till att de ryckt upp sig och gullat med swec medlemmar genom att bjuda på gratisfrakt över 500 + skicka med smågodis... går ju tydligen hem...

Haha låter ganska roligt. Du har inte några roliga berättelser från den tiden? Skulle vara kul att höra, speciellt med tanke på hur bra Inet är idag
Såg lite om silikon-limmade sladdar och klistermärken för att förhindra att man öppnade lådorna, men om du har något mer åt skräckhistoriehållet så skulle det vara guld värt att höra

Permalänk
Medlem

Nästan 400 kommentarer nu. Intressant

Nu måste jag påstå att det är utspelat, är det inte läge att låsa tråden?

Jag menar, smutskastningen är väl avslutad och televaruhuset, oavsätt om de är bluff eller inte, är redan dömda.

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem

Tack men nej tack

Jag har en egen "Blacklist" där företag placeras, som på antingen det ena eller det andra sättet inte sköter sig, och där hamnar idag "Televaruhuset", mina vänner och bekanta tar även del av denna listan och följer den strikt.
Det som Televaruhuset har gjort nu, är nog bland det sämsta ett företag någonsin kan göra enligt min mening, och då på ett ställe som Sweclockers, som är välrenommerat i bla datakretsar.
Tack Televaruhuset för att ni gjorde valet så enkelt för oss !

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt att starta något nytt internetvaruhus. Jag köper bara från ställen som funnits i många år och som många redan köpt från och gett bra omdöme under flera rs tid.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.