HTC Desire HD, Iphone 4 eller Samsung Galaxy S?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av minijosn:

Jag har själv provat alla tre mobilerna och har nyss bestämt mig för en iphone 4. Det har jag gjort för jag tycker det är lagom stor, skön att hålla i och gillar framförallt apples OS. Det är enkelt att hålla på med och inge krångel. Och att iphone är överprisjämfört med andra mobiler håller jag inte med om.

Iphone bästa fördelar enligt mig:

- Bäst touch med grym display.
- Snabb repons och enkel.
- Bra kamera.
- Säkraste appar, alla appar som apple ger ut testas före. Laddar du ner en app med android kan du få va skit som helst.
- Har snyggaste designen.

Htc och samsung med android är just nu i min synvinkel för laggiga, buggiga och opålitliga.
Apple FTW!

Bara så du vet så han Samsung Galaxy S den bästa skärmen och absolut bästa touchscreenen i dagsläget.

Permalänk
Inaktiv

iPhone 4 vs Galaxy S:
http://www.youtube.com/watch?v=HODhXCfcf4c
http://www.youtube.com/watch?v=Y0BMBiYEKVE

Galaxy S vs Desire HD:
http://www.youtube.com/watch?v=75YvokzYmrg

Köp Galaxy S, du kommer inte att bli besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Bara så du vet så han Samsung Galaxy S den bästa skärmen och absolut bästa touchscreenen i dagsläget.

Bara så du vet så ha iphonen 40% högre pixeltäthet, och touchen är bra på båda två.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xyllian:

Bara så du vet så ha iphonen 40% högre pixeltäthet, och touchen är bra på båda två.

Jag vet att touchen är bra på iPhone 4, har själv testat den.
Bara så du vet så har iPhonen mycket mindre skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Bara så du vet så har iPhonen mycket mindre skärm.

Bara så jag förstår dig rätt, du definerar hur bra en telefons skärm är baserad på dess storlek?

Permalänk
Inaktiv

Nej, men det kan vara bra och veta då det inte är en njutning att använda en så pass liten skärm som iPhone har, och en mardröm blir det när man ska surfa på hemsidor som inte är mobilvänliga eller om man håller mobilen på avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Farsan kör sin 3G med arbetshandskar på. Den är klart mindre känslig men det funkar.

Kameran har bättre optik om än lägre upplösning än många av konkurrenterna. Rent bildkvalitetsmässigt är det väl egentligen bara Nokias N8 som är bättre—därmed inte sagt att alla andra är sämre men att säga att den inte är bra jämfört med konkurrenterna är väl att dra det väl långt.

Apple testar alla appar innan de släpps för att se om de använder otillåtna API:n. De hittar inte alla exempel på kass kodning och dåliga anrop men de flesta. Om inte annat brukar de hittas i efterhand.

Och vad gäller 'integritetshålen' så är det, precis som det står i artikeln, samma som webläsarna trackar och att dra upp det som ett exempel i en tråd där iOS ställs mot Android känns lite skitnödigt när Android dras med precis samma 'problem' (om man väljer att se det så).

Låter lite skitnödigt att dra upp specialhandskar i denna diskussion. Visserligen finns det ingen regel utan undantag men handskar med ledande ytterhölje är ändå knappast en vinterbeklädnad som är vanligt förekommande bland den vanliga befolkningen och förtar inte på något sätt det jag skrev. Och vad är det för arbetshandskar som inte har narv i handflatan?

Möjligt att Iphone inte är riktigt så usel på kameran som jag skrev. Jag läste någon sammanfattning där man inte var direkt överförtjust i 4:ans kamera bara. Jag är inte heller speciellt imponerad i alla fall.

Hittar inte min källa nu, men läste en artikel där man intervjuvade en initierad och ansvarig person på Apple angående deras app store. Det förklarades att man inte testar alla appar och någon djupare granskning av koden sker inte heller utan man förlitade sig till stor del på användarna. Men vad vet vi?

Avslutningsvis vill jag upplysa dig om att trådens ämne är HTC Desire HD, Iphone 4 eller Samsung Galaxy S? och gäller ett köpråd, så lämna din tolkning utanför tack. Mitt inlägg angående integriteteshålet var enbart avsett som en tankeställare till minijosn.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Nej, men det kan vara bra och veta då det inte är en njutning att använda en så pass liten skärm som iPhone har, och en mardröm blir det när man ska surfa på hemsidor som inte är mobilvänliga eller om man håller mobilen på avstånd.

