Permalänk

Annat OS på HTC HD2

Hej.

Jag försöker byta ut os:et på min väns HTC HD2 men det blir väldigt ostabilt vad jag än gör. Jag har provat Android via NAND och SD, både 2.2 och 2.3. Jag har även provat Windows Phone 7 flashat på NAND. Vilken rom jag än provar så är telefonen väldigt ostabil och antingen så fryser den helt eller så startar den om sig och ibland hamnar den i en lop.

Den verkar lite stabilare med originalrom men även där hänger den sig. Jag kör rekommenderad radio och HSPL.

Nu är det Windows Phone 7 inflashat på NAND men det är väldigt ostabilt då det startar om, om jag exempelvis tar ett kort annars fungerar det bra. Låter jag telefonen ligga orörd så startar den inte om.

Innan varje flashning så rensar jag med task29. task29 tar bort allt förutom bootloadern och radio.

Han vill inte köra WM6.5 alls då det inte faller honom i smaken. Han har fått telefonen genom jobbet och de kan inte erbjuda Android telefoner.

Vi har även provat att klocka ner processorn i Android och det verkade ge lite förbättring.

Han nämnde att telefonen hängde sig lite grann innan jag började hålla på med den.

Jag har provat med ett annat SD kort i och det är fortfarande problem.

Jag förstår varför han inte vill köra WM 6.5 för det är verkligen apdåligt.

Jag misstänker hårdvarufel typ korrupt NAND eller något liknande. Vad tror ni?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB