Tv i vardagsrum till tv i sovrum trådlöst

Permalänk

Tv i vardagsrum till tv i sovrum trådlöst

Hej,
Jag vill sätta upp en tv i sovrummet så frugan kan titta på tv medans jag spelar Xbox t ex:-) är i dag kopplad via vanligt vägg uttag, alltså ingen box ännu. Kommer snart med tar den lösningen då. Jag vill ju givetvis slippa dra sladdar över hela lägenheten och undrar om det finns någon härlig nymodernitet som kan skicka signalen vidare från jacket i väggen i vardagsrummet till sovrummet trådlöst? Vill att hon ska kunna byta kanal osv i sovrummet, alltså inte bara skicka vidare en bild. Eller är det kabel dragning som gäller?
Vill gärna ha lite tips å råd om olika lösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Antennsignalen från kabeltvnätet blir inte lätt att överföra trådlöst, bild går att lösa, men saknar du anntennuttg är det nog enklast och billigast att använda iptv wia wifi om du inte bor där det kryllar av andra nät.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Upplys mig! Hur fungerar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Du har en dator/mediaspelare som tar emot tvsändningar via internet, de flesta kanaler finns på nätet idag och det finns både gratis typ svtplay och betaltjänster som netflix, viaplay och magine (som är ungefär som ett basutbud i kabeltvnät).

De flesta svenska gratistjänsterna är samlade på http://webb-tv.nu

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.