Vi snackar en väldigt marginell skillnad som enkelt vägs upp av den betydligt högre upplösningen, iaf för dem med synen i behåll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xyllian:

Vi snackar en väldigt marginell skillnad som enkelt vägs upp av den betydligt högre upplösningen, iaf för dem med synen i behåll.

Det ÄR stor skillnad på 3.5 tum och 4, jag lovar dig att nästa iPhone kommer med 4 tums IPS skärm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

iPhone 4 vs Galaxy S:
http://www.youtube.com/watch?v=HODhXCfcf4c
http://www.youtube.com/watch?v=Y0BMBiYEKVE

Galaxy S vs Desire HD:
http://www.youtube.com/watch?v=75YvokzYmrg

Köp Galaxy S, du kommer inte att bli besviken!

Kan säga att jag blev besviken på Galaxy S. Broderns exemplar känns plastigt, man får den utan problem att svikta när man vrider lite försiktigt i den. Telefonen känns som att den ska gå sönder om man inte är väldigt försiktig med den.

Sen presterar den dock väldigt bra. men det väger nog tyvärr inte upp det enligt mig. Både iPhone 4 och Desire HD känns som bättre val.

Permalänk
Medlem

Har själv en SGS, plastig men faktiskt av en orsak, den är flexibel i fickan så du slipper sprickande glas etc.
DHD, grym prestanda, stor bra display, DLNA.
SGS, grymt hållbar, bra prestanda, grym och stor display, DLNA.
IP4, liten skärm, snabb, hållbar, högt SAR-värde (för den som är paranoid)

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Det ÄR stor skillnad på 3.5 tum och 4, jag lovar dig att nästa iPhone kommer med 4 tums IPS skärm..

Har väldigt svårt att tro att Apple skulle gå ifrån sin "retina display" redan efter en generation. Att ändra upplösning igen skulle betyda ytterligare en upplösning utvecklare måste stödja i sina appar vilket inte känns troligt.

En stor skärm är som tidigare sagt inte samma sak som bättre. Personligen tycker jag t ex DHD har passerat smärttröskeln vad gäller storlek jag vill ha på en smartphone. Jag älskar den högupplösta skärmen i iPhone 4 och både tror och hoppas den kommer hänga med även i iPhone 5.

Permalänk

Hur vill du "leva" med mobilen?

Lite trött på att Iphone- och androidanvändare hackar på varann.
Att alla inte bara kan acceptera att det är två helt olika mobiltelefoner och som visar två olika sätt att presentera ett användargränssnitt.
Sluta hacka på varann och dela med er av era erfarenheter istället utan att trasha den andra. Skapar bara irritation och ingen vinner kunder på det sättet.

Detta är min erfarenhet av telefonerna.
Jag har Iphone 3GS, HTC Desire och en Samsung Galaxy Tab.

Iphone håller jag med om, den är riktigt enkel och användarvänlig. Snygg design och ren.
Den är till för de flesta som inte har några specifika behov för denna klarar allt riktigt bra på grund av hur app-utvecklingen styrs av Apple. Apple har riktigt bra utbud både av appar och tillbehör för sina telefoner och finns många 3:e partstillverkare så skal och hörlurar går att få riktigt billigt till den. Här har Iphone en stor fördel då det blir enkelt att sätta på ett nytt skal och få den lite roligare, lite mer personlig.

Desire och Samsung är till för de värderar möjligheten att anpassa mobilens användargränssnitt efter sin personliga smak och sitt arbete. Android tillåter, HTC iallafall, att man har olika teman som går riktigt fort att växla mellan. Du kan ha ett mer professionellt arbetsrelaterat tema under dagen sen ett mer avslappnad och kul tema när du är ledig. Tar bara två-tre klick att byta och du väljer själv hur dom ska se ut.

Android har en fördel med alla "Widgets" ur en arbets- och personlighetssynvinkel.
En widget är en förhandsvisning av delar av en app direkt på startskärmen utan att behöva öppna appen. Du behöver bara låsa upp telefonen så finns infon direkt där. Väldigt enkelt med direkt synliga uppdateringar av facebook, twitter, sms osv. Påminner enormt mycket om "Gadgets" i Windows Vista eller Windows 7.
På så sätt kan du få information från flera appar på en och samma sida. På Iphone kan du bara se en app åt gången men båda kan ha flera appar igång i bakgrunden, Inte Iphone 3G men det är väl ingen som köper den nu.

