Är 24 timmars traceroute nödvändigt?

Permalänk

Är 24 timmars traceroute nödvändigt?

Bahnhofs support ber mig att köra PingPlotter oavbrutet i 24 timmar för att undersöka ett problem hos en av deras switchar. Eftersom jag inte orkade vänta så länge med att få hjälp så skickade jag fil där jag kört traceroute i 4 timmar. Supporten svarade då med att skicka samma mail-template igen där de ber mig köra PingPlotter i 24 timmar.

Finns det någon logisk anledning till att behöva köra det i ett dygn när det syns tydligt vilket IP i routing-tabellen som har 50-70% packet loss?

Det är väl dessutom garanterat att det är en av bahnhofs switchar när IP:t ligger mellan två bahnhof.se-adresser i routing-tabellen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Bahnhofs support ber mig att köra PingPlotter oavbrutet i 24 timmar för att undersöka ett problem hos en av deras switchar. Eftersom jag inte orkade vänta så länge med att få hjälp så skickade jag fil där jag kört traceroute i 4 timmar. Supporten svarade då med att skicka samma mail-template igen där de ber mig köra PingPlotter i 24 timmar.

Finns det någon logisk anledning till att behöva köra det i ett dygn när det syns tydligt vilket IP i routing-tabellen som har 50-70% packet loss?

Det är väl dessutom garanterat att det är en av bahnhofs switchar när IP:t ligger mellan två bahnhof.se-adresser i routing-tabellen?

Det avgörs en hel del av dels vad du har för problem och dels av vad pingplotter visar.

Släng upp det grafiska resultatet av pingplotter så kan vi avgöra om du behöver mäta längre.

Permalänk
Inaktiv

En kompis tappade anslutning samma tid varje dag, så visst kan det vara nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Troligtvis bara en företags policy där den tekniska supporten kräver det från kundservice supporten.