Jag skulle rekomendera att du surfa på youtube för att få en hyffsad uppfattning av skillnaden av användargränssnittet och fundera på vilket som passar just dig bäst. Sen måste man helt enkelt ut och känna på mobilerna. Det finns flera, t.ex. Desire HD och snart nya 4G-mobiler, som har lika robust och snygg design som Iphone 4. Telenor har bra butiker med riktiga mobiler, inte plastkopior. Där får du bra uppfattning hur mobilen faktiskt känns. Sen kommer allt ner till personligt behov och smak.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabinho:

Tjena! Jag har absolut ingen aning vilken jag ska köpa, eller jo lite kanske. Min favorit JUST NU är HTC Desire HD för att den har sån stor skärm. Vad tycker ni?

Berätta gärna VARFÖR du valde den mobilen.

Det positiva med iPhone 4 är att den är så makalöst mjuk, för tillfället är iPhone också populärare så kommersiella appar släpps nästan alltid till iPhone först, dessutom känns det som apparna till iPhone är både snyggare och mer "gedigna" gjorda.

Jag har personligen en Desire HD sedan November förra året, ibörjan störde jag mig lite på Android att operativsystemet inte alltid är så mjukt som man kunde önska, men förhoppningsvis blir det bättre när Gingerbread, Android 2.3 kommer (senast mars till HD).

Jag älskar storleken på mobilen och du kan göra precis vad du vill med den. Mobilen blir bara bättre och bättre för var dag man använder den!

Samsung Galaxy S är i princip identisk med Desire HD i alla tester jag sett, ibland är Galaxyn bättre och ibland HDn, så det är helt enkelt en smaksak. Folk som äger en HD säger att HDn är bättre och folk med Galaxyn säger att den är bäst, hehe. Jag är neutral i frågan eftersom jag inte hunnit klämma på en Galaxy än!

Men vad du än väljer kommer du bli toppennöjd! Finns både fördelar och nackdelar med både iPhone och Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det positiva med iPhone 4 är att den är så makalöst mjuk, för tillfället är iPhone också populärare så kommersiella appar släpps nästan alltid till iPhone först, dessutom känns det som apparna till iPhone är både snyggare och mer "gedigna" gjorda.

Jag har personligen en Desire HD sedan November förra året, ibörjan störde jag mig lite på Android att operativsystemet inte alltid är så mjukt som man kunde önska, men förhoppningsvis blir det bättre när Gingerbread, Android 2.3 kommer (senast mars till HD).

Jag älskar storleken på mobilen och du kan göra precis vad du vill med den. Mobilen blir bara bättre och bättre för var dag man använder den!

Samsung Galaxy S är i princip identisk med Desire HD i alla tester jag sett, ibland är Galaxyn bättre och ibland HDn, så det är helt enkelt en smaksak. Folk som äger en HD säger att HDn är bättre och folk med Galaxyn säger att den är bäst, hehe. Jag är neutral i frågan eftersom jag inte hunnit klämma på en Galaxy än!

Men vad du än väljer kommer du bli toppennöjd! Finns både fördelar och nackdelar med både iPhone och Android.

Gällande SGS och DHD så får man inte glömma att känna på dom först, personligen gillar jag DHD mer för att den är bekvämare i handen tycker jag. Sen hatar jag att SGS är så plastig men det är en smaksak.

Jag har gjort mig av med min iPhone 4 (gammal 3GS ägare) för att jag absolut inte gillade iOS längre, kände mig så låst. Och jag gillar att greja med telefonen mycket därför är Android ett bättre val för mig.

Till TS råder jag bara att försöka gå igenom telefonerna lite innan du bestämmer dig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hade det nte varit en sån stor hysteri runt iphone så kanske jag köpt en oxo. sen den monopolaktiga giriga försäljning och kontroll av produkten ger mig mer avsmak..

för att citera säljaren i butiken " iphone är den enda telefon du inte kan köpa cash.." man måste binda sig i 24 månader för att få köpa den .. hahaha sorgligt..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Akarr:

hade det nte varit en sån stor hysteri runt iphone så kanske jag köpt en oxo. sen den monopolaktiga giriga försäljning och kontroll av produkten ger mig mer avsmak..

för att citera säljaren i butiken " iphone är den enda telefon du inte kan köpa cash.." man måste binda sig i 24 månader för att få köpa den .. hahaha sorgligt..

Så är det inte men säljaren kan ju säga så om han vill. Åtminstone kan du köpa en kontant hos Tre och Telia. De är operatörsbundna men kan låsas upp direkt mot en avgift. Vill du ha en obunden kan du lätt beställa en från England. Vad som är monopolaktigt och girigt med det jämfört med andra lurar förstår jag inte. Gillar du iPhone så köp den—det finns inget ideologiskt bakom som gör dig till en "bättre människa" av att avstå.

Permalänk
Medlem

Det går väl visst att köpa en iPhone 4 utan abonnemang?
Man får väl sälja sambon för att ha råd, men det går i alla fall.

http://www.dustinhome.se/pd_5010469750.aspx

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Min uppfattning

Jag äger en iPhone 4 och brorsan köpte nyss en Desire HD som jag fick kolla igenom lite snabbt.
Det jag gillade med den var att skärmen var stor och skön att ha i handen. Det jag saknar i iPhonen är att ha en "startskärm" eller vad det kallas där man kan ha klockan och olika genvägar till appar som man kan ha på HD´n.

Det jag märkte nästan direkt var att HD´n var lite segare (hackade) när man bläddrade sidor. Jag upplevde även det som att det tog tid att visa bilderna man knäppt med kameran, men efter att man kollat på dem några gånger gick det dock snabbare. De visas dock inte lika snabbt som på iPhonen där de visas direkt. Kameran hann jag inte jämföra.

Jailbreaka iPhonen kan man ju göra för att kunna trixa lite mera, men detta vågar jag inte göra igen pga att första gången jag gjorde det gick det åt helvete.

Min personliga uppfattning är att apparna känns bättre i Appstore än hos androidmarket, men när jag kollade igenom brorsans så upptäckte jag många appar som jag saknar i Appstore och vice versa.

Om jag nu inte hade ägt en iPhone (som jag inte vågar jailbreaka) skulle jag nog köpt HD´n just för att man kan göra fler inställningar utan att bryta garantin.
Det bästa hade nog varit om det fanns en telefon som tog det bästa från båda

Ska nog fråga om jag får leka lite mer med HD´n efter den har blivit lagad. Han ramlade i fyllan och spräckte skärmen dagen efter han köpte den så nu ser den förjävlig ut :P. Den fungerar dock som vanligt ändå

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Så är det inte men säljaren kan ju säga så om han vill. Åtminstone kan du köpa en kontant hos Tre och Telia. De är operatörsbundna men kan låsas upp direkt mot en avgift. Vill du ha en obunden kan du lätt beställa en från England. Vad som är monopolaktigt och girigt med det jämfört med andra lurar förstår jag inte. Gillar du iPhone så köp den—det finns inget ideologiskt bakom som gör dig till en "bättre människa" av att avstå.

menar du att i sverige så kan du köpa iphone utan abonemang? hos tre eller hos telia?

min kompis jobbar i en tre butik och enligt honom går det inte.. men kanske jag hörde fel.. det var ju mycket snack om det när iphone kom om just det.. Tyskland och några andra länder har så man kan köpa telefon direkt utan abonemang.

och det var itne frågan om att bli bättre eller sämre person. personligen så åär jag lite anti mot metoderna som den säljs med.. annars är det en bra lättannvänd produkt för dom som har det lite svårare med tekniska grejer men endå vill ha något ballt.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpenP:

Jag äger en iPhone 4 och brorsan köpte nyss en Desire HD som jag fick kolla igenom lite snabbt.
Det jag gillade med den var att skärmen var stor och skön att ha i handen. Det jag saknar i iPhonen är att ha en "startskärm" eller vad det kallas där man kan ha klockan och olika genvägar till appar som man kan ha på HD´n.

Det jag märkte nästan direkt var att HD´n var lite segare (hackade) när man bläddrade sidor. Jag upplevde även det som att det tog tid att visa bilderna man knäppt med kameran, men efter att man kollat på dem några gånger gick det dock snabbare. De visas dock inte lika snabbt som på iPhonen där de visas direkt. Kameran hann jag inte jämföra.

Jailbreaka iPhonen kan man ju göra för att kunna trixa lite mera, men detta vågar jag inte göra igen pga att första gången jag gjorde det gick det åt helvete.

Min personliga uppfattning är att apparna känns bättre i Appstore än hos androidmarket, men när jag kollade igenom brorsans så upptäckte jag många appar som jag saknar i Appstore och vice versa.

Om jag nu inte hade ägt en iPhone (som jag inte vågar jailbreaka) skulle jag nog köpt HD´n just för att man kan göra fler inställningar utan att bryta garantin.
Det bästa hade nog varit om det fanns en telefon som tog det bästa från båda

Ska nog fråga om jag får leka lite mer med HD´n efter den har blivit lagad. Han ramlade i fyllan och spräckte skärmen dagen efter han köpte den så nu ser den förjävlig ut :P. Den fungerar dock som vanligt ändå

håller med dig med det du säger.

dom har byggt upp en hel industri runt produkten..

Andriod är fortfarande på gång.. men den kommer sakta sakta.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akarr:

menar du att i sverige så kan du köpa iphone utan abonemang? hos tre eller hos telia?

min kompis jobbar i en tre butik och enligt honom går det inte.. men kanske jag hörde fel.. det var ju mycket snack om det när iphone kom om just det.. Tyskland och några andra länder har så man kan köpa telefon direkt utan abonemang.

och det var itne frågan om att bli bättre eller sämre person. personligen så åär jag lite anti mot metoderna som den säljs med.. annars är det en bra lättannvänd produkt för dom som har det lite svårare med tekniska grejer men endå vill ha något ballt.

Det går utmärkt att köpa dem utan abonnemang. Dock är de alla bundna till en operatör (vilket går att låsa upp senare).

Om du redan har ett abonnemang hos tex telia kan du alltså köpa telefonen kontant och sedan använda ditt befintliga abonnemang.

Det finns vissa butiker som importerar telefoner från våra grannländer där iPhones inte är bundna till en operatör men de slänger alltid på en fet marginal på dessa så priserna blir hutlöst dyra. Personligen skulle jag aldrig få för mig att köpa en sån. Jag köper alltid telefonen kontant hos den operatör som använder (vilket sedan längre är telia).

Permalänk
Skrivet av Akarr:

menar du att i sverige så kan du köpa iphone utan abonemang? hos tre eller hos telia?

min kompis jobbar i en tre butik och enligt honom går det inte.. men kanske jag hörde fel.. det var ju mycket snack om det när iphone kom om just det.. Tyskland och några andra länder har så man kan köpa telefon direkt utan abonemang.

och det var itne frågan om att bli bättre eller sämre person. personligen så åär jag lite anti mot metoderna som den säljs med.. annars är det en bra lättannvänd produkt för dom som har det lite svårare med tekniska grejer men endå vill ha något ballt.

Ja, jag har flera kompisar som gjort det. Även från Telenor borde det gå alldeles utmärkt. Telefonen är operatörslåst men abonnemangsfri. Vill man sedan låsa upp den kan man jailbreaka eller betala en upplåsningsavgift. Metoderna den "säljs med" är inget annorlunda mot andra telefoner.

EDIT: Ja, man kanske ska uppdatera trådarna innan man svarar, se S_Z:s inlägg...

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att gå till exempelvis netonnet så köper man iphone "rakt över disk" utan någon form av låsning - men de kostar en hel del utan abonnemang.

Iphone 4 16Gb NetOnNet

De går att köpa med abonnemang också för att få ned priset - och, nej - de blir inte operatörslåsta när man köper med abonnemang på NetOnNet.

Slog till på en HTC Desire Z (med Qwerty tangentbord) där igår och fick det förklarat.

Sitter nu och jämför Desire Z med Iphone 3Gs - båda är bra och har sina fördelar

Permalänk
Medlem

Det blev en DHD igår ni får gärna fortsätta skriva i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Då får man gratulera! Jag tror du kommer att bli riktigt nöjd.

Visa signatur

Senior

Permalänk

Säg gärna vad du tycker och vad som är "sant/falskt" av det som skrivits i tråden!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är absolut nöjd med min DHD, den funkar perfekt Allt rullar på som det ska bara, finns inge å säga.

Permalänk
Medlem

Kom gärna med frågor ifall ni undrar nåt

Permalänk
Medlem

De har släppt en ny verion av Android till Samsung Galaxy S. Det är v2.2.1 (hade 2.2 innan)

Detta gjorde min Galazxy väldigt mycket snabbare. Den bootar snabbare, den startar program snabbare, Wifi och 3G-hastigheterna blev snabbare osv osv. Känns som en ny telefon!!!
Frågan är hur mycket snabbare den blir med Gingerbread sen

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]